راهنمای خرید در تایلند

به گزارش مجله سفرنامه مالزی، یکی از جذاب ترین فعالیت های گردشگری در تور تایلند، خرید می باشد. از لحظه ای که وارد تایلند می شوید با انبوهی از اقلام برای خرید روبرو خواهید شد. اقلام محلی از محصولات ابریشمی تا کاسه های چوبی و رنگارنگ و متفاوت است.

راهنمای خرید در تایلند

با تور تایلند به طبیعتی همچون بهشت سفر کنید

هر آنچه که به دنبال آن هستید در بانکوک یافت می گردد. اما بانکوک تنها گزینه شما نیست و دیگر شهرهای تایلند نیز دارای محصولات تخصصی خود هستند و مراکز خرید بزرگ و شیک را در خود جای داده اند.

به یاد داشته باشید که چانه زنی در همه جا به جز سوپر مارکت ها و هتل ها یک قانون است. حتی در بوتیک های بزرگ و شیک نیز به اندکی مذاکره احتیاج است. اما به خاطر داشته باشید که فروشگاههایی با قیمت ثابت نیز چندان گرانقیمت نبوده و نوعی گارانتی دارند.

بازارهای تایلند

فروشگاه های دارای تهویه مطبوع بهترین ایده در شهرهای بزرگ هستند، اما این بازارهای محلی هستند که بهترین تخفیفات را دارند.

بازدید از این بازارها برای جمعیت و لمس هیجان آن ارزش دارد. همراه داشتن یک دوربین را فراموش نکرده و زود به بازار بروید زیرا در میانه روز به شهر ارواح تبدیل می شوند.

یکی از مشهور ترین بازارها در تایلند بازار شبانه است که می توان ابریشم عالی، صنایع دستی، لباس و دیگر محصولات را با قیمت حراج بیابید.

همواره قیمت ها را از چند غرفه بپرسید تا قیمت اصلی دستتان بیاید، سپس با فروشنده ها مذاکره کنید مطمئناً در سرانجام روز از تخفیفی که گرفته اید راضی تر خواهید بود.

بهترین خرید ها در تایلند

عتیقه جات: اگر یک مجموعه دار مطلع و مطلع هستید در اینصورت اشیاء ارزشمندی را از فروشگاه های شیک یا بازار Thieves Market تهیه خواهید کرد. متخصصان در موزه ملی در بانکوک در روزهای یک شنبه و دو شنبه با مردم ملاقات می نمایند و درباره اصل بودن آثار هنری و عتیقه آموزش می دهند. برای خارج کردن عتیقه های اصل یا گنجینه های هنری از این کشور باید تأییدیه صادرات به همراه داشته باشید.

هنر: نقاشیهای هنرمندان تایلندی در شالیزارهای برنج یا زمینه های برگرفته از معابد در گالری ها و مغازه های شهرهای اصلی به فروش می رسند.

انگ برداری: (نقاشی سایشی) با سنگ معبد روی کاغذ برنجی یک سوغاتی متداول دیگر است.

برنز: برنز در تایلند اهمیت زیادی دارد و امروزه برای لوازم رو میزی و چراغ و مجسمه به کار می رود.

سنگ های قیمتی: بانکوک مدعی است که برترین مرکز جواهرات دنیاست. سنگهای قیمتی مانند یاقوت در این کشور استخراج می گردد، در حالی که سایر سنگ ها با قیمت مناسب تر از سایر کشور ها وارد می شوند.

صنایع دستی: صنعتکاران تایلندی با مهارت و حوصله انواع کالاهای دستی را فراوری می نمایند. هر منطقه دارای اقلام تخصصی خود می باشد.

  • پارچه و ابریشم تایلندی
  • سفال
  • اقلام لعابی
  • جواهرات
  • نکته: جواهرات را تنها از فروشگاه های معتبر خریداری کنید.
  • لباس
منبع: الی گشت
انتشار: 30 تیر 1398 بروزرسانی: 26 آبان 1399 گردآورنده: malayro.ir شناسه مطلب: 469

به "راهنمای خرید در تایلند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "راهنمای خرید در تایلند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید