طولانی ترین و پرسرعت ترین ترن هوایی دنیا در کجا واقع شده است؟

به گزارش مجله سفرنامه مالزی، طولانی ترین ترن هوایی شیرجه زن جهان در کانادا

بیشتر ما در هنگام اوقات فراغت و تعطیلات آخر هفته دوست داریم به جاهای تفریحی مثل شهر بازی ها برویم و بازی های ماجراجویانه را امتحان کنیم. یکی از هیجان انگیزترین تفریحات شهربازی ها، ترن هوایی ها هستند که هر چه بلندتر و طولانی تر باشند هیجان بیشتری دارند. اگر می خواهید طولانی ترین ترن هوایی شیرجه زن جهان را تجربه کنید باید به کانادا بروید، در یکی از شهربازی های این کشور به زودی ترن هوایی ای نصب می گردد که خاص و منحصربفرد است. اگر می خواهید با این ترن هوایی یوکون استریکر (Yukon Striker) آشنا شوید در ادامه خبرنگاران را همراهی کنید.

طولانی ترین و پرسرعت ترین ترن هوایی دنیا در کجا واقع شده است؟

شهربازی ها را نمی توان بدون داشتن ترن هوایی های هیجان انگیز تصور کرد. ترن هوایی ها وسیله ای بسیار هیجان انگیز هستند که برای استفاده از آن ها باید کمی نترس باشید! در این وسیله تغییرات سریع ارتفاع و سرعت اتفاق می افتد و در قسمت هایی از جهت از ترس سقوط و برخورد، ناخداگاه جیغ می زنید و هیجان زده می شوید.

برخی از ترن هوایی ها با ویژگی های خاص خود در جهان محبوب شده اند و ماجراجویان زیادی آرزو دارند تا آن ها را تجربه نمایند. تا آوریل سال 2019 یکی از هیجان انگیز ترین ترن هوایی های جهان افتتاح می شود و شما را به جهانی متفاوتی وارد می نماید؛ جهانیی از هیجان ناب و آدرنالین مطلق! یکی از شهربازی های کانادا به تازگی اعلام نموده که به زودی بلندترین و طولانی ترین ترن هوایی شیرجه زن جهان را افتتاح خواهد نمود البته این ترن هوایی با سرعت 130 کیلومتر در ساعت سریع ترین ترن هوایی شیرجه زن جهان هم به شمار می رود. بعد از 10 ماه برنامه ریزی در نهایت در اوایل ژانویه سال 2018 مجوزها برای ساخت این ترن هوایی جدید صادر شد و در 15 آگوست سال 2018 مسئولان پارک با خبر ساخت این ترن هوایی، ماجراجویان را غافلگیر کردند.

این ترن هوایی که اسمش یوکون استریکر است در سرزمین عجایب کانادا واقع در تورنتو واقع شده است و در آغاز سال 2019 افتتاح می شود. به گفته طراحان، بر روی این ترن هوایی یک جهت ماجراجویانه 5833 متری در انتظارتان است و ترن ها با سرعت 130 کیلومتر در ساعت در حرکتند. در این سفر، گاهی به جهتهایی به طول 1.2 کیلومتر می رسید که در ارتفاع 75 متری قرار دارند. ارتفاع این ترن آنقدر بلند است که از روی آن حتی خط افق تورنتو هم قابل مشاهده است. به گفته مسئولان پارک این ترن هوایی شکلی شبیه جایگاه های ورزشگاه دارد و در هر ترن، سه ردیف جایگاه بر روی هم قرار گرفته تا حس سقوط را در ماجراجویان تداعی نمایند. هیچ کدام از ترن ها، کف ندارند و پاها در حین این تجربه هیجان انگیز کاملا آویزان است! این ترن یک سقوط عمودی کامل دارد تا لحظاتی از حس سقوط آزاد را در شما به وجود بیاورد. 3 ثانیه مکثی که در بالای این ترن هوایی ایجاد می شود طولانی ترین 3 ثانیه زندگی تان خواهد بود چون در آغاز کار 3 ثانیه در زاویه بیش از 90 درجه آویزان می شوید و ناگهان شیرجه می زنید به سمت یک تونل. این ترن هوایی هفدهمین ترن هوایی این پارک و اولین ترن هوایی شیرجه زن کانادا است.

یکی از هیجان انگیز ترین بخش های این ترن هوایی نصب یک عنصر مکث و شیرجه در قسمتی از آن است. در این زمان کف ترن هوایی باز است و پاها آویزان! و پس از اینکه از بلندای 75 متر و از زاویه 90 درجه سقوط کردید این احساس به شما دست می دهد که انگار از لبه جایگاه ها معلق شده اید. ترن بعد از آغاز حرکت، به داخل یک تونل زیرآبی می رود و سرعتش از صفر به 130 کیلومتر در ساعت می رسد. حالا نوبت بالا رفتن از یک ریل فولادی و گذر از 4 پیچ 360 درجه است؛ در اینجا به خاطر بی وزنی ای که از گرانش ناشی می شود به جلو سوق داده می شوید. به گفته مدیر کل پارک، این ترن هوایی بزرگ ترین پروژه اجرا شده در این شهربازی است و در آن ویژگی های خاص و منحصربفردی به کار رفته که نمونه آن را در هیچ ترن هوایی دیگری سراغ ندارید. به گفته طراحان این ترن هوایی، این وسیله که اولین ترن هوایی شیرجه زن کانادا به شمار می رود و محل نصب آن منطقه جدید فرونتیر کانادا در کانادا است می تواند چند رکورد جهانی را به ثبت برساند. در طراحی این ترن هوایی از موضوعی جالب الهام گرفته شده است؛ در اواخر قرن 1800 میلادی انسان های زیادی برای پیدا کردن طلا و کسب ثروت به منطقه یوکون سرازیر شدند. در واقع داستان یوکون استیکر به سال 1897 برمی شود زمانی که زنان و مردان زیادی به سمت شمال غربی کانادا سرازیر شدند چون شایعات حاکی از آن بود که این منطقه منبع نامحدودی طلا دارد.

پارک سرزمین عجایب کانادا 330 هکتار مساحت دارد و در اوایل دهه 1980 در 40 کیلومتری تورنتو افتتاح شده است. این پارک چند سال متوالی ست که پرگردشگر ترین پارک موضوعی فصلی در آمریکای شمالی به شمار می رود به طوری که در سال گذشته بیش از 3.5 میلیون گردشگر داشته است. با احتساب این ترن هوایی جدید، شمار ترن هوایی های سرزمین عجایب کانادا به عدد 17 می رسد و این پارک در ردیف 3 پارک موضوعی برتر جهان واقع می شود.

ویژگی های ترن هوایی یوکون استریکر

  • مرتفع ترین ترن هوایی شیرجه زن: 75 متر
  • سریع ترین ترن هوایی شیرجه زن: 130 کیلومتر
  • طولانی ترین ترن هوایی شیرجه زن: 1105 متر
  • بیشترین تعداد وارونگی ترن: 4 بار

ماجراجویان زیادی برای تجربه لحظات مهیج و فراموش نشدنی به پارک های موضوعی می روند اگر شما هم از این دست ماجراجویان هستید سرزمین عجایب کانادا و امتحان ترن هوایی جدید آن را در لیست برنامه هایتان قرار دهید.البته برای استفاده از این ترن هوایی هوایی هیجان انگیز باید تا آوریل سال 2019 منتظر بمانید. امروز ماجراجویان زیادی بی صبرانه منتظر هستند تا از این ترن هوایی هیجان انگیز رونمایی شود تا لحظاتی را تجربه نمایند که در هیچ ترن هوایی دیگر جهان امکان آن وجود ندارد.

منبع: الی گشت
انتشار: 25 مهر 1398 بروزرسانی: 26 آبان 1399 گردآورنده: malayro.ir شناسه مطلب: 693

به "طولانی ترین و پرسرعت ترین ترن هوایی دنیا در کجا واقع شده است؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طولانی ترین و پرسرعت ترین ترن هوایی دنیا در کجا واقع شده است؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید