با لاستیک 60 میلیونی اتوبوس ها دیگر کار نمی نمایند!

به گزارش مجله سفرنامه مالزی، کافیست سری به سایت های تهیه بلیت اتوبوس بزنید تا کمبود آن را به خوبی حس کنید. با وجود نرخ میانه قیمت اتوبوس ها، این وسیله نقلیه تبدیل به یکی از مهم ترین وسایل حمل و نقلی برای جامعه تبدیل شده، زیرا کمبود قطار و هواپیما و قیمت های بالا این دو، اتوبوس را در صدر توجه وسایل حمل و نقلی قرار داده است. اگرچه به باور بعضی شرکت های مسافربری و رانندگان، با وجود افزایش شدید قیمت قطعات، لاستیک و اتوبوس، نرخ های فعلی چندان برای آن ها سودی ندارد که به شبکه حمل و نقل جاده ای کشور بپیوندند.

با لاستیک 60 میلیونی اتوبوس ها دیگر کار نمی نمایند!

به گزارش انتخاب، احمدرضا عامری، سخنگوی شرکت های مسافربری کشور، درباره کمبود بلیت اتوبوس در مسیر های مختلف گفت: ناترازی بلیت اتوبوس به خاطر نرخ پایین کرایه است. هزینه تمام شده نرخ بلیت در کنار ریسک بالای سرمایه گذاری، کمبود قطعه و لوازم یدکی و گرانی لاستیک باعث این شرایط شده است. گا ها لاستیک از 60 میلیون بالا می زند. 15 هزار و پانصد دستگاه دو سال پیش در سراسر کشور کار می کرد، اما الان 6 هزار و پانصد دستگاه داریم.

عامری بیان نمود: اتوبوس های جداشده از سیستم شرکت ها جذب بعضی کارخانه جات و ادارات شده اند. به همین دلیل در مسیر های مختلف کمبود اتوبوس داریم.

وی در ادامه اضافه کرد: شرایط مالی ما خیلی خراب است. در یک شرایط عادی و شرایط مطلوب مسلما مردم هم بیشتر سفر می نمایند. با این وسعت مملکت این تعداد اتوبوس خیلی کم است. در سال های متوالی تنها شعار ما حمایت از مستضعفین بوده است و این اتوبوس ها هستند که با قیمت مناسب مردم را جا به جا می نمایند. باید شرایطی فراهم گردد که این حداقل ها از دست مردم نرود.

عامری در انتها درباره دولت می تواند گمرک را معاف کند تا هزینه های اتوبوس پایین بیاید. دولت که ارز ندارد، تنها کمکی که می تواند به این صنف بکند معافیت گمرکی است.

منبع: فرارو
انتشار: 30 تیر 1402 بروزرسانی: 30 تیر 1402 گردآورنده: malayro.ir شناسه مطلب: 2531

به "با لاستیک 60 میلیونی اتوبوس ها دیگر کار نمی نمایند!" امتیاز دهید

1 کاربر به "با لاستیک 60 میلیونی اتوبوس ها دیگر کار نمی نمایند!" امتیاز داده است | 1 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "با لاستیک 60 میلیونی اتوبوس ها دیگر کار نمی نمایند!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید