راهنمای سفر به ارمنستان ، ارمنستان کجاست

به گزارش مجله سفرنامه مالزی، ارمنستان کجاست؟ این سوالی است که برای کمتر ایرانی ای پیش می آید زیرا درمیان گزینه های سفر خارجی ارمنستان یکی از مقاصد موردعلاقه و آشنا برای ایرانیان است. دلایل این محبوبیت زیاد است که از میان آنها می توان به نزدیکی اش به ایران، هزینه ارزان سفر به این کشور نسبت به دیگر کشورهای اطراف و نزدیکی فرهنگ ایرانیان با این کشور اشاره نمود. ایروان به عنوان پایتخت این کشور بیشتر از هر نقطه دیگر آن موردتوجه گردشگران واقع شده است. در ایران هم سالانه تورهای زیادی به مقصد ایروان برنامه ریزی و برگزار می گردد. درباره کشور ارمنستان جالب است بدانید محلی ها در زبان بومی خود آن را هایک می خوانند که بعدها با اضافه شدن یک پسوند فارسی به آن به هایکستان تبدیل شده است. در این راهنمای سفر به ارمنستان سعی داریم مختصر و مفید بگوییم ارمنستان کجاست، جاذبه های گردشگری آن کدام اند و در نهایت هزینه سفر به ارمنستان چقدر است. با خبرنگاران تا انتهای این مطلب همراه باشید.

راهنمای سفر به ارمنستان ، ارمنستان کجاست

برای دریافت خدمات ویزای توریستی کانادا با مجربترین کارشناسان کشور همراه باشید.

با ارمنستان آشنا شوید

در پاسخ به این سوال که ارمنستان کجاست باید بگوییم این کشور یکی از کشورهای منطقه قفقاز است که از سمت غرب با کشور ترکیه و از جنوب با ایران همسایه است. این کشور از دیرباز مقصد گردشگری کشورهای اطرافش بوده اما در چند سال اخیر موردتوجه جهانیان نیز قرار گرفته و توانسته است درآمد نسبتا خوبی از راه گردشگری به دست آورد. به همین دلیل است که راهنمای سفر به ارمنستان بسیار مورد استفاده گردشگران قرار می گیرد.

کشور ارمنستان آب و هوای ملایمی دارد. تابستان به دلیل باد گرمسیری که از فلات ایران می وزد گرم است و زمستان های بسیار سردی دارد. به همین دلیل کسانی که از مناطق سرد فراری هستند دوست ندارند در فصل زمستان از این کشور بازدید نمایند. همین امر باعث می گردد هزینه سفر به ارمنستان در زمستان نسبت به فصل های دیگر سال کمتر گردد. اگرچه چه این کشور در هر فصل جاذبه هایی برای بازدید دارد اما بهترین زمان سفر را می توان پاییز و بهار دانست. زیرا در این دو فصل ارمنستان از آب و هوایی معتدل بهره می برد.

در ارمنستان از کجا بازدید کنیم

در پاسخ به این سوال که ارمنستان کجاست باید گفت، ارمنستان جایی است که جاذبه های گردشگری اش هم شامل جاذبه های تاریخی و هم شامل جاذبه های طبیعی می گردد. بنابراین اگر به هر کدام از این ها بیشتر علاقه دارید نگران نباشید. در این سفر به شما خوش خواهد گشت. یکی از اولین مکان هایی که باید درسفر به ارمنستان آن را به لیست بازدید خود اضافه کنید دریاچه سوان است. این دریاچه را به عنوان یکی از بزرگ ترین دریاچه های آب شیرین جهان می شناسند. آب این دریاچه از رودخانه ها و چشمه هایی تامین می گردد که در زیر آن جاری است. جدا از این دریاچه، سوان یک منطقه است که باید آن را به عنوان یکی از مهم ترین مناطق اکو توریستی ارمنستان به حساب آورد. گزینه بعدی که در این سفر باید به بازدید آن بروید کلیساهای ارمنستان است. کلیسای گریگور کوساوریچ مقدس یکی از آنهاست. این کلیسا زیاد قدیمی نیست. آن را به دستور زاون اول (اسقف اعظم) به بهانه 1700امین سالگرد مسیح در سال 1980 ساخته اند. جالب است بدانید در سال 2000 اسقف اعظم وقت، دستور داد بازمانده جسد لوساوریچ مقدس را از واتیکان به این کلیسا منتقل نمایند تا این کلیسا به یکی از مکان های مقدس برای مسیحی های ارمنستان تبدیل گردد. کلیسای گغارت یکی دیگر از کلیساهای مشهور ارمنستان است که در ساحل شرقی رودخانه آزاد در 35 کیلومتری ایروان قرار گرفته است. این کلیسا دو بخش بیرونی و درونی دارد که بخشی از آن در سال 1215 و بخش دیگر در قرن 13 ساخته شده است. اگر به تاریخ ارمنستان علاقه دارید بازدید از بنای یادبود قتل عام ارامنه نیز می تواند برایتان جذاب باشد. این بنا به بهانه یادبود شهدای 1915 ساخته شده است. بنا را دو قسمت تشکیل داده است. بخش اول 2 ستون است که هرکدام 44متر ارتفاع دارند و نماد ارمنستان شرقی و غربی هستند و بخش دوم 12ستون خمیده هستند که 12ایلات ارمنستان را نشان می دهند. جالب است بدانید در این مکان همواره به یاد شهدا آتش روشن می گردد. بخش های دیگر این بنا را موزه مستندات تاریخی، دیوار بزرگ مستندات سنگی و باغچه درختان کاج تشکیل می دهد. از دیگر جاذبه های کشور زیبای ارمنستان می توان به موزه آثار خطی، خیابان مارشال باغرامیان، گاسگاد و ساختمان اپرا اشاره نمود.

سفر به ارمنستان چقدر خرج دارد

حالا که فهمیدیم ارمنستان کجاست و درباره جاذبه های گردشگری این کشور هم در بخش بالایی راهنمای سفر به ارمنستان حرف زدیم بهتر است به جزئیات هزینه سفر به ارمنستان نیز بپردازیم.

برای سفر به ارمنستان می توانید از دو راه سفر زمینی (با اتوبوس و قطار) و سفر هوایی (با هواپیما) یکی را انتخاب کنید. بدیهی است سفر زمینی هزینه کمتری خواهد داشت اما از آنجایی که بلیط های چارتری زیادی به مقصد ارمنستان وجود دارد می توانید با کمی صبر و جستجویی بلیط هواپیما با هزینه مناسب نیز پیدا کنید. همچنین این مساله که تور خود را در چه فصلی از سال انتخاب کنید نیز در قیمت آن تاثیر دارد. همانطور که ذکر شد در زمستان سفر به ارمنستان ارزان تر است.

اما اگر تصمیم بگیرید خودتان بدون تور به سفر بروید باید در محاسبه هزینه های سفر به ارمنستان فاکتورهایی مانند هزینه غذا، هزینه حمل و نقل، هزینه بازدید از جاذبه های گردشگری و هزینه اقامت را در نظر بگیرید.

هزینه اقامت در ارمنستان بسته به هتلی که انتخاب می کنید متفاوت است. این هزینه ها از 3هزار درام تا 30هزار درام متفاوت است. برای هزینه غذا نیز اگر بخواهید همه وعده ها را در رستوران میل کنید باید از 2 تا 6 هزار درام در هر وعده هزینه کنید. هزینه بازدید از جاذبه های گردشگری نیز از 500 تا 6 هزار درام متفاوت است. برای حمل و نقل می توانید از وسایل حمل و نقل عمومی مانند اتوبوس، مترو و تاکسی بهره ببرید. هزینه تاکسی از 600 درام آغاز می گردد و برای بلیط اتوبوس نیز باید از 100 درام به بالا هزینه کنید.

منبع: همگردی
انتشار: 14 بهمن 1398 بروزرسانی: 26 آبان 1399 گردآورنده: malayro.ir شناسه مطلب: 961

به "راهنمای سفر به ارمنستان ، ارمنستان کجاست" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "راهنمای سفر به ارمنستان ، ارمنستان کجاست"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید