بلندترین چرخ و فلک جهان در پوکت

به گزارش مجله سفرنامه مالزی، بزرگترین چرخ و فلک جهان در شهر پوکت کشور تایلند، توسط یک شرکت روسی ساخته خواهد شد. این شرکت مدعی شده است که ارتفاع این چرخ وفلک در پوکت بیش از 168 متر باشد.

بلندترین چرخ و فلک جهان در پوکت

شرکت روسی پاکس مسکو که در تایلند نیز شعبه دارد، اعلام کرده که در نظر دارد با سرمایه‌ای بالغ بر 20 میلیون بات در پروژه‌ای بزرگ در شهر پوکت مشارکت کند. این شرکت احتمال می‌دهد که ظرف مدت 18 تا 24 ماه با مشارک کشور تایلند این پروژه را به اتمام برساند. این شرکت در روسیه، ایتالیا و کره جنوبی چنین سازه‌ای ایجاد کرده و خیرا اعلام کرده که تمام مدل‌های قدیمی را از سال 1998 شکل گرفته‌اند، را تعطیل کرده و با چرخ و فلک‌هایی به ارتفاع 140 تا 180 متر احداث می‌کند.

در حالی که در نیویورک نیز خبر از ساخت بلندترین چرخ و فلک به گوش می‌رسید، ژاپن هم از بزرگ‌ترین چرخ و فلک خود بهره‌برداری خواهد کرد و دبی نیز مدعی شده که بزرگترین چرخ‌ و فلک جهان را خواهد ساخت.

در این چرخ و فلک 36 کپسول و کابین برای سوار شدن علاقمندان استفاده شده است که هر یک تا 40 نفر ظرفیت دارند. برای این که این چرخ و فلک یک دور کامل را بچرخد به 38 دقیقه زمان نیاز است.

بزرگ‌ترین چرخ و فلک جهان تا کنون با ارتفاع 168 متر در شهر لاس وگاس آمریکاساخته شده است و هنوز هم جایگاه خود را حفظ کرده. بعد از آن چرخ و فلک سنگاپور با 167 متر، چرخ و فلک ستاره نانچانگ در چین با 160 متر ارتفاع، چشم لندن با 135 متر مقام‌های سوم و چهارم را دارند.

سازندگان این سازه در شهر پوکت مدعی هستند که این چرخ و فلک از هم نوع خود در لاس و گاس بلندتر خواهد بود. این چرخ و فلک می‌تواند به یکی از جاذبه‌های تور پوکت ارزان تبدیل شود.

انتشار: 1 مهر 1402 بروزرسانی: 6 مهر 1402 گردآورنده: malayro.ir شناسه مطلب: 10

به "بلندترین چرخ و فلک جهان در پوکت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بلندترین چرخ و فلک جهان در پوکت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید