تکنولوژی، موتور بازار مسکن را تقویت نموده است

به گزارش مجله سفرنامه مالزی، اقتصاد کشور ما در شرایطی است که به واسطه تورم مالی شدید، خرید کالاهای اساسی بهترین روش پس انداز و حفظ ارزش سرمایه به شمار می رود. به طوری که هر روز شاهد هستیم قیمت خودرو، مسکن، طلا و ارز به شکل ناباورانه ای افزایش یافته و قدرت خرید آن کاهش می یابد. در نتیجه افزایش سرعت خرید کالا، در این بازه زمانی سود سرمایه را افزایش می دهد.

تکنولوژی، موتور بازار مسکن را تقویت نموده است

جهت دریافت خدمات رنگ پتینه چیست با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. هر گونه خدمات رنگ آمیزی با تکنیک های مدرن پتینه کاری را به ما بسپارید.

سال 99 بدون تردید در تاریخ اقتصادمسکن کشور، به عنوان سالی که قیمت مسکن بیشترین افزایش قیمت را تجربه نموده، ثبت خواهد شد. به طوری که تا امروز، هر ماه از سال 99، هر متر مربع واحد مسکونی در مناطق جنوبی تهران نزدیک به 2 میلیون تومان گرانترشده؛ این به معنای افزایش 200 میلیون تومانی یک خانه 100 متری در هر ماه است.

حال درنظر بگیرید باید برای خرید خانه در یوسف آباد یا محله های همتراز آن، مبلغی بیش از 4 میلیارد تومان پرداخت گردد و اگر فرایند انتخاب سه ماه زمان ببرد، هر ماه چه میزان افزایش قیمت روی می دهد. از سوی دیگر این انتخاب مهمی است که علاوه بر هزینه زیاد، به دلیل اینکه محل سکونت خانواده است، اهمیت بسزایی دارد و نمی گردد به راحتی و سرعت، تصمیم به خرید یا اجاره گرفت.

این مهم هر روز جوانان و خانواده­ها از صاحب خانه شدن دور می نماید و علاوه بر این که فشار مالی زیادی بر افراد جامعه وارد می­گردد، تبعات منفی متعددی همچون کاهش فعالیت شاغلین صنعت ساختمان و بازار املاک کشور نیز روی خواهد داد. در نتیجه افزایش سرعت در انجام معاملات مسکن، فراوری را افزایش داده و در نهایت چرخه فراوری تا مصرف را به گردش درمی آورد.

تکنولوژی، سرعت معاملات مسکن را دوبرابر نموده است

بازار معاملات املاک در کشور، همچون سایربخشها با تکنولوژی روزدنیا همسو شده است. توسعه صنعت حمل و نقل عمومی و تهیه غذای رستورانی، می تواند مثال ساده ای باشد که عموم مردم، میزان پیشرفت و سرعت ارائه خدمات به وسیله تکنولوژی هوش مصنوعی و استفاده از اطلاعات در کسب و کار در فضای bigdataبیگ دیتا را لمس نمایند. این مهم در بازار املاک نیز توانسته همسو با کشورهای توسعه یافته پیشرفت کند و به مردم و مشاورین املاک یاری رساند. این مهم ارزش افزوده های بی شماری برای مشاورین املاک و مردم به همراه داشته، و سبک معاملات در بازار مسکن را توسعه داده است.

در این راستا مجموعه ای دانش بنیان به نام اینپین، در حوزه مشاورین املاک ابزار و خدمات مختلفی ایجاد نموده است. به این صورت که با تسریع و افزایش کیفیت در انجام معاملات ملکی، متقاضیان را از ضررناشی از تعلل در انتخاب در امان نگاه می دارد.

گفتنی است این یاری به وسیله ابزارهای مختلف برای خدماتی متفاوت ایجاد می گردد. ابزارهایی که در مرحله نخست، به مردم یاری می نماید تا در بین انبوهی از فایل های موجود در سامانه اینپین، خانه متناسب با احتیاجهای خود را پیدا نمایند. از سوی دیگر این امکان را در اختیار کاربر می گذارد تا با وارد کردن احتیاجهای خود در سامانه، هوش مصنوعی را برای یافتن خانه های متناسب با احتیاجهایش به کار گیرد.

این مهم علاوه بر اینکه قدرت تصمیم گیری را برای افزایش انتخاب تا حد قابل توجهی افزایش می دهد، شرایطی فراهم نموده تا مذاکرات ابتدایی را هر دو سمت معامله ملکی انجام دهند و فقط جهت بازدید نهایی ملک و عقد قرارداد به حضور شخص احتیاج باشد. گفتنی است اینپین در سامانه خود، فاصله زمانی و مسافتی که ضروری است کاربر برای بازدید حضوری طی کند را نشان می دهد. به این صورت اگر کاربری مستقر در حوالی میدان ونک، به دنبال خرید آپارتمان در یوسف آباد باشد، اینپین زمان و مسافت این دو محل را برای کاربر تعیین می نماید. می توان گفت اینپین در سریع ترین زمان، متقاضیان را به خانه رویایی خود می رساند. در ادامه اطلاعات کاربردی که به تصمیم گیری متقاضیان خرید یا اجاره خانه در یوسف آباد در یوسف آباد یاری می رساند را مطالعه می کنید:

یوسف آباد محله جذاب تهرانی های جدید و قدیمی!

یکی از قدیمی ترین مناطق تهران که از گذشته به عنوان محله ای بسیار خوب برای سکونت به شمار می رفت، یوسف آباد نام دارد. این محله که در منطقه 6 شهرداری واقع شده، در مرکز تهران قرار گرفته و به عنوان یکی از محله های محبوب تهرانی ها شاخته می گردد.

این محله قدیمی، همچنان متقاضیان زیادی برای سکونت دارد و همین امر باعث شده ساخت و ساز در سالهای اخیر، افزایش پیدا کند و آپارتمان، جای خانه های ویلایی را بگیرد. از این رو یوسف آباد را بیشتر آپارتمان های بین 12 تا 24 واحدی تشکیل داده است.

تغییرات قیمت ملک در یوسف آباد طی 5 سال

مدنظر داشته باشید، از شمال تا جنوب یوسف آباد تفاوت های بسیاری وجود دارد. می توان گفت جنوب یوسف آباد که اطراف میدان فاطمی است، همچون مناطق میانی شهر بوده و شمال آن که در نزدیکی اتوبان همت است، از نظر قیمت و سایر مولفه های مهم، مثل محله های منطقه 1 تهران است.

در این راستا قیمت یک واحد آپارتمان مسکونی بین 3 تا 5 سال ساخت را که در مناطق جنوبی یوسف­آباد قرار گرفته است، مرور می کنیم. در سال 94 هر متر مربع آپارتمان در این منطقه، نزدیک به 6 میلیون تومان قیمت داشت. این نرخ، در آن بازه زمانی بیش از ارزش املاک مرکز شهر بود و تا سال 95 نیز، با شیب متوسطی در حال صعود بود و در خاتمه سال به 7 میلیون و پانصد هزار تومان رسید.

این مهم در سال 96 وارد دوره رکودی شد و طی دوسال، نرخ خرید آپارتمان در یوسف آباد به 25 میلیون تومان در هر متر رسید. این نرخی بود که پس از تحریم و تورم بسیار زیاد اقتصاد کشور، در این منطقه رقم خورد و به همین دلیل کارشناسان زیادی معتقد بودند این سقف افزایش قیمت مسکن در تهران است. منتها درست نبود و سال 99 رکورد گران شدن خانه در تهران شکسته شد.

به طوری که طی مدت زمان کوتاهی، قیمت خرید آپارتمان در یوسف آباد با سرعت بسیاری رشد کرد و هر متر مربع ملک مسکونی در این منطقه 9 میلیون تومان گرانتر شد و به 37 میلیون تومان رسید.

-

مولفه های مهمی که سکونت در یوسف آباد را جذاب می نماید!

بیشتر ساکنین این محله، به خصوص محدوده شمالی آن افرادی هستند که زمان سکونت آنها در این محله بیش از دودهه است. این مهم آرامش و آسایش بیشتری برای همسایه ها در بردارد که ریشه آن، احساس مسئولیتی است که نسبت به خانه و محله ایجاد می گردد.

گفتنی است افراد بسیاری به دلیل وجود مراکز آموزشی و وجود شرکت های متعدد در حوالی این منطقه، سکونت در این محله را انتخاب می نمایند. از سوی دیگر، در خیابان هایی همچون خیابان ولیعصر که موازی یوسف آباد است، مراکز تجاری و تفریحی بسیاری قرار گرفته است که برای بسیاری از جوانان، به عنوان یکی از پارامترهای مهم تصمیم گیری به شمار می رود. در مجموع یوسف­آباد محله ای است که تمام مولفه های مهم برای سکونت تمام اقشار جامعه را دارد.

گفتنی است اینپین برای برطرف احتیاجهای ملکی تمام افراد جامعه، برنامه ریزی نموده تا بتوانند با سرعت بیشتری انتخاب ملکی خود را انجام دهند. به طوری که در بخش های مختلف، واحدهای متناسب با زوج های جوان، مجردها، خانه های لوکس، املاک زیر قیمت محله و دانشجوها را معرفی می نماید.

در نتیجه می توان اینپین را بستری که انتخاب ملکی را تسریع و باکیفیت می نماید دانست و با استفاده از ابزارهای متعدد آن، معاملات ملکی را انجام داد. برای این امر کافی است واژه inpin را در نوار ابزار جستجوگر خود وارد نموده، یا به وسیله بسترهای دریافت اپلیکیشن، این برنامه را دریافت کنید.

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 26 آبان 1399 بروزرسانی: 26 آبان 1399 گردآورنده: malayro.ir شناسه مطلب: 1511

به "تکنولوژی، موتور بازار مسکن را تقویت نموده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تکنولوژی، موتور بازار مسکن را تقویت نموده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید