راهنمای سفر با تور تایلند

به گزارش مجله سفرنامه مالزی، تایلند یکی از محبوب‌ترین کشورها در بین گردشگران ایرانی در تور تایلند است. در این مقاله شما را با وضعیت آب و هوایی، هزینه های غذا  و هزینه حمل و نقل در کشور تایلند آشنا خواهیم کرد.

راهنمای سفر با تور تایلند

آب و هوا  در تور تایلند

مانند هر شهر گرمسیری، بانکوک هم دارای دو فصل خشک و بارانی است. در همه‌ی روزهای سال هوای داغ را تجربه خواهید کرد. البته این هوا برای اغلب مردم قابل تحمل است. همچنین حتی در طول فصول خشک هم رطوبت قابل توجهی در هوا وجود دارد. گرم‌ترین ماه سال آوریل می‌باشد و در تابستان به دلیل پوشش مداوم ابرها کمی هوا خنک‌ می‌شود. فصل خشک نیز از نوامبر تا آوریل طول می کشد و دسامبر و ژانویه هیچ گونه بارانی به زمین نخواهد نشست. فصل بارانی از ماه مه تا اکتبر طول می‌کشد و در این مدت معمولا طی دوره‌های کوتاه باران خواهد بارید.

هزینه غذا در تور تایلند

هزینه صبحانه مقرون به صرفه: بسیاری از هتل‌ها وعده‌ی صبحانه را به رایگان ارایه می‌دهند، اما در صورت تمایل می‌توانید در غرفه‌های خیابانی یک وعده غذای مناسب را میل کنید. رستوران‌ها کمی گران‌تر هستند. میانگین هزینه غذا در تور تایلند بین 30 تا 120 بات می‌باشد.

هزینه ناهار مقرون به صرفه: غذافروشی‌های خیابانی در همه جا پیدا می‌شوند که غذاهای خوشمزه و ارزانی را هم سرو می‌کنند البته مراقب نوع غذایی که خرید می‌کنید باشید، بهتر است از محتویات آن‌ها کاملا مطلع شوید. مینگین هزینه ناهار در تور تایلند 40 تا 200 بات می‌باشد. 

هزینه شام مقرون به صرفه: برای وعده‌ی شام ارزان و خوب رستوران‌های محلی را پیشنهاد می‌دهیم. میانگین هزینه شام بین 50 تا 250 بات در تور تایلند است.

هزینه حمل و نقل در تور تایلند

  • تاکسی از فرودگاه تا مرکز شهر 250 تا 400 بات
  • قطار فرودگاه تا مرکز شهر 45 تا 90 بات
  • 3 کیلومتر توک توک در شهر 50 تا 100 بات
  • ترن هوایی در شهر 15 تا 52 بات
  • 3 کیلومتر تاکسی در شهر 60 تا 100 بات
انتشار: 2 مهر 1402 بروزرسانی: 2 مهر 1402 گردآورنده: malayro.ir شناسه مطلب: 38

به "راهنمای سفر با تور تایلند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "راهنمای سفر با تور تایلند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید