خانه تاریخی عادل (اقامتگاه سنتی)، مروارید شهر کاشان

به گزارش مجله سفرنامه مالزی، خانه تاریخی عادل کاشان یک خانه زیبای قجری است که به مروارید کاشان هم معروفیت داشته و اخیرا به یک اقامتگاه سنتی که نه چم هم گفته می شود تبدیل شده است.

خانه تاریخی عادل (اقامتگاه سنتی)، مروارید شهر کاشان

کاشان شهر خانه های تاریخی است. یکی از قدیمی ترین و زیباترین این خانه ها، خانه تاریخی عادل است. این خانه تاریخی زیبا یک خانه قجری است که به دست معماران ایرانی ساخته شده است و یکی از دیدنی ترین بناهای کاشان است. خانه تاریخی عادل کاشان به تازگی کاربری هتل پیدا کرده است. خانه تاریخی عادل، خانه ای سنتی در قلب شهر کاشان است که همجواری آن با جاذبه های تاریخی کاشان، ارزش اقامت در آن را چندبرابر کرده و مجذوب کنندهیت آن را برای گردشگران بیشتر کرده است. برای سفر به کاشان با استفاده از تور کاشان می توانید از این اقامتگاه نیز بازدید و یا از خدمات آن بهره مند شوید.

خانه تاریخی عادل کاشان، این هتل سنتی زیبا به مروارید شهر کاشان معروفیت دارد. خانه عادل در دوره قاجار به دست معماران و هنرمندان آن دوره، به سبک گودال باغچه و در دو طبقه، با خشت بنا شده است. خانه تاریخی عادل در مرکز بافت قدیمی شهر کاشان قرار گرفته است. این خانه تاریخی زیبا به دلیل قرار گرفتن در یک محله تاریخی و همجواری با مرکز محله سوریجان کاشان، مسجد، تکیه، حسینیه محله سوریجان کاشان و ابنیه تاریخی ارزشمند دیگر، از مجذوب کنندهیت خاصی برخوردار شده است. خانه تاریخی عادل، از شاهکارهای هنر معماری قدیم شهر کاشان بوده و از تزیینات مجلل، اصالت معماری و طراحی متناسب با فرهنگ و اقلیم شهر کاشان برخوردار است.

معماری خانه تاریخی عادل

از ویژگی های قابل توجه خانه تاریخی عادل کاشان، نظم فضایی و ایجاد معماری گودال باغچه است، وجود تقارن و تعادل و ریتم در پلان و در نماها از دیگر ویژگی های مهم خانه های کاشان در دوره قاجار است که بر مجذوب کنندهیت و زیبایی آنها می افزاید. اتاق ها نورگیرها و پنجره های مشبک رنگی، تزیینات نقاشی و آیینه کاری، گچ بری های فوق العاده دارد. به کارگیری بادگیرها در ساخت این خانه تاریخی از ویژگی های ممتاز خانه تاریخی عادل مشهور به مروارید کاشان است.

خانه تاریخی عادل کاشان که به خانه تاریخی نه چم نیز معروفیت دارد بر پایه یک طرح معماری مجذوب کننده و بر اساس محور تقارن ساخته شده است. تقارن، تعادل و ریتمی که در پلان این خانه وجود دارد آن را به خانه ای مجذوب کننده برای گردشگران تبدیل کرده است. وجود تزئینات گچ بری، اتاق های سه دری با پنجره های رنگی بر زیبایی معماری این خانه تاریخی افزوده اند.

اقامتگاه سنتی عادل(نه چم)

خانه تاریخی عادل از سال 93 از طریق شخصی به همین نام تملک شد و پس از 2 سال بازسازی و تغییر با سرمایه گذاری بیش از 10 میلیارد ریال زیر نظر معماران کاشانی به هتل سنتی تبدیل شد. این هتل سنتی پرطرفدار در شهر کاشان، که هتل نه چم نیز گفته می شود دارای شش اتاق است. اتاق های این خانه تاریخی، یا هتل اقامتی، اتاق هایی با ظرفیت 2 تخت و 3 تخت هستند که برای خانواده ها در نظر گرفته شده اند. فضای این هتل تازه بازسازی شده یک فضای کاملا سنتی بوده و امکانات آن نیز مطابق با فضای هتل، به صورت سنتی تعبیه شده اند. این هتل دارای امکاناتی مثل چایخانه، سفره خانه سنتی، سرویس بهداشتی، حمام اختصاصی مجهز، سیستم سرمایشی، گرمایشی، تلویزیون و امکانات ارتباطی مثل اینترنت بی سیم است.

در خانه تاریخی عادل یا سرای نه چم، صبحانه جزئی از خدمات هتل محسوب می شود، اما دیگر وعده های غذایی در آن سرو نمی شود. گردشگران با بازدید از خانه تاریخی عادل کاشان هم می توانند از یک اثر تاریخی بازدید کنند و هم در یک هتل و اقامتگاه سنتی اقامت کرده و از امکانات آن استفاده کنند. گردشگرانی که در این هتل زیبا اقامت کنند می توانند صبحانه خود را در حیاط حوض دار و سرسبز و سنتی این اقامتگاه میل کنند. در صورتی که گردشگران مایل باشند بدون اقامت صبحانه خود را در حیاط این هتل صرف کنند می توانند با هماهنگی قبلی از این امکانات برخوردار شوند.

قیمت اقامت در اتاق های این هتل در اوایل پاییز امسال بین 200 تا 330000 تومان اعلام شده بود. اگر قصد بازدید از این خانه تاریخی و هتل زیبای سنتی را دارید می توانید به میدان کمال الملک، خیابان فاضل نراقی و کوچه نه چم بروید. بازدید از این خانه تاریخی به صورت رایگان است و ساعت بازدید از آن از 9 صبح شروع و تا 7شب به انتها می رسد. خانه تاریخی عادل معروف به مروارید کاشان، درتیرماه سال 1394 در فهرست آثار ملی ایران به ثبت رسید.

اقامت در هتل تاریخی و سنتی عادل کاشان می تواند برای شما تجربه ای خاص و متفاوت را رقم بزند. اگر اهل حضور در فضاهای تاریخی و سنتی بوده و این فضاها به شما انرژی بهتر داده و حال شما را خوب می کند انتخاب این گزینه می تواند برای شما یک مکان اقامتی مناسب در شهر تاریخی کاشان باشد. همجواری این هتل با جاذبه های تاریخی کاشان ارزش اقامت در آن را دوچندان می کند. در اقامتگاه سنتی عادل سنت و مدرنیته را در هم آمیخته شده و فضایی دوست داشتنی و راحت را برای اقامت گردشگران مهیا شده است.

با اقامت در این خانه می توانید با کمی پیاده روی خود را به مرکز محله سوریجان رسانده و از جاهای دیدنی چون مسجد، تکیه، حسینیه سوریجان و دیگر بناهای ارزشمند دیگر در این محله دیدن کنید.

منبع: کجارو / boomsara.ir / imna.ir / irantrawell.com / tripbama.com
انتشار: 7 اسفند 1400 بروزرسانی: 7 اسفند 1400 گردآورنده: malayro.ir شناسه مطلب: 2229

به "خانه تاریخی عادل (اقامتگاه سنتی)، مروارید شهر کاشان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خانه تاریخی عادل (اقامتگاه سنتی)، مروارید شهر کاشان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید