آتش آبی در جزایر اندونزی

به گزارش مجله سفرنامه مالزی، لذت صعود به کوه آتشفشانی لین Ijen

یکی از جزیره های کشور اندونزی جزیره جاوه است که جاکارتا پایتخت اندونزی در آن قرار گرفته است. مجموعه آتشفشانی لین در شرق جاوه در اندونزی مجموعه ای از آتشفشانهای کامپوزیتی است. در این جزیره حیات وحش و جاذبه های دیدنی زیادی وجود دارد. لذت صعود به کوه آتشفشانی لین بسیار هیجان انگیز است. کوه لین بدلیل پدیده شعله آبی رنگی که از این کوه خارج می گردد و منظره زیبایی که بوجود می آورد به عنوان یک جاذبه توریستی به طور فزاینده باعث جذب گردشگران شده و مورد توجه توریست ها و کسانی که به جاذبه های طبیعی علاقه دارند قرار گرفته است. شعله های آبی فیروزه ای کوه لین یک پدیده طبیعی است که فقط در این نقطه به علت احتراق گازهای سولفوریک دیده می گردد. کوه لین یک آتشفشان فعال است اما در واقع گدازه ای ندارد که از آن جاری گردد. Ijen آتشفشان آرام اما فعال در میان چشم انداز های خیره کننده ای از مخروط های آتشفشانی و دریاچه گوگرد فیروزه ای رنگ زیبا قرار گرفته است. در طبیعتگردی امروز برای لحظاتی لذت صعود به کوه آتشفشانی لین Ijen را با خبرنگاران تجربه کنید.

آتش آبی در جزایر اندونزی

برای دیدن زیباترین جزیره اندونزی با تور بالی همراه شوید.

درباره کوه آتشفشانی لین Ijen

در این منطقه دریاچه ای وجود دارد که این دریاچه به عنوان بزرگترین دریاچه ای اسیدی دنیا شناخته شده است. این دریاچه منبعی برای آب رودخانه ای است در این نقطه در جریان است و در نتیجه آب رودخانه از نظر ترکیبات موجود بسیار غنی است که شامل ترکیبات اسیدی و فلز است و تاثیر قابل توجهی بر روی اکوسیستم این نقطه و پیرامون آن دارد.

در سال 2008 جورج کوورونز یکی از کاوشگران یک قایق پلاستیکی کوچک را بر روی دریاچه اسید قرار داد تا میزان اسیدیته آن را اندازه گیری کند. در آنالیز جورج کوورونز، در آب لبه های دریاچه اسید سولفوریک موجود در آب 0.5 و در وسط دریاچه 0.13 اندازه گیری و نشان داده شد. در لذت صعود به کوه آتشفشانی لین Ijen از ویژگی های این کوه می گوییم.

این دریاچه 1 کیلومتری در دهانه کوه لین پر از اسید سولفوریک و بزرگترین دریاچه اسیدی روی زمین است که به رنگ درخشان فیروزه ای روشن است همه چیزهای لازم برای نشان دادن این کوه به عنوان یکی از زیبا ترین آتشفشان دنیا، در این نقطه وجود دارد و همین موضوع باعث شده از هر گوشه دنیا برای دیدن این کوه به اینجا سفر نمایند. دریاچه محل کار معدنکاری است که سبدهای حاوی گوگرد را بر دوش حمل می نمایند.

آن ها بدون هیچ تجهیزاتی و با دست گوگردها را در سبد می گذارند و جابه جا می نمایند کاری که هم بسیار سنگین و پر خطر است. شرایط خطرناک و ناهمواری برای معدنچیانی که در این منطقه کار می نمایند وجود دارد، دود سمی و بخارها ناشی از گازهایی که از دریاچه متصاعد می گردد و در فضای این ناحیه وجود دارد و همچنین کمبود تجهیزات حفاظتی کارگران را با خطرات جدی روبرو نموده است. شعله های آتش ممکن است تا شعاع پنج متر بالا برود برخی از گازها به مایع متابولیزه می گردد و همچنان در حال سوختن است. این بزرگترین منطقه شعله آبی در دنیا است و مردم محلی آن را آتش آبی نام گذاری نموده اند.

دریچه فعال در لبه دریاچه منبع عنصر گوگرد است و برای عملیات استخراج معادن بکار می رود. برای حفاظت و دوری از گازهای آتشفشانی شبکه ای از لوله های سرامیکی در آنجا در نظر گرفته شده که این گازها بوسیله لوله ها راهنمایی می گردد و منجر به تراکم گوگرد مذاب می گردد. گوگرد در موقع رسیدن به رنگ قرمز سیر تبدیل می گردد و به آهستگی از انتهای این لوله ها و استخرها بر روی زمین فرو می ریزد و به آرامی سرد می گردد.

معدنچیان مواد سرد شده را که به شکل قطعات بزرگی در می آید در سبد ها حمل نمایند. باری که معدنچیان حمل می نمایند از 75 کیلوگرم تا 90 کیلوگرم است و راستای 3 کیلومتری با شیب 45 تا 60 درجه را طی می نمایند تا به پایین کوه برسند و سبدها را خالی نمایند. کارگران دو بار در روز این کار را انجام می دهند. در لذت صعود به کوه آتشفشانی لین Ijen از دیگر ویژگی های این کوه می گوییم.

فوران های این کوه عمدتا حاوی گاز متان و گازهای دیگر است که خطرات زیادی به دنبال دارد چون این فوران ها بصورت طبیعی قابل پیش بینی نیستند. با این همه دهانه کوه لین که با آب فیروزه ای رنگ بسیار اسیدی پر شده است زیبا و دیدنی و منحصر به فرد است و این کوه زیبایی دراماتیک دارد که در هنگام شب شعله های آبی تا طلوع آفتاب جلوه ای بی نظیر دارند.

راستا دسترسی برای صعود به کوه آتشفشانی لین

برای اینکه لذت صعود به کوه آتشفشانی لین را تجربه کنید باید با هواپیما به جزیره جاوه در کشور اندونزی سفر کنید و از جزیره جاوه با ون یا اتومبیل به سمت کوه آتشفشانی لین حرکت کنید. بسته به تعداد افرادی که در یک تور یا گروه گردشگری قرار دارند وسیله حمل و نقل وجود دارد و گردشگران می توانند به راحتی به این نقطه سفر نمایند. در لذت صعود به کوه آتشفشانی لین Ijen چند نکته ایمنی را رعایت کنید.

نکات ایمنی برای صعود به کوه آتشفشانی لین

  • قبل از پیاده روی، تمام جواهرات را در هتل یا محل اقامت خود بگذارید چون قرار دریافت جواهرات در معرض گوگرد باعث ایجاد تغییرات روی طلا و جواهرات می گردد.
  • چشم هایتان را هرگز لمس نکنید و اگر خواستید این کار را بکنید حتما قبل از این کار دستتان را با آب بشویید.
  • انتقال توسط ون صورت می گیرد و گردشگران به راحتی می توانند به این منطقه برسند. بنابراین به تنهایی به نقاط مختلف این منطقه نروید.
  • لباس هایی که کاملا بدن شما را بپوشاند مثل لباس هایی که در زمستان می پوشید با خود بردارید.
  • لباس اضافی برای تعویض تا زمانی که پیاده روی را تمام کنید.
  • اگر لنز دارید مراقب باشید چون گوگرد برای چشمهایی که لنز دارند بسیار مضر و خطرناک است.

وسایل مورد احتیاج برای صعود به کوه آتشفشانی لین Ijen

  • برای اینکه لذت صعود به کوه آتشفشانی لین Ijen را تجربه کنید حتما وسایل زیر را همراه خود داشته باشید.
  • ماسک های گاز و ماسک های معمولی.
  • دستکش.
  • کیسه خواب.
  • کفش های پیاده روی راحت.
  • ماسک برای محافظت.
  • یک ماسک گاز در برابر محافظت از ابرهای گوگردی سمی.
  • مشعل دست یا چراغ هایی که با باتری روشن می شوند.
  • باتری های اضافی.
  • از یک چراغ یا مشعل دست بهره ببرید و باتری های اضافی را با خود بردارید.
  • یک کوله پشتی سبک.
  • راهنما.

منبع:indonesia.tripcanvas.co

roadaffair.com

walkingenglishman.com

منبع: الی گشت
انتشار: 3 مهر 1398 بروزرسانی: 26 آبان 1399 گردآورنده: malayro.ir شناسه مطلب: 614

به "آتش آبی در جزایر اندونزی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آتش آبی در جزایر اندونزی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید