دالغا به آلمان می رود، بی مهری حامیان اقتصادی به موسیقی نواحی

به گزارش مجله سفرنامه مالزی، چنگیز مهدی پور در مصاحبه با خبرنگاران در تشریح این حضور بین المللی اینگونه گفت: به تازگی دعوتنامه هایی از کشور آلمان برای برگزاری چند کنسرت موسیقایی داشته ایم که فعلا در حال آنالیز آنها هستیم و اگر امکانات حضور ما در این برنامه ها میسر گردد شهریور ماه همراه با گروه دالغا راهی این کشور خواهیم شد تا اجراهای زنده ای از موسیقی فولکلور آذربایجان داشته باشیم.

دالغا به آلمان می رود، بی مهری حامیان اقتصادی به موسیقی نواحی

با تور آلمان از دیدنی ترین کشور اروپایی بازدید کنید.

این نوازنده ساز قوپوز با اشاره به کنسرت های داخلی نیز اعلام کرد: گروه دالغا هر ساله برنامه هایی برای برپایی چند کنسرت در شهرهای تهران و تبریز دارد که امسال نیز اگر این فرصت فراهم گردد کنسرت هایی را همچون کنسرت آیرلیق که اسفند ماه در تالار وزارت کشور برگزار گردید، برنامه ریزی خواهیم کرد. اما کنسرتی که برگزاری آن تقریبا قطعی شده اجرا در شهر مراغه است که خرداد ماه امسال از علاقه مندان به موسیقی آذری میزبانی خواهیم کرد.

وی ادامه داد: به احتمال فراوان پاییز امسال مجموعه کنسرت هایی را در تهران و تبریز برگزار می کنیم که در این کنسرت ها کوشش خواهیم کرد برنامه های متفاوتی را تقدیم علاقه مندان و دوستداران موسیقی نواحی کنیم. از سوی دیگر در کوشش هستیم که در صورت کسب مجوزهای لازم از وزارت ارشاد آلبوم صوتی و تصویری کنسرت های گروه دالغا در تهران و تبریز را منتشر کنیم.

مهدی پور در بخش دیگری از صحبت های خود با انتقاد از شرایط اسپانسرینگ کنسرت های موسیقی نواحی توضیح داد: متاسفانه سنت حمایت کارخانه های بزرگ صنعتی و حامیان اقتصادی که دستشان به جیبشان می رود از موسیقی نواحی و اصیل آذربایجان به طور کلی از بین رفته است و گروه های موسیقایی که در این زمینه فعالیت می نمایند واقعا رغبتی برای اجرای برنامه زنده در شهرستان های محل اقامت و تهران را ندارند. موضوع از جایی ناراحت نماینده تر می گردد که وقتی برای بعضی از حامیان اقتصادی موضوع کنسرت ها را که برگرفته از ریشه های تاریخی یک فرهنگ است مطرح می کنیم دوستان فقط به کنسرت های موسیقی پاپ اشاره می نمایند و بس.

این پیشکسوت موسیقی نواحی در خاتمه گفت: خوشبختانه روندی که در دوره های قبلی برای صدور مجوز کنسرت ها انجام می شد در دوره فعلی شکل بهتری گرفته و ما دیگر مشکل آنچنانی با مجموعه هایی چون وزارت ارشاد و اماکن نداریم اما هم اکنون مسئله ای که در حد یک زنگ خطر برای گروه های موسیقی نواحی مطرح است بی توجهی محض حامیان اقتصادی به کنسرت های اصیل است.

گروه موسیقی دالغا فعالیت هنری خود را از سال 1369 و با مدیریت چنگیز مهدی پور شروع نموده است. این گروه از سال 1370 تا سال 1380 بارها در جشنواره های داخلی به عنوان گروه برتر شناخته شده است. گروه دالغا کنسرت هایی در شهرهای مختلف ایران و بیش از 30 کشور جهان روی صحنه برده است که از آن جمله می توان به اجرا در شهرهایی مانند اصفهان، کیش، همدان، کرمان، تهران و تبریز و کشورهایی مانند کانادا، ترکیه، فرانسه، آلمان، هلند، سوئد، ژاپن، چین، کلمبیا، آذربایجان و اسپانیا اشاره نمود.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 17 مهر 1398 بروزرسانی: 26 آبان 1399 گردآورنده: malayro.ir شناسه مطلب: 662

به "دالغا به آلمان می رود، بی مهری حامیان اقتصادی به موسیقی نواحی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دالغا به آلمان می رود، بی مهری حامیان اقتصادی به موسیقی نواحی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید