سروری بنز در بازار هاچ بک های اروپا

به گزارش مجله سفرنامه مالزی، این شمای کلی بازار اروپا در بخش خودروهای کوچک و نیمه لوکس است و برنده اصلی آن هم کسی نیست جز یک هاچ بک اسپورت لوکس آلمانی . جایی که مرسدس بنز A کلاس توانسته با عملکردی درخشان، همه رقبا را از دم تیغ بگذراند. فروش این سری از مرسدس به حدی خوب بوده که خود مسئولان ستاره آلمانی را متعجب ساخته است. تحلیلگران بنیاد جاتو داینامیکز با اشاره به کار بزرگ سری A کلاس، پیش بینی کردند که نسل تازه ب.ام.و سری 1 هم بتواند به زودی رشد فروش را تجربه کند. در این کلاس که شامل همه انواع محصولات از سدان های پریمیوم سایز C تا محصولات روباز و کابریو و حتی نسخه های آتیشن واگن است، با یک استثنا همه سقوط نموده اند.

سروری بنز در بازار هاچ بک های اروپا

برای رزرو قطار اروپا با بهترین ها مشورت کنید و مناسبترین برنامه سفر را انتخاب کنید.

مرسدس بنز A کلاس که در نیمه نخست سال جاری به بازار معرفی شده توانسته ظرف این مدل با رشدی 40 درصدی، بیش از 98 هزار دستگاه فروش را تجربه کند. عددی که به اندازه فروش محصولات چهار برند آئودی، لکسوس، آلفا رومئو و لوو در این کلاس است. ب.ام.و رده بعدی را به دست آورده و با افتی محسوس و سه درصدی که با توجه به عمر زیادش عجیب نیست، توانسته در نیم فصل اول سال 62436 دستگاه فروش کند و بالاتر از آئودی به رتبه دوم جدول تکیه دهد. در رده سوم بازار آئودی A3 واقع شده است که 57295 دستگاه فروش داشته تا فروشش در نیمه اول سال 2019 با شش درصد سقوط روبه رو گردد. این خودرو که انوع استیشن و رو باز هم دارد، یکی از محبوب ترین محصولات غیر شاسی بلند آئودی در بازار اروپا است. در رتبه های چهارم تا هشتم هم به ترتیب ولوو V40، آلفا رومئو جولیتا، لکسوس CT، اینفینیتی Q30 و دی اس 4کراس بک حضور دارند که به ترتیب با نرخ های افت 19، 47، 38، 56 و 95 درصدی بدترین شرایط ممکن را در این بازار تجربه می نمایند. این خودروها که همگی تجربه حضور در بازار ایران را طی یک دهه اخیر دارند، به ترتیب در این مدت چیزی معادل 25735، 8911، 2953، 718 و 231 دستگاه فروش داشته اند.

بازار محصولات پریمیوم در اواع استیشن، هاچ بک و روباز به حدی کوچک شده که بعضی از خودروسازان این کلاس عطای ادامه حضور در این بخش را به لقایش بخشیده و ترجیح می دهند نسل بعدی محصولات خود را با اتاق شاسی بلند روانه بازار نمایند. این بین خیزش مرسدس بنز و تجربه یک رشد بالا در این رده نشان می دهد محصولی اگر درست و حساب شده طراحی گردد، حتما قادر خواهد بود رشد فروش خود را به بیشترین سطح ممکن برساند.

منبع: دیوار
انتشار: 24 شهریور 1398 بروزرسانی: 26 آبان 1399 گردآورنده: malayro.ir شناسه مطلب: 584

به "سروری بنز در بازار هاچ بک های اروپا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سروری بنز در بازار هاچ بک های اروپا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید