آشنایی با برج ارواح در بانکوک

به گزارش مجله سفرنامه مالزی، برج ساتورن یونیک (Sathorn Unique) یا همان برج ارواح یکی از قربانیان بحران مالی آسیا در سال 1997 بود که ناتمام مانده و به یکی از برج‌های ارواح بانکوک تبدیل شده است.

آشنایی با برج ارواح در بانکوک

با اینکه پروژه‌های ساختمانی بسیاری در زمان بحران مالی در بانکوک کامل شدند، اما ساتورن یونیک یکی از برج‌های ارواح ناتمام بانکوک می‌باشد. از دلایل تکمیلنشدن این ساختمان در شهر بانکوک می‌توان گرانی مصالح، بزرگ بودن و فاقد احتمال بازگشت دانست.

پروژه‌ ساخت این برج در سال 1990 در شهر بانکوک، کلید خورد و توسط رنگسان تورسوان (Rangsan Torsuwan)، معمار برجسته و تاجر املاک طراحی و ساخته شد. تورسوان خواهر دوقلوی ساتورن یونیک یعنی برج استیت (State Tower) را نیز ساخته.

این ساختمان بزرگ، قرار بود یک برج آپارتمانی 47 طبقه‌ای با 600 واحد باشد و انتظار می‌رفت که به یکی از پرطرفدارترین برج‌های این شهر تبدیل شود، چرا که در مرز منطقه‌ تجاری قدیمی بانکوک و نزدیک به منطقه‌ی تجاری بین‌المللی جدید شهر قرار گرفته بود.

در سال 1993، رنگسان را به اتهام توطئه قتل رئیس دیوان عالی کشور، پرامان چانسو، بازداشت کردند. او در ابتدا مقصر شناخته شد، اما در دادگاه تجدید نظر آن را تبرئه کردند.

مشکلات قانونی رنگسان به شدت، توانایی او را در حمایت مالی مطمئن از پروژه‌هایش را مختل نمود و منجر به عقب افتادن ساخت این برج در این شهر در کشور تایلند شد.

زمانی که بحران مالی آسیا در سال  1997 رخ داد، بازار املاک و مستغلات این شهر سیر نزولی زیادی داشت و شرکت‌های مالی سرمایه‌گذار در این پروژه ورشکست شدند و در نتیجه توافق‌هایشان فسخ گردید. ساخت و ساز پروژه‌ها در شهر که شامل ساتورن یونیک هم بود، متوقف گردید. این برج می‌توانست یکی از بهترین جاذبه‌های تور تایلند برای بازدید باشد، که به خاطر بحران مالی در آن زمان نیمه تمام مانده و لقب برج ارواح را به آن داده‌اند.

منبع: allday.com
انتشار: 27 شهریور 1402 بروزرسانی: 6 مهر 1402 گردآورنده: malayro.ir شناسه مطلب: 9

به "آشنایی با برج ارواح در بانکوک" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آشنایی با برج ارواح در بانکوک"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید