درخواست ایلهان عمر برای خروج فعال حقوق زنان سعودی از عربستان

به گزارش مجله سفرنامه مالزی، نماینده دموکرات مجلس نمایندگان آمریکا از ریاض خواست تا به لجین الهذلول اجازه دهد از عربستان خارج شود.

درخواست ایلهان عمر برای خروج فعال حقوق زنان سعودی از عربستان

از پروفایل ما وبلاگ بخار دیدن نمایید.

درپی آزادی لجین الهذلول فعال حقوق زنان اهل عربستان سعودی به قید ضمانت، ایلهان عمر نماینده مسلمان حزب دموکرات آمریکا در مجلس نمایندگان این کشور خواستار آن شد تا مسئولان سعودی اجازه بدهند الهذلول از عربستان خارج شود.

ایلهان عمر در توئیتی نوشت: خبر فوق العاده ای است. ما از مدت ها پیش بدین منظور تلاش می کردیم. حالا عربستان سعودی باید به او اجازه بدهد تا این کشور را ترک کند و بقیه فعالان حقوق زنان را نیز که در حبس به سر می برند، آزاد کند.

چند روز پیش خواهر الهذلول از آزادی او از زندان در روز پنج شنبه خبر داد.

دادگاه کیفری ویژه عربستان پیشتر لجین الهذلول فعال حقوق زنان را به اتهام دست داشتن در چندین فعالیت مجرمانه به پنج سال و هشت ماه حبس محکوم کرده بود.

الهذلول 31 ساله در مه 2018 به همراه حدود 10 فعال زن دیگر چند هفته قبل از صدور اجازه رانندگی برای زنان به علت دفاع از حقوق زنان بازداشت شد و هفته گذشته پس از نهصد روز بازداشت موقت در دادگاه عربستان جایی که قرار بود بررسی پرونده او انجام شود، حضور یافت، اما دادگاه پرونده او را به دادگاه کیفری ویژه تروریسم و مسائل امنیت ملی ارجاع داد.

مقامات سعودی پیش از این مدعی شده بودند این دستگیری ها به ظن آسیب رساندن به منافع سعودی و حمایت از عناصر متخاصم در خارج اجرا شده است. کارشناسان حقوق بشر سازمان ملل متحد اتهامات علیه این فعال را جعلی خوانده و خواستار آزادی فوری او در اوایل ماه جاری بودند.، باشگاه خبرنگاران

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 21 اسفند 1399 بروزرسانی: 21 اسفند 1399 گردآورنده: malayro.ir شناسه مطلب: 1740

به "درخواست ایلهان عمر برای خروج فعال حقوق زنان سعودی از عربستان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "درخواست ایلهان عمر برای خروج فعال حقوق زنان سعودی از عربستان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید