جهش تولید در صنایع دستی؛ با اندکی حمایت بیشتر، به مسائل هنرمندان صنعتگر رسیدگی شود

به گزارش مجله سفرنامه مالزی، شهرها و روستاهایی هستند که به واسطه اندکی توجه به قطب تولید در عرصه های مختلف صنایع دستی تبدیل شده اند و به این دلیل در فهرست آثار جهانی قرار دارند اما ادامه رسیدگی به وضعیتشان می تواند به رونق و جهش تولید در آن ها یاری برساند.

جهش تولید در صنایع دستی؛ با اندکی حمایت بیشتر، به مسائل هنرمندان صنعتگر رسیدگی شود

به گزارش خبرنگار حوزه میراث فرهنگی گروه اجتماعی خبرگزاری خبرنگاران، شهرها و روستاهایی هستند که به واسطه اندکی توجه به قطب تولید در عرصه های مختلف صنایع دستی تبدیل شده اند و به این دلیل در فهرست آثار جهانی قرار دارند اما ادامه رسیدگی به آن ها می تواند به رونق و جهش تولید در آن ها کمک برساند.

در حوزه صنایع دستی حرف های زیادی برای گفتن داریم

لاله جین از شهرهایی است که به عنوان نمونه می توان آن را بررسی کرد. با وجودی که هنر-صنعت سفالگری این شهر به شرایط مطلوبی در زمینه تولید مصنوعات سفالی دست پیداکرده اما هنرمندان آن با مشکلاتی که دست به گریبانند که در فرصت های دیگر هم می توان آن را مشاهده کرد.

حمید محبی، شهردار لاله جین در ارتباط با پتانسیل های این شهر گفت: شهرهای جهانی از جمله لاله جین در کشور ما نیاز به یک سری زیرساخت هایی دارند تا بتوانند توانایی هایشان را به منصه ظهور برسانند و نیاز است از محل اعتبارات ملی در این زمینه کمک هایی انجام شود.

وی اضافه نمود: لازم است از طرف دبیرخانه های مربوطه پیگیری و حمایت شود تا موزه هایی که در شهرها و روستاهای جهانی ثبت شده کشور وجود دارند افتتاح شوند تا بتوانیم در آن ها هم برای جلب گردشگر فعالیت داشته باشیم.

فعالیت یک هزار کارگاه تولید سفال در لاله جین

شهردار لاله جین ادامه داد: ما می توانیم با حمایتی که انجام می شود، در بین کشورهای جهان حرفی برای گفتن داشته باشیم و حضور بین المللی خود را تثبیت کنیم.

محبی تأکید کرد: شهر لاله جین چیزی در حدود یک هزار کارگاه تولید سفال وجود دارد که موجب شده این شهر به عنوان شهر جهانی سفال معرفی شود و این شهر تقریباً به شهری تبدیل شده است که در آن بیکار نداریم.

شهردار لاله جین شرح داد: هنرمندان و صنعتگران نیازمندی هایی دارند تا بتوانند با اطمینان بیشتری به کار خود ادامه دهند که از آن جمله باید به بیمه های انفرادی و بیمه های کارگاهی آن ها اشاره کرد.

وی با تشریح مسئله بیمه های کارگاهی گفت: در بیمه های کارگاهی مشکل اساسی این است که کارگاه های بیش از 5 نفر با پرداخت حق بیمه آزاد باید کارگران خود را بیمه کنند و این هزینه زیادی برای آن ها تولید می کند.

محبی شرح داد: در بحث امور مالیاتی هم باید از این هنر ارزشمند صنایع دستی حمایت کنیم تا به تولید خلاق و مناسب در این زمینه برسیم.

ثبت چندین و چند شهر و روستای جهانی موجب افتخار کشور در عرصه های بین المللی است اما بدون استمرار برنامه ریزی ها و تکمیل حمایت هایی که باید از هنرمندان و صنعتگران صورت پذیرد، ادامه این افتخارآفرینی می تواند در هاله ای از ابهام فرو برود.

4145/پ

منبع: خبرگزاری دانشگاه آزاد آنا
انتشار: 10 شهریور 1399 بروزرسانی: 26 آبان 1399 گردآورنده: malayro.ir شناسه مطلب: 1354

به "جهش تولید در صنایع دستی؛ با اندکی حمایت بیشتر، به مسائل هنرمندان صنعتگر رسیدگی شود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جهش تولید در صنایع دستی؛ با اندکی حمایت بیشتر، به مسائل هنرمندان صنعتگر رسیدگی شود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید