معرفی جاذبه های مونترال کانادا

به گزارش مجله سفرنامه مالزی، مونترال یکی از بزرگترین و زیباترین شهرهای کانادا است. این شهر مجموعه ای غنی از جاذبه های گردشگری را در خود جای داده است که سالانه پذیرای میلیون ها نفر گردشگر از سراسر جهان است. در ادامه با مهمترین جاذبه های گردشگری شهر مونترال آشنا می شویم.

معرفی جاذبه های مونترال کانادا

از سفر با تور کانادا لذت ببرید.

جزیره سنت هلن (Saint Helen's Island)

جزیره سنت هلن یکی از محبوب ترین مقاصد گردشگری در مونترال است که در نزدیکی مرکز شهر واقع شده است. این جزیره دارای فضای سبز گسترده، پارک های زیبا و همچنین جاذبه های فرهنگی و هنری متنوعی است.

پارک جان گراهام (Jean Drapeau Park)

پارک جان گراهام یکی از بزرگترین پارک های شهری در آمریکای شمالی به شمار می رود که در جزیره سنت هلن واقع شده است. این پارک دارای مساحتی بالغ بر 264 هکتار است و شامل جاذبه های متعددی مانند باغ وحش، آبشارها و استخرهای شنا می باشد.

موزه هنرهای زیبا (Montreal Museum of Fine Arts)

موزه هنرهای زیبای مونترال یکی از بزرگترین و معتبرترین موزه های هنری در کانادا به شمار می رود. این موزه دارای بیش از 40 هزار اثر هنری ارزشمند از سراسر جهان است که قدمت برخی از آنها به 4000 سال پیش بازمی گردد.

کلیسای نوتردام مونترال (Notre-Dame Basilica)

کلیسای نوتردام یکی از زیباترین نمونه های معماری گوتیک در آمریکای شمالی است که در مرکز شهر مونترال واقع شده و از مهمترین جاذبه های تاریخی این شهر به شمار می رود. معماری داخلی بسیار زیبا و طراحی رنگ آمیزی شیشه های این کلیسا حیرت انگیز است.

کانال ریدو (Lachine Canal)

کانال ریدو یکی از کانال های تاریخی است که از مرکز شهر مونترال عبور می کند. در طول این کانال مسیرهای پیاده روی و دوچرخه سواری فراهم شده است. همچنین کافه ها و رستوران های متعددی در امتداد کانال قرار دارند که مکان مناسبی برای گذراندن اوقات فراغت فراهم می کنند.

بازار سن لوران (Saint Laurent Boulevard)

خیابان سن لوران یکی از مراکز خرید اصلی در مونترال به شمار می رود که دارای فروشگاه ها و بوتیک های متعددی برای خرید لباس، کیف و کفش و سایر لوازم است. همچنین رستوران ها و کافه های بسیاری در این خیابان وجود دارند.

روستای المپیک (Olympic Village)

روستای المپیک مجموعه ای از ساختمان های مسکونی و تجاری است که برای المپیک تابستانی 1976 ساخته شده اند. امروزه این مجموعه به یکی از جاذبه های گردشگری مونترال تبدیل شده است و دارای رستوران ها، کافه ها و فروشگاه های بسیاری است.

باغ مجسمه ها (Montreal Botanical Garden)

باغ گیاه شناسی مونترال مجموعه ای بسیار زیبا و وسیع از گیاهان است که در منطقه المپیک واقع شده است. این باغ دارای بیش از 22 هزار گونه گیاهی است و یکی از بزرگترین باغ های گیاه شناسی جهان محسوب می شود.

کوه مون رویال (Mont Royal)

کوه مون رویال واقع در مرکز شهر مونترال یکی از نمادهای اصلی این شهر به شمار می آید. این کوه دارای پارک ها و فضاهای طبیعی زیبایی است که مکان مناسبی برای پیاده روی و تفریح محسوب می شود. چشم انداز شهر از بالای این کوه بسیار زیباست.

پارک تم (La Ronde Amusement Park)

پارک تفریحی لاروند در جزیره سنت هلن واقع شده و دارای انواع مختلف تفریحات و سرگرمی ها از جمله کوه روسی ها، قایق های سریع السیر و بازی های متنوع است. این پارک یکی از مکان های مناسب برای سرگرمی کودکان و نوجوانان است.

مرکز علمی مونترال (Montreal Science Centre)

مرکز علمی مونترال مکانی آموزشی و سرگرم کننده برای کودکان و بزرگسالان است. این مرکز دارای بیش از 500 نمایش علمی و فناوری برای آشنایی با مفاهیم مختلف علمی است. همچنین یک سینمای سه بعدی و یک پلانتاریوم نیز در این مرکز وجود دارد.

چینی شهر (Chinatown)

چینی شهر یکی از محله های قدیمی در مونترال است که مرکز فرهنگ و غذاهای چینی در این شهر محسوب می شود. در این محله رستوران ها و فروشگاه های متعدد چینی وجود دارد. همچنین دروازه های قرمز رنگی که نماد فرهنگ چینی هستند در این محله به چشم می خورد.

استادیوم المپیک (The Olympic Stadium)

استادیوم المپیک که بزرگترین ورزشگاه کانادا نیز محسوب می شود، برای بازی های المپیک تابستانی 1976 ساخته شد. این ورزشگاه همچنان برای برگزاری رویدادهای ورزشی و فرهنگی مهمی مورد استفاده قرار می گیرد و یکی از جاذبه های توریستی مهم مونترال است.

دانشگاه مک گیل (McGill University)

دانشگاه مک گیل که در سال 1821 تاسیس شده، قدیمی ترین دانشگاه انگلیسی زبان در مونترال است. ساختمان های تاریخی و محوطه زیبای این دانشگاه در مرکز شهر، آن را به یکی از جاذبه های توریستی مهم مونترال تبدیل کرده است.

میدان مونت رویال (Mont Royal Park)

میدان مون رویال در امتداد خیابان مونت رویال واقع شده و دارای مجسمه ها و آثار هنری زیبایی است. همچنین این میدان محل برگزاری جشنواره ها و رویدادهای فرهنگی و هنری متعددی در طول سال است.

موزه ردپاث (Redpath Museum)

موزه ردپاث که متعلق به دانشگاه مک گیل است، نخستین موزه در کانادا است که در سال 1882 تاسیس شده است. این موزه دارای مجموعه ای غنی از فسیل ها، کانی ها، حشرات و سایر نمونه های طبیعی است.

نتیجه گیری

شهر مونترال دارای جاذبه های گردشگری فراوانی است که هر یک از آنها می تواند سفر به این شهر را تبدیل به تجربه ای ماندگار کند.

انتشار: 28 شهریور 1402 بروزرسانی: 2 مهر 1402 گردآورنده: malayro.ir شناسه مطلب: 756

به "معرفی جاذبه های مونترال کانادا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "معرفی جاذبه های مونترال کانادا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید