روستای پلکانی دولاب ، کردستان Dulab

به گزارش مجله سفرنامه مالزی، روستای پلکانی دولاب

در این مطلب از مجله گردشگری خبرنگاران شما را با روستای پلکانی دولاب در استان کردستان آشنا خواهیم کرد. در ادامه همراه ما باشید.

روستای پلکانی دولاب ، کردستان Dulab

روستای دولاو (دولاب) در 45 کیلومتری جنوب غربی سنندج در مسیر جاده کامیاران و جاده روستایی، موسوم به سو قرار گرفته است. از جمله خصوصیات این روستا می توان به چشم انداز بسیار زیبای روستا در شیب تند همراه با معماری پلکانی و خانه های سنگی به همراه دره های پرآب روستا اشاره نمود.

تنوع هر چهار فصل ، زیبایی های بی نظیر آن را به پیشانی خود حک کرده است. در بهار کوه ها،باغ و درو دشت مخملی سبز به تن می آرایند. زمزمه چشمه ها و جویبارها با نغمه پرندگان روح و رئان و چشم و گوش را نوازش می دهند. میوه های رنگارنگ تابستان در کنار چشمه های سرد و خنک،خستگی را از تن عابران و رهگذران می زداید. پاییز را فصل دیگر است. نه قلم قادر به توصیف و نه زبان تاب بیان و نه چشم تحمل تماشا آن همه زیبایی را دارد.

از جمله خصوصیات روستای دولاو می توان به چشم انداز بسیار زیبای روستا در شیب تند همراه با معماری پلکانی و خانه های سنگی به همراه دره های پرآب روستا اشاره نمود. یکی از زیارتگاه های مهم دراویش و شیفتگان طریقت های مشهور کردستان با عنوان تکیه و خانقاه شیخ محمد و شیخ هادی در دره ای عمیق و زیبا در اولین دره ورودی سرسبز قبل از روستا قرار گرفته است. میوه زیبا و پراز خاصیت توت فرنگی که مورد توجه گردشگران است از محصولات باغی این روستا بوده که به همراه سایر میوه ها برداشت آن از لذت های حضور گردشگران در این روستای زیبا است. از دیگر جاذبه های مهم این روستا می توان به موارد ذیل اشاره نمود:

کوه زیبا و مرتفع آوالان مشرف به روستا با منطقه ها ییلاقی آن اوالان کوهی است به ارتفاع 2950 متر در 25 کیلومتری جنوب سنندج و مشرف به جاده سنندج کامیاران. بعلاوه این کوه با عناوین دیگری چون هه واره به رزه و عبدالان شناخته میشود.عمده راههای دسترسی به این کوه روستای نشور و روستای دولاب میباشد. این کوه دارای جانپناه بوده و زمان لازم برای رفت و برگشت 10 ساعت است. از فراز ئه والان دریاچه سدگاوشان، شهر سنندج ، کوه آبیدر ، کوه شاهو ، و کوههای شرقی مشرف به شهر سنندج (کوههای صلوات آباد) دیده میشود .

منبع: تاپ تراول
انتشار: 20 مهر 1403 بروزرسانی: 20 مهر 1403 گردآورنده: malayro.ir شناسه مطلب: 2595

به "روستای پلکانی دولاب ، کردستان Dulab" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "روستای پلکانی دولاب ، کردستان Dulab"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید