از تعمیر و ساخت آبشخور تا خرید تجهیزات اطفای حریق

به گزارش مجله سفرنامه مالزی، فرمانده یگان حفاظت محیط زیست استان تهران ضمن بیان اینکه با توجه به پیش بینی کم آبی، برنامه ریزی و اقداماتی برای تامین آب و علوفه حیات وحش اجرا شده است، از شناسایی کانون های احتمالی حریق، خرید تجهیزات و آموزش نیروهای اطفای حریق خبر داد.

از تعمیر و ساخت آبشخور تا خرید تجهیزات اطفای حریق

فرهاد زندی در گفت و گو با خبرنگاران، اظهار کرد: بنابر دستورات مدیرکل حفاظت محیط زیست استان تهران برنامه پایش و رسیدگی به آبشخورها و چشمه هایی که در تامین آب مورد نیاز حیات وحش نقش دارند و درخواست اعتبارات مورد نیاز در این زمینه در دستور کار قرار گرفته است.

وی ادامه داد: تعمیر و بازسازی آبشخورها در مناطق چهارگانه استان تهران و احداث آبشخورهای درصورت نیاز از جمله اقداماتی است که برای مقابله با کم آبی پیش رو مدنظر قرار گرفته و سه آبشخور جدید در منطقه حفاظت شده خجیر و سرخه حصار نیز در دست احداث است.

زندی با اشاره به اینکه تامین آب آبشخورها از طریق چشمه ها یا تانکر آب صورت می گیرد، اظهارکرد: پایش مستمر، تعمیر و تجهیز تانکرهای تهیه آب آبشخورها به ویژه در مناطق کویری و لایروبی راستا انتقال آب از چشمه به آبشخور در دستور کار قرار گرفته است همچنین محیط بانان به صورت مستمر حین پایش منطقه بر آبشخورها نیز نظارت خواهند داشت تا در راستا انتقال آب که منجربه کاهش یا خشک شدن آب آبشخورها شود، اختلالی به وجود نیاید.

وی ادامه داد: با توجه به احتمال کاهش علوفه در برخی مناطق چهارگانه، خرید و توزیع علوفه برای تعلیف حیات وحش در دستور کار قرار گرفته و اکنون برای منطقه حفاظت شده کویر علوفه خریداری شده است.

خرید تجهیزات و آموزش نیروهای اطفای حریق

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست استان تهران درباره اقدامات برای مقابله با حریق های احتمالی در مناطق چهارگانه گفت: تیم های واکنش سریع برای مقابله با حریق آموزش داده شده و و تجهیزات مورد نیاز برای اطفای حریق نیز تهیه شده اند همچنین نقاطی که حضور گردشگر در آن ها بیشتر است به عنوان کانون های احتمالی وقوع حریق در نظر گرفته شده است و این کانون ها به صورت مستمر مورد پایش قرار می گیرند.

وی همچنین گفت: از ابتدای سال جاری تا به امروز هیچ مورد آتش سوزی در مناطق چهارگانه استان تهران رخ نداده است.

زندی در سرانجام ضمن اشاره به اینکه تمام تمهیدات لازم جهت کاهش احتمال وقوع حریق در مناطق حفاظت شده استان تهران در دستور کار قرار گرفته است، گفت: اقدامات خوبی برای مقابله و پیشگیری از خشکسالی و حریق احتمالی در مناطق حفاظت شده اجرا شده است و امیدواریم که نسبت به سال گذشته با موارد آتش سوزی بسیار کمتری روبرو شویم.

سرانجامی پیام

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 20 خرداد 1400 بروزرسانی: 20 خرداد 1400 گردآورنده: malayro.ir شناسه مطلب: 1901

به "از تعمیر و ساخت آبشخور تا خرید تجهیزات اطفای حریق" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "از تعمیر و ساخت آبشخور تا خرید تجهیزات اطفای حریق"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید