بوستان جنگلی صفارود رامسر،یکی از منطقه ها زیبای مازندران

به گزارش مجله سفرنامه مالزی، بوستان جنگلی صفارود رامسر از منطقه ها زیبا و بی نظیر استان مازندران در شهرستان رامسر جاده پیچ در پیچ جواهرده است که به هر طرف آن نگاه بیاندازید به زیبایی هایش بیشتر پی می برید.

بوستان جنگلی صفارود رامسر،یکی از منطقه ها زیبای مازندران

جواهرده با چشم اندازهای بی نظیرش و درختانی پوشیده از برگ های سر سبز به جنگلی زیبا بدل شده است. در 9 کیلومتری جاده سبز پوش جواهرده پارک جنگلی جذابی دیده می گردد که به پارک جنگلی صفارود معروف است. نمایشی زیبا از طبیعت با برگ های رنگارنگی که در هر فصل از سال می بینید، آن را دیدنی تر می نماید.

از دیگر ویژگی های این پارک جنگلی وجود یک چشمه آب معدنی در آن است. علت نامگذاری آن گوارا بودن آب این چشمه است. بعد از عبور از مسیر این چشمه، آلاچیق هایی را در کنار رودخانه خروشان مشاهده می کنیم که ما را برای درست کردن چایی زغالی دعوت می نمایند.

از امکانات بوستان جنگلی صفارود می توان به آلاچیق، سرویس بهداشتی، منقل، شیر آب و .. اشاره نمود. وجود امکانات رفاهی به همراه امکانات طبیعی بسیاری که در منطقه وجود دارد به این مکان جلوه خاصی بخشیده است و باعث حضور گردشگران و علاقه مندان به طبیعت شده است.پارک جنگلی صفارود

یکی از برترین راه های ممکن و موجود برای رسیدن به صفارود باطراوت و باصفا رانندگی با خودروی شخصی در جادۀ سرسبز و سرشار از حیات رامسر است. برای این مسیر ماشین هایی مخصوص در نظر گرفته نشده اند. اما اگر به هر علتی امکان رانندگی با خودروی شخصی وجود نداشت می توانید از آژانس یا تاکسی های شهری یا بی سیم بهره ببرید.

فاصلۀ میان شهر رامسر تا بوستان جنگلی صفارود زیاد نیست. به همین علت خیلی راحت تر از آنچه به تصور می آید می توانید به آن وارد شوید. علاوه بر این، شاید مفید باشد بدانید که جنگل دو ورودی دارد که اتفاقاً هر دو ورودی فرعی به شمار می روند و تابلوی مشخصی ندارند. یکی از این ورودی ها مخصوص پیاده روی است و پلکانی به شمار می رود.

اگر این مسیر را انتخاب می کنید باید تا رسیدن به بوستان، پیاده پیش بروید. اما اگر وسایل زیادی دارید یا به هر علتی ترجیح می دهید با خودروی شخصی مسیر رسیدن به بوستان را طی کنید بهتر است مسیر ماشین رو را انتخاب کنید.

مسیر دسترسی به پارک جنگلی صفارود

مسیر دسترسی به این بوستان صفارود از ابتدای جاده جواهرده در میدان غربی شهر رامسر شروع و پس از طی 9 کیلومتر و عبور از مسیری زیبا به این پارک در کنار رود صفارود می رسید.

منبع: گردشبان
انتشار: 3 اسفند 1401 بروزرسانی: 3 اسفند 1401 گردآورنده: malayro.ir شناسه مطلب: 2472

به "بوستان جنگلی صفارود رامسر،یکی از منطقه ها زیبای مازندران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بوستان جنگلی صفارود رامسر،یکی از منطقه ها زیبای مازندران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید