محدودیت رونق فراوری آمریکا به کمبود در بازار جهانی دامن می زند

به گزارش مجله سفرنامه مالزی، فراوری نفت آمریکا با محدودیت های ظرفیت روبرو گردیده که روی فراوانی نفت در بازار جهانی تاثیر گذاشته و با محدود کردن عرضه، قیمت ها را صعودی نموده است.

محدودیت رونق فراوری آمریکا به کمبود در بازار جهانی دامن می زند

به گزارش خبرنگاران، بزرگترین مشکل، عدم وجود ظرفیت خط لوله کافی برای انتقال نفت از چاه های شیل در غرب تگزاس و شرق نیومکزیکو به پالایشگاه ها در میدوست و سرانجامه های صادراتی در منطقه گلف کاست است.

اما فراوری در منطقه پرمیان باسین مدت هاست به دلیل کمبود نیروی کار، تجهیزات و مواد که هزینه های حفاری را بالا برده و هزینه های فراوری و تکمیل را به شدت افزایش داده، محدود گردیده است. آشکارترین تاثیر آن، کاهش شدید قیمتی است که فراورینمایندگان منطقه پرمیان برای نفت خود در مقایسه با سایر قیمت های پایه به خصوص نفت برنت دریافت می نمایند.

فراورینمایندگان وست تگزاس اینترمدیت در حال حاضر تنها 55 دلار به ازای هر بشکه نفتی که به میدلند در قلب پرمیان داده می گردد دریافت می نمایند، در حالی که قیمت نفت برنت دریای شمال 79 دلار است.

این اختلاف قیمت چشم گیر منعکس نماینده مسائل انتقال نفت از پرمیان به هاب تجارت اصلی در کاشینگ اوکلاماها یا به پالایشگاه ها و سرانجامه های صادراتی در ساحل است. نفت میدلند در حال حاضر با اختلاف قیمت 14 دلار در هر بشکه نسبت به کاشینگ معامله می گردد، در حالی که خود کاشینگ قیمت را 10 دلار کمتر از نفت برنت مشخص نموده است.

میدلند سال جاری به طور میانگین بیش از 12 دلار در هر بشکه ارزان تر از برنت معامله گردیده که در مقایسه با چهار دلار در سال 2017 و کمتر از یک دلار در سال 2016 بالاتر بوده و این اختلاف قیمت مدام بدتر می گردد. قیمت های میدلند سال جاری عمدتا کاهش داشتند در حالی که برنت صعود نموده و میدلند تنها 10 دلار در هر بشکه (22 درصد) از سرانجام سال 2017 افزایش داشته است، در مقابل، افزایش قیمت برنت 32 دلار (68 درصد) بوده است.

ضعیف شدن قیمت های میدلند تب حفاری در این منطقه را کاهش داده و باعث گردیده شمار دکل های حفاری در منطقه پرمیان طی سه ماه گذشته ثابت بماند، در حالی که سال گذشته شمار دکل ها بیش از 110 حلقه افزایش داشتند. تکمیل چاه ها که بیشتر برای فراوری مناسب هستند نیز در ماه های اخیر نشانه های ثبات را داشته، در حالی که طی بیش از دو سال گذشته به طور مستمر روبه رشد بوده است.

از آنجا که منطقه پرمیان بزرگترین مشارکت نماینده در رشد فراوری نفت آمریکا در دو سال گذشته بوده است، کندی رشد فراوری انتظارات برای افزایش بیشتر تا سرانجام سال 2018 و سال 2019 را پایین برده است.

اداره اطلاعات انرژی آمریکا اکنون انتظار دارد فراوری نفت خام این کشور در سال 2018 به 10.66 میلیون بشکه در روز بالغ گردد که در مقایسه با نرخ فراوری 10.79 میلیون بشکه در روز که در گزارش ژوییه پیش بینی نموده بود، کمتر است.

این آژانس همچنین پیش بینی خود برای سال 2019 را کاهش بیشتری داده و 11.50 میلیون بشکه در روز برآورد کرد که در مقایسه با نرخ 11.86 میلیون بشکه در روز که در ماه مه پیش بینی نموده بود، بسیار کمتر است.

بر اساس گزارش رویترز، رشد آهسته تر فراوری نفت آمریکا به همراه تقاضای بالا، مسائل فراوری در ونزوئلا و سایر کشورها و وضع مجدد تحریم ها علیه ایران کافی است تا عرضه نفت به بازار جهانی را در اواخر سال 2019 به شدت محدود کند.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 15 دی 1397 بروزرسانی: 26 آبان 1399 گردآورنده: malayro.ir شناسه مطلب: 131

به "محدودیت رونق فراوری آمریکا به کمبود در بازار جهانی دامن می زند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "محدودیت رونق فراوری آمریکا به کمبود در بازار جهانی دامن می زند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید