ساخت 32 مجتمع گردشگری بین راهی در آذربایجان شرقی

به گزارش مجله سفرنامه مالزی، مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آذربایجان شرقی از ساخت 32 مجتمع گردشگری بین راهی در استان اطلاع داد.

ساخت 32 مجتمع گردشگری بین راهی در آذربایجان شرقی

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آذربایجان شرقی، مرتضی آبدار، مدیرکل این اداره گفت: با توجه به نظرات احصاشده از گردشگران در سال­ های اخیر و لزوم برطرف احتیاجها و ارتقای رضایت گردشگران استان در محورهای مواصلاتی، با کوشش معاونت سرمایه گذاری اداره کل، جذب سرمایه گذار در زمینه احداث مجتمع های رفاهی و تفریحی گردشگری در دستور کار قرار گرفته است. به طوری که در امسال شاهد اجرای 32 پروژه فعال سرمایه­ گذاری مجتمع رفاهی و تفریحی گردشگری در استان هستیم.

آبدار با اشاره به اینکه در بعضی از این مجتمع ها امکان اقامت و هتلینگ برای گردشگران نیز در نظر گرفته شده است، افزود: با اتمام مراحل ساخت قسمت ­های اقامتی مجتمع های گردشگری و خدماتی رفاهی مجموعا 924 تخت نیز به ظرفیت اقامتی آذربایجان شرقی افزوده خواهد شد.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آذربایجان شرقی با تاکید بر اینکه حجم سرمایه گذاری انجام شده در این 32 پروژه بالغ بر 7هزار میلیارد ریال است، ادامه داد: با سرمایه گذاری انجام شده از سوی سرمایه گذاران و شروع به فعالیت مجتمع های یاد شده آنها برای قریب به یک هزار نفر اشتغال مستقیم ایجاد خواهد شد.

آبدار گفت: از میان 32 مجتمع گردشگری بین راهی، 8 مجتمع در بستان آباد با موضوع آزادراه تبریز-زنجان، 6 مجتمع در میانه، 4 مجتمع در تبریز، 3 مجتمع در هر یک از شهرستان ­های اهر و شبستر، 2 مجتمع در جلفا و یک مجتمع نیز در هر یک از شهرستان های مراغه، اسکو، کلیبر، مرند، هریس و خداآفرین در حال احداث است که در این حوزه همکاری سایر ارگان ­ها به خصوص اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ­ای استان مورد احتیاج است.

او در انتها افزود: در حال حاضر 20 پرونده جدید سرمایه گذاری برای دریافت موافقت اصولی تشکیل شده که در حال طی مراحل اداری است.

منبع: میراث آریا
انتشار: 21 دی 1398 بروزرسانی: 8 تیر 1400 گردآورنده: malayro.ir شناسه مطلب: 899

به "ساخت 32 مجتمع گردشگری بین راهی در آذربایجان شرقی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ساخت 32 مجتمع گردشگری بین راهی در آذربایجان شرقی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید