بازار محلی واروروت چیانگ مای

به گزارش مجله سفرنامه مالزی، بازار محلی واروروت چیانگ مای (warorot market chiang mai)، یکی از بهترین راه‌حل‌ها برای ماجراجویی و گشت زنی در چیانگ مای و آشنایی با مردم آن است. مردم محلی چیانگ مای بیشتر از این بازار خرید می‌کنند.

بازار محلی واروروت چیانگ مای

در واقع هر چیزی در این بازار به فروش می‌رسد. سبزیجات، میوه، ادویه، طلا و جواهر، پوشاک سنتی و مدرن، انواع نان، مواد بهداشتی و آرایشی، سرامیک و لوازم خانگی، لوازم الکترونیکی، موبایل، عینک آفتابی، ساعت و حتی انواع گل طبیعی و زینتی از اجناسی هستند که در این بازار به فروش می‌رسند. پیاده‌روی در این بازار حس بسیار خوبی داشته و عموما گردشگران به این بازار سفر نمی‌کنند اما این بازار از بازارهای شبانه هم جذاب‌تر و دیدنی‌تر به نظر می‌آید. 

بازار واروروت سه طبقه دارد که در دو طبقه بالای آن عموما پوشاک به فروش می‌رسند و در طبقه زیرین آن بیشتر مواد غذایی به فروش می‌رسد. در قسمت بیرونی این بازار نیز گل و میوه به فروش می‌رسد که طراوت خاصی به بازار می‌دهد. گل‌های تایلندی مثل گل کاغذی، لوتوس تایلندی، زنجبیل، کادی و ارکیده در این بازار به فروش می‌رسند. دختران محلی دسته گل‌هایی که به شکل حلقه درآمدند را خریداری می‌کنند. در بسیاری از مراسم‌های خود هم با این دسته گل‌ها از میهمانان پذیرایی می‌کنند. رز تایلند لقب چیانگ‌مای می‌باشد. همه ساله در چیانگ‌مای جشنواره گل برگزار می‌گردد. تنوع گلی که در شمال تایلند وجود دارد در هیچ قسمت از تایلند به چشم نمی‌خورد. برای بازدید از شهر گل‌ها در کشور تایلند با تور چیانگ مای همراه شوید.

لیچی یک پوسته قرمز و دارای ساختاری خشک و خشن و غیرقابل‌ خوردن دارد که یکی از میوه‌هایی است که در این بازار زیاد مغازه‌های فروش آن را مشاهده خواهید کرد.این میوه در بازه زمانی بین ماه‌های تیر تا آبان به فروش می‌رسند. میوه‌هایی مانند موز، آناناس و نارگیل نیز در این بازار مشهور شهر چیانگ مای به فروش می‌رسند.

انتشار: 30 شهریور 1402 بروزرسانی: 6 مهر 1402 گردآورنده: malayro.ir شناسه مطلب: 14

به "بازار محلی واروروت چیانگ مای" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بازار محلی واروروت چیانگ مای"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید