تاکید بر لزوم احیای مساجد بافت تاریخی شیراز

به گزارش مجله سفرنامه مالزی، ایسنا/ براساس آخرین خبرهای بدست رسیده، تاکید بر لزوم احیای مساجد بافت تاریخی شیراز صورت پذیرفت.

تاکید بر لزوم احیای مساجد بافت تاریخی شیراز

محمد هادی ایمانیه در جلسه شورای عالی زیارت استان فارس گفت: برای احیای مساجد بافت تاریخی شیراز، تفاهم نامه 3 جانبه بین اوقاف و معاونت های گردشگری و زیارتی و عمرانی استانداری فارس امضا و مبادله و براساس آن مساجد در ساعت های صبح، ظهر و شب دارای امام جماعت شده و تعمیرات آنها نیز انجام گردد.

به نقل از استانداری فارس، ایمانیه بعلاوه با بیان اینکه طرح توسعه حرم از 57 هکتار به 360 هکتار ارتقا پیدا نموده است و باید این مسئله مورد توجه دستگاه های اجرایی باشد، گفت: در بحث آسیب های اجتماعی و ناهنجاری ها آنچه که مربوط به بهزیستی است، طرح و برنامه معین برای کل 360 هکتار ارائه گردد.

استاندار فارس با اشاره به مشکل فقر و بضاعت کم اقتصادی افراد ساکن در این منطقه اضافه کرد: اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی به شناسایی و توانمندی افراد واجد شرایط که تحت عنوان خانواده های فقیر قرار میگیرند، یاری کند؛ بعلاوه سازوکاری برای بیکاران این منطقه اندیشیده گردد تا درصد بیکاری در بافت تاریخی کاهش یابد.

وی با تاکید بر ساخت زائرسراهای مقرون به صرفه قیمت در این منطقه از شهر بیان کرد: شهرداری منطقه 8 متولی اصلی طراحی و احداث زائرسراها در منطقه 360 هکتاری گردد و دیگر دستگاه ها نیز در امور خدمات رسانی اقدام نمایند تا حداکثر یاری در ارائه خدمات به مردم این منطقه و مشترکان آب و برق انجام گردد.

استاندار فارس در این جلسه تاکید نمود: دستگاه های اجرایی و خدماتی کارهایی که در این منطقه اضافه بر روال معمول می خواهند انجام دهند، مکتوب ارائه نمایند.

منبع: همگردی
انتشار: 5 مرداد 1401 بروزرسانی: 5 مرداد 1401 گردآورنده: malayro.ir شناسه مطلب: 2362

به "تاکید بر لزوم احیای مساجد بافت تاریخی شیراز" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تاکید بر لزوم احیای مساجد بافت تاریخی شیراز"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید