تور استرالیا: حواستان به این موجودات کشنده در استرالیا باشد!

به گزارش مجله سفرنامه مالزی، مرگبارترین موجودات استرالیا را بشناسید

در استرالیا می توانید از زیباترین و بکرترین منظره ها لذت ببرید و تعطیلاتی ایده آل برای خودتان بسازید. تفریحات بسیاری از پیاده روی در سواحل تا تماشا حیات وحش منحصر بفردش این مقصد رویایی را جزو انتخاب های اول هر گردشگری قرار داده است.

تور استرالیا: حواستان به این موجودات کشنده در استرالیا باشد!

با تور استرالیا از بزرگترین کشور قاره اقیانوسیه دیدن کنید و شهرهای زیبای ملبورن و سیدنی استرالیا را ببینید.

اما برای این ماجراجویی ها باید از وجود حیوانات خطرناک و مرگبار اطلاع داشته باشید. قطعا گشت و گذار در این حیوات وحش بی خطر نخواهد بود. پس با خبرنگاران همراه باشید تا تعدادی از خطرناک ترین این حیوانات را مرور کنیم.

کوسه های سفید

یکی از پر کوسه ترین سواحل را می توانید در خلیج کافین مشاهده کنید. در این منطقه کوسه های سفید بزرگ را به دفعات خواهید دید. پس خطر در کمین است. مردی در سال 2011 برای غواصی به این منطقه رفت و هرگز برنگشت.

مار سمی تایپان

مارهای سمی بسیاری در منطقه ها شرقی استرالیا خواهید یافت ولی مار تایپان که تا 2.5 متر هم رشد می نماید، کمی متفاوت تر و کشنده تر است. ترکیب پبچیده ای ار این مواد سمی که مستقیما بر مغز و سیستم اعصاب اثر می گذارد و خون انسان را در جا لخته می نماید. بعلاوه کار عضلات و کلیه را به حد زیادی مختل می نماید.

عنکبوت موشی

از ترسناک ترین حشرات موجود در استرالیا می توان به هشت کونه از عنکبوت های موشی اشاره نمود که به نیش های بزرگی مجهز هستند و بسیار تهاجمی عمل می نمایند. با کوچک ترین تحریکی به نیش آنها گرفتار می شوید و این گزش همراه با دردهای و مرض های بسیاری است بطوریکه اختلال در تنفس و ضعف عضلانی و .. را در پی خواهد داشت.

هشت پای حلقه آبی

این موجود دریایی مرگبار معمولا در جنوب نیو ساوت ولز در جنوب استرالیا یافت می گردد. این هشت پا کوچک است و معمولا در شکاف سنگ ها استتار می می نماید. عصبانیشان نکنید چون حمله می نمایند. زهرشان حاوی تترودوتوکسین است، سمی قوی که برای کشتن انسان کافی است.

گاوکوسه

این کوسه هم در آب شور و هم شیرین زندگی می نماید و یکی از خطرناکترین ها در کل گونه های کوسه است. معمولا در رودخانه های سواحل شرقی استرالیا دیده می شوند. آنها به شخصیت تهاجمی معروفیت دارند. نشنال جئوگرافیک شرح می دهد که این گونه سریع و شکارچیان چابکی هستند و تقریبا هر چه ببینند را می خورند، از جمله ماهی، دلفین و حتی دیگر کوسه ها.

عروس دریایی جعبه ای (Box Jellyfish)

با کشتن بیش از شصت نفر در صد سال گذشته در استرالیا، تعجبی ندارد که در این فهرست قرار گرفته است. آنها سم بسیار قوی ای دارند؛ نیش این عروس دریایی می تواند باعث سردرد، استفراغ، اسپاسم های عضلانی، اشکال در تنفس و مرگ گردد.

منبع: الی گشت
انتشار: 4 بهمن 1400 بروزرسانی: 4 بهمن 1400 گردآورنده: malayro.ir شناسه مطلب: 2193

به "تور استرالیا: حواستان به این موجودات کشنده در استرالیا باشد!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور استرالیا: حواستان به این موجودات کشنده در استرالیا باشد!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید