عرضه خدمات جدید واتس اپ برای درآمدزایی

به گزارش مجله سفرنامه مالزی، شرکت فیس بوک بیان کرد اپلیکیشن پیغام رسان واتس اپ خریدهای داخل برنامه و خدمات میزبانی را به منظور تقویت درآمدزایی شروع خواهد نمود.

عرضه خدمات جدید واتس اپ برای درآمدزایی

به گزارش خبرگزاریاقتصاد ایران، فیس بوک تقریبا همه درآمدش را از راه تبلیغات به دست می آورد اما درخصوص واتس اپ رویکرد متفاوتی را در پیش گرفته است.

واتس اپ که محبوبترین سرویس پیغام رسان دنیا است، در حال تقویت حضور قابلیتهای سرویس مشتری شامل گزینه پرداخت برای ارسال پیغام برای شرکتهاست و اعلام نموده که به جای تبلیغات، روی ابزارهای سازمانی متمرکز می گردد. واتس اپ اواخر سال گذشته طرحهای تبلیغات هدفمند را متوقف کرد و باعث تعجب کسانی شد که تصور می کردند مثل با شرکت مادر خود عمل خواهد نمود.

مت ایدما، مدیر عملیاتی واتس اپ اظهار کرد: تمرکز ما روی محصولات پیغام رسانی سازمانی است. واتس اپ همچنان تبلیغات در داخل استاتوس که قابلیت مشابه استوریهای فیس بوک است را در نظر دارد.

واتس اپ روز پنج شنبه آپدیتی را برای شرکت هایی که از نرم افزار رابط کاربری API این پیغام رسان استفاده می نمایند، خاطرنشان کرد. این نرم افزار اجازه می دهد شرکتها پیغامهایی که به مشتریانش در خارج از این اپلیکیشن ارسال می نمایند را مدیریت نمایند. واتس اپ در حال حاضر هزینه اندک چند سنت به ازای هر پیغام را از بعضی از شرکتها برای ارسال پیغامهایی مانند رسیدها و یادآوریهای تایید به وسیله این اپلیکیشن به جای ایمیل دریافت می نماید.

اکنون واتس اپ قابلیتهای API بیشتری شامل ذخیره سازی رایگان پیغامهای یک شرکت را عرضه می نماید تا شرکت هایی بیشتری را به استفاده از این برنامه تشویق کند.

مدیر عملیاتی واتس اپ اظهار کرد: 175 میلیون نفر از دو میلیارد کاربر واتس اپ روزانه با یک شرکت به وسیله این اپلیکیشن تعامل دارند و دهها هزار شرکت از API ما استفاده می نمایند. با این حال فیس بوک درآمد واتس اپ را فاش نمی نماید.

بخشی از جذابیت واتس اپ، سطح بالای رمزنگاری این اپلیکیشن است که به معنای عدم نگهداری پیغامها در سرورهای فیس بوک یا خوانده شدن آنها توسط این شرکت است. سخنگوی واتس اپ خاطرنشان کرد با عرضه امکان ذخیره سازی پیغامها، واتس اپ متعهد می گردد که از آنها برای تقویت تبلیغات هدفمند استفاده نکند.

فیس بوک سالها در کوشش بوده تا راهی برای تبدیل این اپلیکیشن پیغام رسان محبوب به یک کسب و کار پرسود پیدا کند.

برنامه جدید فیس بوک، ترکیبی از تجارت و خدمات مشتری است. دریافت پول از شرکتها بابت پیغامهایی که به مشتریانشان به وسیله API ارسال می نمایند، تنها راهی است که واتس اپ فعلا از آن درآمد دارد. اما فیس بوک در شماری از شرکت های بین المللی از جمله جیو پلتفرمز هند سرمایه گذاری نموده تا شرکایی برای واتس اپ دست و پا کند و همزمان قابلیتهای تجاری و کسب و کار را در این بازارها ایجاد نموده است. به عنوان مثال در هند بسیاری از شرکتها از واتس اپ به جای وب سایت برای تعامل با مشتریان و نمایش کاتالوگهای محصولاتشان استفاده می نمایند.

بر اساس گزارش بلومبرگ، واتس اپ در کوشش برای فراهم سازی ویترین دیجیتالی است تا فروشندگان به وسیله آن به معرفی محصولاتشان بپردازند و گام بعدی شامل فراهم سازی امکان خرید مستقیم مشتریان در داخل این اپلیکیشن خواهد بود.

منبع: اقتصاد ایران
انتشار: 30 آبان 1399 بروزرسانی: 30 آبان 1399 گردآورنده: malayro.ir شناسه مطلب: 1520

به "عرضه خدمات جدید واتس اپ برای درآمدزایی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عرضه خدمات جدید واتس اپ برای درآمدزایی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید