انصارالله یمن: صلح تنها با توقف جنگ و لغو محاصره به دست می آید

به گزارش مجله سفرنامه مالزی، سخنگوی انصارالله یمن تأکید کرد فرستاده سازمان ملل موضوع محاصره و مسائل اصلی را نادیده می گیرد.

انصارالله یمن: صلح تنها با توقف جنگ و لغو محاصره به دست می آید

به گزارش خبرنگاران، به نقل از شبکه خبری المیادین، محمد عبدالسلام، سخنگوی انصارالله یمن و رئیس هیئت مذاکره نماینده صنعا گفت: مذاکره تحت سایه محاصره و جنگ تنها یک اهرم فشار است که به نفع گزینه نظامی است. ما تأکید می کنیم که توقف جنگ و خاتمه محاصره قبل از هر مذاکره ای تنها گزینه صحیح است. صلح تنها با توقف جنگ و لغو محاصره به دست می آید و اکنون فرصت واقعی برای صلح وجود دارد چراکه حملات هنوز متوقف نشده است.

عبدالسلام گفت: صحبت های ائتلاف متجاوز درباره آتش بس صرفا ادعاهای دروغین و تبلیغات رسانه ای است. جنگ به شکل واقعی متوقف نشده است. مردم یمن به قطعنامه واضح و صریحی از سوی شورای امنیت برای توقف تجاوز به جای جلسات ماهانه احتیاج دارند. سازمان ملل هیچ گونه پاسخ صریحی درباره سند حل سیاسی نداده است.

وی گفت: مارتین گریفیث، فرستاده سازمان ملل به یمن از ما خواست سندهای دیگر را آنالیز کنیم اما درباره راه چاره فراگیر می گوید آن را آنالیز می نماید. این قابل قبول نیست و ضمانت محسوب نمی گردد. پاسخ ما به گریفیث این است که متن توافقی که امضا خواهد شد باید شامل راه چارههای موجود در این طرح ملی باشد.

عبدالسلام تأکید کرد: فرستاده سازمان ملل محاصره و مسائل اصلی را نادیده می گیرد و پاسخی به طرح ملی برای توقف جنگ و لغو محاصره نداد و حتی با مذاکره واقعی برای این طرح مخالف است. ما خواستار یک متن واضح و صریح درباره توقف کامل جنگ و محاصره هستیم. کشورهای ائتلاف متجاوز برای دستیابی به زمان بیشتری جهت تقویت قوای خود کوشش می نمایند.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 22 خرداد 1399 بروزرسانی: 26 آبان 1399 گردآورنده: malayro.ir شناسه مطلب: 1225

به "انصارالله یمن: صلح تنها با توقف جنگ و لغو محاصره به دست می آید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "انصارالله یمن: صلح تنها با توقف جنگ و لغو محاصره به دست می آید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید