آشنایی با جاذبه های تاریخی کانادا

به گزارش مجله سفرنامه مالزی، کانادا کشوری بزرگ و زیبا با تنوع فرهنگی و طبیعی فراوان است. این کشور دارای جاذبه‌های تاریخی بسیاری است که ارزش دیدن دارند. در این مقاله به بررسی برخی از مهم‌ترین و زیباترین جاذبه‌های تاریخی کانادا خواهیم پرداخت تا شما عزیزان را با تاریخ و فرهنگ غنی این کشور آشنا کنیم.

آشنایی با جاذبه های تاریخی کانادا

اگر علاقمند به سفر با بهترین تور کانادا لوکس هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم تور کانادا از تورنتو، مونترال و ابشار نیاگارا دیدن کنید و بهترین تجربه سفر را داشته باشید.

شهر کبک

یکی از قدیمی‌ترین و زیباترین شهرهای کانادا، شهر کبک است که در استان کبک واقع شده و پایتخت فرهنگی این کشور به‌شمار می‌آید. شهر کبک دارای معماری اروپایی است و دیوارها و قلعه‌های تاریخی آن بخش‌هایی از شهر را احاطه کرده‌اند.

یکی از مهم‌ترین جاذبه‌های تاریخی شهر کبک، قلعه فرونتنک است که در سال 1608 ساخته شده و نماد شهر محسوب می‌شود. این قلعه یکی از ثبت‌شده‌ترین اماکن در فهرست میراث جهانی یونسکو است.

علاوه بر قلعه فرونتنک، دیوارهای شهر کبک نیز از دیگر جاذبه‌های مهم تاریخی این شهر هستند که بخش‌هایی از آن به قرن 17 بازمی‌گردد. گردش در کنار این دیوارها و بازدید از دروازه‌های تاریخی آن حس و حال خاصی به انسان می‌دهد.

موزه ملی زیبایی‌شناسی کبک نیز که در یک زندان قدیمی در قلب شهر کبک تأسیس شده است از دیگر جاذبه‌های تاریخی این شهر به‌شمار می‌رود.

هتل فرونتنک شاتو نیز که یکی از قدیمی‌ترین و لوکس‌ترین هتل‌های جهان است در شهر کبک قرار دارد و نمادی از تاریخ و معماری کانادای قدیم به‌شمار می‌رود.

ونکوور

شهر ونکوور در استان بریتیش کلمبیا واقع شده و یکی دیگر از شهرهای تاریخی کانادا به‌شمار می‌آید.

از جمله جاذبه‌های تاریخی مهم این شهر می‌توان به گاستاون، بافت تاریخی شهر ونکوور و باغ استنلی اشاره کرد.

گاستاون محله‌ای تاریخی در مرکز شهر ونکوور است که ساختمان‌های قدیمی از دوران استعمار بریتانیا در آن وجود دارد. این محله یکی از بهترین نقاط گردشگری شهر ونکوور به‌شمار می‌رود.

علاوه بر گاستاون، بافت تاریخی شهر ونکوور با خیابان گرنویل و ساختمان‌های قدیمی آن نیز جزء جاذبه‌های تاریخی این شهر است.

همچنین باغ استنلی که در سال 1888 تأسیس شده، یکی دیگر از نقاط دیدنی تاریخی شهر ونکوور به حساب می‌آید.

اتاوا

اتاوا پایتخت کانادا، دارای بناها و موزه‌های تاریخی بسیاری است که ارزش بازدید دارند.

از جمله مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به موزه‌های ملی کانادا، پارلمان کانادا، کاخ ریدو، موزه جنگ کانادا و موزه تمدن کانادا اشاره کرد.

موزه‌های ملی کانادا مجموعه‌ای از موزه‌های مختلف تاریخ طبیعی و فرهنگی است که در سال 1856 تأسیس شده‌اند.

ساختمان پارلمان کانادا نیز که در سبک نئو گوتیک ساخته شده، یکی دیگر از نمادهای ملی و جاذبه‌های تاریخی مهم اتاواست.

همچنین کاخ ریدو محل اقامت رسمی نخست‌وزیر کانادا نیز از لحاظ معماری و تاریخی حائز اهمیت فراوان است.

علاوه بر این‌ها، موزه جنگ کانادا و موزه تمدن کانادا نیز از دیگر موزه‌های مهم تاریخی هستند که در اتاوا واقع شده‌اند.

مونترال

مونترال بزرگ‌ترین شهر استان کبک نیز دارای جاذبه‌های تاریخی فراوانی است.

از مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به کلیسای نوتردام مونترال، موزه آرکئولوژی و تاریخ پوآنت-آ-کالیر و میدان دارشهر اشاره کرد.

کلیسای نوتردام مونترال یکی از قدیمی‌ترین و زیباترین کلیساها در شمال آمریکا است که ساخت آن در سال 1829 آغاز شده‌ است. معماری گوتیک زیبای این کلیسا آن را به یکی از شاهکارهای معماری تبدیل کرده است.

موزه آرکئولوژی و تاریخ پوآنت-آ-کالیر نیز که در ساختمانی تاریخی واقع شده است حاوی مجموعه‌ای ارزشمند از آثار تاریخی و باستان‌شناسی است.

همچنین میدان دارشهر که وسط شهر قدیمی مونترال قرار دارد نیز با ساختمان‌ها و کلیساهای تاریخی اطرافش یکی دیگر از جاذبه‌های تاریخی مونترال محسوب می‌شود.

کالگری

کالگری در استان آلبرتا واقع شده و از نظر جاذبه‌های تاریخی نیز حائز اهمیت است.

از جمله مهم‌ترین جاذبه‌های تاریخی این شهر می‌توان به موزه کالگری هریتیج پارک، موزه گلنبو و پیاده‌راه استیون اونور اشاره کرد.

موزه کالگری هریتیج پارک یکی از بزرگ‌ترین و مهم‌ترین موزه‌های تاریخ طبیعی در کانادا است که در سال 1884 تأسیس شده‌است.

موزه گلنبو نیز که در یک کاخ تاریخی واقع شده، حاوی مجموعه‌ای ارزشمند از آثار هنری و صنایع دستی است.

پیاده‌راه استیون اونور نیز که از مرکز شهر کالگری می‌گذرد، با ساختمان‌ها و کافه‌های تاریخی دو طرف آن، یکی دیگر از جاذبه‌های تاریخی این شهر به‌شمار می‌رود.

ویکتوریا

شهر ویکتوریا مرکز استان بریتیش کلمبیا، دارای معماری استعماری انگلیسی زیبایی است و جاذبه‌های تاریخی بسیاری در آن وجود دارد.

از جمله مهم‌ترین جاذبه‌های تاریخی ویکتوریا می‌توان به ساختمان پارلمان استانی، گردشگاه بندر ویکتوریا و موزه استانی بریتیش کلمبیا اشاره کرد.

ساختمان پارلمان استان بریتیش کلمبیا که در سال 1898 ساخته شده، از لحاظ معماری بسیار زیبا بوده و یکی از نمادهای این شهر محسوب می‌شود.

گردشگاه بندر ویکتوریا نیز که حاوی انبارها و ساختمان‌های تاریخی از دوران استعمار است، یکی دیگر از جاذبه‌های تاریخی مهم این شهر به‌شمار می‌رود.

همچنین موزه استانی بریتیش کلمبیا که در سال 1886 تأسیس شده و دارای مجموعه‌ای ارزشمند از آثار تاریخی و فرهنگی است، از دیگر جاذبه‌های تاریخی شهر ویکتوریا محسوب می‌شود.

علاوه بر این‌ها، کلیسای متروپولیتن یونایتد و منطقه چیناتاون نیز که بافتی تاریخی دارند از دیگر نقاط دیدنی ویکتوریا هستند.

در مجموع می‌توان گفت ویکتوریا با داشتن جاذبه‌های تاریخی و فرهنگی بسیار، یکی از بهترین مقاصد گردشگری تاریخی در کانادا محسوب می‌شود.

انتشار: 30 شهریور 1402 بروزرسانی: 2 مهر 1402 گردآورنده: malayro.ir شناسه مطلب: 1023

به "آشنایی با جاذبه های تاریخی کانادا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آشنایی با جاذبه های تاریخی کانادا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید