6 نکته مهم که قبل از خرید انواع دریل باید به آن ها توجه کنید!

به گزارش مجله سفرنامه مالزی، وجود دستگاهی مانند دریل چه از نوع شارژی و چه برقی یکی از ضروری ترین ابزارها در خانه است که خرید آن به افراد مستاجر به شدت توصیه می گردد. به طور کلی این ابزارهای همه کاره در پروژه های بزرگ خانه، مانند ساخت کتابخانه یا بازسازی آشپزخانه یا کارهای کوچک تر، مانند نصب وسایل و مونتاژ صندلی ها و مبلمان به کار می آیند.

6 نکته مهم که قبل از خرید انواع دریل باید به آن ها توجه کنید!

این روزها بیشتر دریل های بی سیم با باتری های لیتیوم یونی (Li-ion) کار می نمایند که در بسته بندی سبک تر از قبل، قدرت بیشتر و زمان کاری طولانی تری به بازار ارائه شده اند. طبق گفته متخصصین ابزارهای مختلف، باتری های لیتیوم یونی در دهه های گذشته به قدری پیشرفت نموده اند که یک دریل نوتر ممکن است 50 درصد طولانی تر از دریل های هفت سال پیش کار نمایند!

دریل های برقی و شارژی برای کسانی که دائما با کارهای فنی در خانه یا محیط کار درگیر هستند، ضروری است. از طرفی مدل های شارژی در بین افراد حرفه ای، رضایت بالایی را کسب نموده اند. در میان نظرسنجی های مختلف به وسیله تیم Consumer Reports به طور کلی پنج برند معروف بوش Bosch، دیوالت DeWalt، ماکیتا Makita، میلواکی Milwaukee و ریجید Ridgid از نظر اطمینان و رضایت در انتخاب، رتبه عالی به دست آوره اند.

آشنایی با انواع دریل های شارژی موجود در بازار

قبل از اینکه با مدل های مختلف این ابزار کارا آشنا شوید، توصیه می کنیم که جست و جوی خود را محدود به ولتاژ ترجیحی و مدنظر خود کنید. ولتاژ دریل برقی یا شارژی نماینده قدرت این محصول است. البته به خاطر داشته باشید که اگرچه یک دریل شارژی 18 یا 20 ولتی ممکن است قوی تر از مدلی 12 ولتی باشد، اما به لحاظ ابعادی حجیم تر است.

دریل های 12 ولتی نو که در بازار هم رایج هستند می توانند به راحتی چند صد پیچ را تنها با یک بار شارژ بپیچیند؛ اما مسلما بهترین انتخاب برای کار با پیچ های بزرگ و مهره خور نیست. درواقع برای این دست از کارها شما به یک دریل 18 ولتی قوی احتیاج دارید که می تواند آجر یا بلوک بتنی را هم به راحتی سوراخ کند. به منظور درک بهتر نکات پیش رو در این مقاله در ابتدا بهتر است که نگاهی به ساختار دریل بیاندازیم:

ما در این بخش رتبه بندی دریل ها را بر اساس نحوه استفاده از آن به سه دسته مدل های سنگین کار، مدل های معمولی، سبک کار و چکشی تقسیم نموده ایم. در این دسته بندی سه نظام یا چاک chuck دریل را معیار قرار دادیم. سه نظام قطعه است که مته (Bit) یا سَری های دیگر همانند سنگ های سمباده زنی، پیچ گوشتی های دو سو و چهار سو درون آن سوار می گردد.

ضروری است بدانید که می توان سه نظام ها را با آچار مخصوص سه نظام یا با دست (آچار) باز و بسته کرد. به همین دلیل پیشنهاد می کنیم که اگر سرعت تعویض سری ها برای شما با اهمیت نیست، مدلی با قابلیت باز و بسته شدن با آچار را بخرید.

مقدار سه نظام یا چاک دستگاه معیار خوبی برای معین اندازه سنگین بودن دریل است. در دسته بندی زیر دریل های سنگین کار، مدل هایی با سه نظام ½ اینچی هستند که بزرگ ترین مقدار در بین مدل های بی سیم است. دریل های معمولی دارای سه نظام ⅜ اینچی هستند و می توانند بخش عمده ای از کارهای خانگی را انجام دهند. بعلاوه گزینه های سبک کار معمولاً دارای سه نظام ثابت از نوع ¼ اینچی هستند.

1. دریل های سبک کار (Light-Duty Drills)

این دسته از دریل ها محصولاتی مناسب برای تسک های کوچک در خانه هستند. به طور کلی مونتاژ مبلمان و صندلی ها، تعویض لامپ و سوراخ کردن دیوار از جمله موارد قابل انجام با این سیستم است. باتری های دریل های سبک کار از 12 ولت تا 20 ولت متغیر است، اما موتورهای نسبتاً کوچک آن ها با قدرتی مشابه با دریل های سنگین کار یا معمولی نمی چرخند. به طور کلی این مدل از دریل ها مجهز به سوکت ¼ اینچی هستند که برای اتصال مته های ¼ اینچی طراحی شده است.

2. دریل های معمولی (General-Use Drills)

دریل های معمولی با وجود سه نظام ⅜ اینچی بهترین گزینه برای اغلب مردم با احتیاجهای عمومی هستند. این ابزار شارژی به طور معمول با یک باتری 12 ولتی تغذیه می شوند و از آنچه به نظر می رسد قدرتمندتر است. دریل های معمولی می توانند به راحتی چوب را سوراخ نمایند و با یک بار شارژ چند صد پیچ را بچرخانند!

3. دریل های سنگین کار (Heavy-Duty Drills)

دریل های متعارف در این دسته معمولا با باتری های 18 تا 24 ولتی ساخته شده اند و این قدرت را دارند که بست های بزرگ را ببندند و سوراخ هایی در میان تخته های ضخیم ایجاد نمایند. دریل های سنگین کار مجهز به سه نظامی ½ اینچی اند و با بیشتر مته ها سازگار هستند. این دسته از محصولات حتی این قابلیت را دارند که آجر یا بلوک های بتنی را سوراخ نمایند، بنابراین تمام این قابلیت ها به این معنی است که دریل سنگین کار معمولاً گران ترین و سنگین ترین مدل در بین گزینه های معرفی شده در این مقاله است.

4. دریل های چکشی (Impact Drivers)

دریل های چکشی از جمله ابزارهای بسیار قدرتمندی هستند که برای بستن پیچ های بلند، بست ها و پیچ های مهره دار طراحی شده اند. تعداد زیادی از مدل های این محصول عموما جمع و جور و سبک وزن هستند و در زمینه های مختلفی از جمله ساخت و ساز، بازسازی و بهسازی خانه کاربرد دارند. دریل های چکشی سه نظام ندارند و درعوض کارکرد آن ها به مته های همه کاره با تعداد دورهایی 3 برابر بیشتر از مته های معمول، متکی است. این دسته از ابزارآلات حرفه ای معمولاً به شکل 12، 18 یا 20 ولتی به بازار عرضه می شوند و بادوام تر و گران تر از سایر دریل ها هستند.

بازگشت به لیست

دریل بی سیم یا سیم دار، کدام بهتر است؟

دریل های سیمی اغلب سبک تر از پسرعموهای بی سیم خود هستند، چراکه همراه با باتری سنگینی در ساختار خود نیستند. اگر دریل برقی و سیمی را انتخاب می کنید، باید از دسته سربی برای جلوگیری از انتقال لرزش بدن بهره ببرید. از طرفی مدل های بی سیم یا شارژی به راحتی حمل می شوند و با سیمی بلند دست و پای شما را نمی گیرد. در این بین لازم به تاکید است که دریل های بی سیم و قدرتمند معمولاً گران تر از دستگاه های سیم دار هستند.

این روزها دریل های شارژی با باتری لیتیوم یونی به محصولاتی کارآمدتر و قابل شارژ تر تبدیل شده اند. به طور کلی مدل هایی با این نوع باتری سریع تر (اغلب در کمتر از 60 دقیقه) شارژ می شوند و انرژی بیشتری را برای مدت طولانی تری نگه می دارند. در عین حال دریل های سیمی بر حسب وات طبقه بندی می شوند و به طور معمول از 450 وات برای مدل های پایه تا حدود 1500 وات برای نمونه های چکشی و قوی متغیر هستند. دریل هایی با اندازه وات بالاتر برای حفاری و سنگ تراشی گزینه ای مناسب هستند؛ در حالی که به منظور سوراخ کاری روی تخته یا گچ به دستگاه هایی با وات کمتر احتیاج دارید. برای بیشتر کارهای خانگی، دریلی 550 واتی کافی است.

بازگشت به لیست

نکات مهمی که قبل از خرید انواع دریل باید به آن ها توجه کنید

حال که با انواع مدل های دریل آشنا شده اید وقت آن است که چند نکته مهم برای خرید این ابزار کار را به فکر بسپارید تا خریدی آگاهانه تر را رقم بزنید.

1. مقدار سه نظام دستگاه

بیشتر دریل های شارژی دارای سه نظام ½ اینچی یا ⅜ اینچی هستند. مقدار سه نظام دو فاکتور مهم را در خصوص دریل را مطرح می نماید. اول اینکه، مقدار سه نظام به شما در خصوص بیشترین مقدار ی ممکن برای پهنای مته ای که در دریل جا می خورد، اطلاعات می دهد. مته های بزرگ تر اغلب بدنه های پهنی دارند، بنابراین یک مته سنگین که برای مخلوط کردن مصالح از آن استفاده می کنید در دریلی با جایگاهی کوچک جا نمی خورد. ثانیاً، مقدار جایگاه جا زدن مته ها در دستگاه با قدرت و قابلیت های دریل ارتباط دارد! به طور کلی دریل های قوی تر معمولاً جا مته ای هایی بزرگ تر دارند و بالعکس.

2. شارژر و نشانگر شارژ دریل

شاید برای شما جالب باشد اگر بدانید که باتری های لیتیوم یونی اولیه اغلب به زمانی زیاد (برای شارژ شدن مجدد) و استفاده در شرایطی دقیق برای اطمینان از شارژ اصولی احتیاج داشتند؛ اما نوترین نسل این باتری ها و شارژرها از پر شدن شارژ به شکلی بیش از حد جلوگیری می نماید و احتیاج به تخلیه کامل آن ها برای تضمین افزایش طول عمر باتری ندارند.

بعلاوه شارژرهای نو دارای چراغ نشانگر هستند که به وضوح شرایط باتری را نشان می دهد. جالب است بدانید که بعضی از برندها بر روی خود باتری هم نشانگر اندازه شارژ را دارند.

3. دریل با باتری لیتیوم یونی

استفاده از باتری های لیتیوم یون در ابزارهای برقی بی سیمی همانند دریل با دو معینه مهم در ارتباط است. اول اینکه ولتاژ باتری تقریباً با قدرت دستگاه همبستگی دارد. به این معنی که یک دریل 18 ولتی قدرتمندتر از نمونه 12 ولتی از همان برند است، اما دریلی 14.4 ولتی از یک برند خاص ممکن است در مقایسه با کالایی 12 ولتی از برندی دیگر ضعیف تر باشد.

بعلاوه توجه به ویژگی ای همانند عدد آمپر بر ساعت با اهمیت است؛ چراکه این فاکتور زمان کارکرد باتری را معین می نماید. به این شکل که یک باتری 4.0 آمپرـ ساعتی دو برابر باتری 2.0 آمپرـ ساعتی کار می نماید اما باید در نظر داشته باشید که دو برابر هم سنگین تر است. گفتنی است از آنجایی که بعضی از باتری ها در کمتر از 25 دقیقه شارژ می شوند، ممکن است استفاده از دو باتری کوچک تر را ترجیح دهید.

4. موتور براشلس، نقطه قوت دریل

موتورهای براشلس این قابلیت را دارند که اصطکاک و مقاومتِ موادی که در حال کار بر روی آن ها هستید را کاهش دهند و به طور مداوم اندازه انرژی ای را که از باتری می گیرند، تنظیم نمایند. درواقع استفاده از چنین موتورهایی در ساختار دریل به معنای زمان کار طولانی تر، قدرت بیشتر و عمر طولانی تر محصول است. بنابراین توصیه می کنیم که دریلی با موتور براشلس را انتخاب کنید چراکه مسلما گزینه ای هوشمندانه تر است.

5. ویژگی های اضافی و مفید محصول

تقریباً تمام دریل های شارژی دارای چراغ کار توکار، مته فیلیپس و وسایل اضافی و یاریی همانند گیره های کمری و کیف مخصوص هستند. البته در این میان چند برند معروف لوازم قابل توجهی را در زمان خرید به شما هدیه می نمایند. به عنوان مثال دریل های برند میلواکی Milwaukee همراه با شارژهایی است که می تواند باتری های 12 و 18 ولتی را به طور همزمان شارژ کند، بعلاوه دریل های برند Porter-Cable دارای چراغ قوه ای از نوع LED است که با یکی از باتری های 20 ولتی دستگاه کار می نماید.

6. قصد استفاده در چه کاری را دارید؟

اصولا به منظور حفاری سنگ ها به دریلی با عملکرد چکشی احتیاج دارید. اگر قصد دارید که سوراخ هایی با قطر زیاد در سنگ ها ایجاد کنید، دریلی سیمی با چرخ دنده کم سرعت انتخابی مناسب است. بعلاوه اگر علاقه مندید که روی مواد مختلفی مانند چوب، پلاستیک یا فلز سوراخ هایی با قطرهای متنوع ایجاد کنید، باید مدلی با قابلیت ارائه چند سرعت را بخرید.

بازگشت به لیست

آشنایی با امکانات و ویژگی های انواع دریل

امکانات و ویژگی های هر نوع دریلی با توجه به قیمت، کارایی و برند ارائه دهنده فرق دارد، اما با آنالیز موارد زیر می توانید به این نتیجه برسید که چه ویژگی هایی برای شما مهم است و حاضرید برای چه امکاناتی هزینه بیشتری را تقبل کنید!

  • قابلیت تنظیم سرعت؛ این ویژگی دریل ها بر حسب دور در دقیقه (RPM) مقدار گیری می گردد و به شما اطلاعاتی در خصوص اندازه سرعت چرخش مته می دهد. در این میان بعضی از دریل ها به شما این امکان را می دهند که با توجه به کاری که انجام می دهید، سرعت ابزار را تغییر دهید! سرعت های کم برای چرخاندن پیچ ها یا سوراخ کردن مواد معقول مانند چوب ایدئال است، در حالی که سرعت بالاتر برای سوراخ کردن مواد سخت تر مانند سنگ انتخاب بهتری است.
  • قابلیت تنظیم ارتفاع؛ بعضی از دستگاه های موجود در بازار این قابلیت را دارند که نقطه توقف عملیات را بر روی آن تنظیم کنید تا در زمان کار از آن عمق تجاوز نکند.
  • روشنایی فعال؛ یکی از ویژگی های مفید در بعضی دریل های موجود در بازار به خصوص در شرایط کار در محیط های تاریک، وجود یک چراغ LED فعال با توجه به فعالیت دریل است که به طور اتوماتیک با روش کردن دستگاه روشن و چند ثانیه پس از رها شدن ماشه دریل، خاموش می گردد.
  • دسته های یاریی؛ وجود دسته های یاریی، ایمنی و دقت کار شما را بهبود می بخشد و با قرار گرفتن آن ها در سمت چپ یا راست دریل، به افزایش نیرو و کنترل دستگاه در مقایسه با استفاده از دسته اصلی یاری می نماید. هنگام انتخاب و خرید دریل، توجه داشته باشید که دسته دستگاه از نظر طراحی ارگونومیک برای شما راحت باشد. بعلاوه به وزن ابزار و باتری آن هم توجه کنید چراکه مدلی سنگین خیلی زود شما را خسته می نماید.
  • قابلیت تعویض سریع مته ها؛ بعضی از مدل های دریل ها این قابلیت را دارند که به سرعت و بدون احتیاج به ابزاری اضافی مته ها را تغییر دهید.
  • کنترل گشتاور؛ امکان کنترل و تغییر گشتاور از جمله قابلیت هایی است که نیروی پیچشی لازم برای غلبه بر مقاومت و پیچیدن به شکلی صحیح را فراهم می نماید. به طور کلی اگر گشتاور دریل بیش از حد انتخاب گردد، پیچ شما به سطحی بیش از حد عمیق رانده می گردد. بعلاوه این قدرت اضافه می تواند باعث از دست دادن کنترل و دقت کار گردد. بنابراین قابلیت تنظیم این فاکتور در دریل با اهمیت است.

بازگشت به لیست

معرفی پرفروش ترین مدل های دریل برقی و شارژی

در کنار نکات و جزئیات ارائه شده در این مقاله شاید بد نباشد که نگاهی به انواع پرفروش دریل ها شارژی و برقی بیاندازیم تا ببینم که خریداران ایرانی چه مدل هایی را بیشتر می پسندند!

مجموعه 27 عددی دریل پیچ گوشتی شارژی دیزل پلاس مدل 18V

دریل پیچ گوشتی دیزل پلاس کالایی شارژی، 18 ولت با طراحی ارگونومیک و زیبا است که همراه با کیف نگهدارنده مناسبی به بازار عرضه شده است. این کالای حرفه ای وزنی معادل با 0.9 کیلوگرم دارد و در کنار آن دارای 2 عدد باتری 18 ولتی با ظرفیت 1.5 آمپر، تعدادی مته مختلف، رابط بکس، سری پیچ گوشتی و سری انعطاف پذیر است و می تواند مجموعه ای کامل برای علاقه مندان به انجام کارهای فنی در خانه باشد.

از جمله دیگر امکانات این دریل پیچ گوشتی باکیفیت، گیربکس 2 حالته، ترک متر 25حالته، حداقل سرعت 350 و حدبیشتر سرعت 1400 دور بر دقیقه، نشانگر شارژ، سیستم گردش راست گرد و چپ گرد و سه نظام اتوماتیک است.

دریل پیچ گوشتی بوش مدل GSR-120LI+EXTRA به همراه مجموعه 25 عددی سری پیچ گوشتی

کمپانی بوش یکی از بهترین برندها در فراوری انواع ابزارآلات و لوازم خانگی است که با توجه به معروفیت آن صحبت در خصوص این شرکت آلمانی بی فایده است. بنابراین خیلی سریع به سراغ محصول حرفه ای این برند یعنی دریل پیچ گوشتی بوش مدل GSR-120LI+EXTRA می رویم. اول از همه در خصوص منبع انرژی این محصول شارژی چکشی باید بدانید که این دستگاه دارای باتری لیتیوم یونی با ولتاژی برابر با 12 ولت و ظرفیت 2000 میلی آمپر بر ساعت است.

بعلاوه قابلیت کنترل سرعت (در دو بازه 0 تا 400 و 0 تا 1500 دور بر دقیقه)، تنظیم گشتاور در 20 حالت مختلف، سه نظام اتوماتیک و از نوع صفر تا 10 میلی متری، سری های متنوع پیچ گوشتی و باتری اضافی از دیگر معینه های قابل توجه در این ابزار حرفه ای است. گفتنی است که دریل پیچ گوشتی بوش مدل GSR-120 LI+EXTRA 25 Pcs به همراه یک مجموعه 25 عددی سری پیچ گوشتی مدل 2607019503 به بازار عرضه شده است و ابعادی به مقدار 19.6×18.2×5 سانتی متر دارد!

دریل باس مدل BS-616

دریل باس مدل BS-616 محصولی خوش قیمت و مناسب برای کارهای سبک و ساده منزل است که با قدرت موتور 450 وات، امکان کنترل و تنظیم سرعت، قابلیت حرکت چپ گرد و راست گرد و سه نظام اتوماتیک سایز 10، همراه شده است. دریل باس مدل BS-616 از دسته محصولات سیم دار به شمار میرود و وجود قفل سوئیچ بر روی آن این محصول را کامل نموده است. البته باید در نظر داشته باشید که این نوع دریل همراه با صدای زیادی است و سیم چندان بلندی ندارد، اما در حالت کلی با توجه به قیمتی که دارد، می تواند اغلب کارهای منزل شما را پیش ببرد و ارزش خرید بالایی دارد.

دریل توسن مدل 0002Da

دریل DA0002 از شرکت توسن یکی از محصولات خوش نام و قابل اعتماد در صنعت فراوری لوازم فنی است که این محصول خود را با معینات جالب توجهی از جمله سرعت چرخش 2700 دور بر دقیقه، امکان حرکت در دو جهت، سه نظام اتوماتیک، وزن 1.5 کیلوگرمی، کنترلر الکترونیکی سرعت، طراحی ارگونومیکی همراه با اهرم روشن خاموش بزرگ، همراه با قلاب کمری و ابعاد 6.5×25×27.5 سانتی متر به بازار عرضه نموده است. در حالت کلی با استفاده از این دریل قادر خواهید بود که سوراخ هایی حدبیشتر با قطر 10 میلی متر در فلز و 20 میلی متر در چوب ایجاد کنید. بعلاوه 0002Da با رفتار چکشی و توان 400 دریلی مناسب برای مصارف خانگی و تجاری است.

دریل چکشی رونیکس مدل 2211

شرکت رونیکس از جمله فراورینمایندگان مشهور و حرفه ای صنعت لوازم فنی است و در بین محصولات مختلف آن دریل های چکشی رونیکس از قابلیت های ویژه ای برخوردار هستند. دریل چکشی رونیکس مدل 2211 کالایی با طراحی دقیق است که با ویژگی هایی همانند بیشینه سرعت دوران 3000 دور بر دقیقه، کابل برق مقاوم و منعطف به طول 3 متر، توان 600 وات، شاخص عمق سنج، دسته جانبی دورانی از نوع 360 درجه، گارانتی 12 ماهه، وزن 1.96 کیلوگرمی، سه نظام آچاری، تمام فلزی و 13 میلی متری همراه شده است.

با استفاده از این دریل قادر خواهید بود که سوراخ هایی حدبیشتر با قطر 13 میلی متر در فلز و 13 میلی متر در سیمان و تا 30 میلی متر در چوب ایجاد کنید، بنابراین می توان از این کالا به عنوان ابزاری مناسب برای کارهای حرفه ای و خانگی نام برد.

دریل ادون مدل ED-DZ10A

یکی دیگر از مدل های مالی دریل برای انجام کارهای سبک در خانه دریل ادون مدل ED-DZ10A است که با وجود کیفیت بالای ساخت و قابلیت های متنوع سهم خوبی از بازار را به خود اختصاص داده است. این دریل خوش دست دارای ویژگی های از جمله توان 600 وات، سیستم گردش چپ گرد و راست گرد، ولتاژ 220 ولت، سه نظام اتوماتیک و از نوع 10 میلی متری و سیستم دوطرفه (قابلیت باز و بسته کردن پیچ ها) است. در حالت کلی دریل ادون مدل ED-DZ10A محصولی دم دستی و سبک است که می تواند احتیاجها و وظایف ساده خانه شما را رفع کند!

دریل پیچ گوشتی برقی رونیکس مدل 2513

دریل پیچ گوشتی برقی رونیکس مدل 2513 محصولی باکیفیت و مناسب برای مصارف خانگی از برند معتبر رونیکس است که دارای ویژگی های قابل توجهی از جمله سیستم گردش چپ گرد و راست گرد، کلید الکترونیک دیمردار جهت کنترل سرعت، سه نظام اتوماتیک و 10 میلی متری، قابلیت تنظیم گشتاور و ولتاژ 14 ولت است. البته گفتنی است که در حالت کلی می توان این دستگاه را یک پیچ گوشتی قوی با طراحی ارگونومیک جهت کنترل آسان و کاهش خستگی ناشی از کار در نظر گرفت که قدرت سوراخ کاری آن چندان پرقدرت نیست؛ چراکه در اصل نوعی پیچ گوشتی برقی است!

دریل چکشی توسن مدل 0022D

دریل چکشی توسن مدل 0022D نیروی خود را به وسیله برق شهری تامین می نماید و با بیشینه سرعت دوران 2800 دور بر دقیقه یکی از گزینه های مناسب برای استفاده های حرفه ای و خانگی محسوب می گردد. این دریل توانایی چرخش در دو جهت را دارد و با استفاده از آن می توان سوراخ هایی حدبیشتر با قطر 13 میلی متر در فلز و 16 میلی متر در سیمان یا مصالح مشابه و 30 میلی متر در چوب ایجاد کرد!

از جمله قابلیت های این محصول می توان به امکان کنترل و تنظیم سرعت و گشتاور، سیستم ضربه زن قوی، سیستم خنک نماینده دستگاه، دسته ضد عرق با طراحی ارگونومیک، توان 750 وات، سه نظام آچار خور و سیستم گردش راست گرد و چپ گرد اشاره نمود. در حالت کلی دریل چکشی توسن مدل 0022D با رنج قیمتی که دارد می تواند هم پای برندهای مطرح جهانی احتیاجهای شما را رفع کند، بنابراین خرید این محصول را به افراد حرفه ای توصیه می کنیم.

مینی دریل دی تک مدل DT-021

مینی دریل دی تک مدل DT-021 ابزار کوچک و زیبایی است که به منظور سوراخ کاری و انجام کارهای ظریف مانند ایجاد نقوش بر روی چوب و یا سنگ های قیمتی استفاده می گردد. منبع تغذیه این ابزار مینیاتوری آداپتوری 12 ولتی و 1 آمپر است که در جعبه دستگاه واقع شده است. بعلاوه در کنار آن در این مجموعه سایر قطعاتی از جمله سنگ های فرز، سنباده و تعدادی مته هم دیده می گردد. وزن این کالا تنها 0.13 کیلوگرم است و با توان 10 وات با سیستم چپ گرد و راست گرد همراه شده است.

دریل سر کج دیوالت مدل DCD740C1

اگرچه دریل سر کج دیوالت مدل DCD740C1 محصولی گران قیمت است اما ویژگی ها و امکاناتی که به کاربران ارائه می نماید بسیار زیاد و مجذوب کننده است. این ابزار حرفه ای دارای معینه هایی همانند طراحی ارگونومیک و ابعادی مناسب، سرعت گردش آزاد دو حالته، توان 360 وات، شاسی چند حالته جهت کنترل هرچه بیشتر کاربر، چرخ دنده های تمام فلزی، باتری های اضافی، شارژر چند کاره و قابلیت تعویض سریع و بدون احتیاج به آچار مته ها است، در کنار آن این کالا قابلیت سوراخ کاری در فضاهای کوچک و خاص را هم دارد! لازم به تاکید است که این ابزار پرقدرت محصول برند دیوالت است که در تمام جهان به فراوری ابزارهایی با کیفیت عالی معروفیت دارد.

دریل شارژی ادون مدل AD-12A NEW 2021

دریل شارژی ادون مدل AD-12A NEW 2021 ابزاری پرقدرت و با معینه هایی همانند سه نظام اتوماتیک و از نوع 10 میلی متری، توان 24 وات، وزن 3 کیلوگرمی، سیستم گردش چپ گرد و راست گرد، بدنه مقاوم و دسته ارگونومیک ضد تعریق، دیمردار دارای گیربکس دو سرعته، با قابلیت تنظیم گشتاور و نشانگر شارژ است و سهم بالایی از بازار ابزارهای حرفه ای را به خود اختصاص داده است.

بازگشت به لیست

جمع بندی

در خاتمه این مقاله باید به شما یادآور شویم که آشنایی با نحوه استفاده صحیح از دریل به مقدار انتخاب این ابزار با اهمیت است؛ چراکه در صورت نداشتن تجربه و علم استفاده صحیح از آن و بعلاوه عدم رعایت نکات ایمنی، ممکن است کار، آن طور که باید انجام نگردد یا در شرایط بدتر، موجب بروز آسیب به شما گردد. پس در هنگام کار با این ابزار، بهتر است اصول و روش استفاده صحیح از آن به خوبی رعایت گردد!

منبع: Consumer Reports

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 27 شهریور 1401 بروزرسانی: 27 شهریور 1401 گردآورنده: malayro.ir شناسه مطلب: 2397

به "6 نکته مهم که قبل از خرید انواع دریل باید به آن ها توجه کنید!" امتیاز دهید

1 کاربر به "6 نکته مهم که قبل از خرید انواع دریل باید به آن ها توجه کنید!" امتیاز داده است | 1 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "6 نکته مهم که قبل از خرید انواع دریل باید به آن ها توجه کنید!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید