پیمان خواهرخواندگی تهران و پکن امضا شد

به گزارش مجله سفرنامه مالزی، خبرنگاران: پیمان خواهرخواندگی بین پایتخت کشورهای ایران و چین عصر پنجشنبه طی مراسمی رسمی به امضای شهرداران تهران و پکن رسید.

پیمان خواهرخواندگی تهران و پکن امضا شد

با تور چین سفری خاطره انگیز را تجربه کنید.

به گزارش خبرنگاران، پیمان خواهرخواندگی دو کلانشهر تهران و پکن طی مراسمی رسمی در محل شهرداری پکن به امضای محمدباقر قالیباف شهردار تهران و وانگ آنشون، شهردار پکن رسید.

بر اساس این گزارش متن پیمان خواهرخواندگی تهران و پکن به توضیح زیر است:

شهر تهران از جمهوری اسلامی ایران و شهر پکن از جمهوری خلق چین که هر دو پایتخت کشورهای خود هستند، طبق اصول و چارچوب مشخص شده در بیانیه مشترک برقراری روابط دیپلماتیک بین دو کشور، با هدف پیشبرد دوستی و تفاهم میان مردم چین و ایران و تحکیم و توسعه همکاری های محبت آمیز و عملگرایانه با در نظر دریافت منافع متقابل دو شهر، به وسیله رایزنی های محبت آمیز، در خصوص برقراری روابط خواهر خواندگی به توضیح ذیل به توافق رسیدند.

متن توافق:

1- دو طرف بر اساس اصل برابری و منافع متقابل، در زمینه اقتصاد و تجارت، فرهنگ، آموزش، مدیریت و برنامه ریزی شهری، خدمات شهری، ساخت و ساز و توسعه شهری، ترافیک و حمل و نقل شهری، حفاظت از محیط زیست و دیگر زمینه ها به برقراری انواع همکاری ها و مبادلات و نیز پیشبرد، ترویج، توسعه و رونق مالی مشترک، خواهند پرداخت. توافق نامه های مرتبط با زمینه های مورد علاقه مشترک طرفین و بر حسب تناسب، تدوین خواهد شد.

2- برای تسهیل رایزنی در زمینه مبادلات، همکاری ها و دیگر مسائل مورد علاقه طرفین، مقامات، مسئولان، سازمان ها و واحدهای اداری مربوطه دو طرف، به برقراری تماس های مستمر خواهند پرداخت.

3- این موافقت نامه از تاریخ امضا معتبر بوده و مدت اعتبار آن 5 سال است. پس از اتمام مهلت اعتبار، در صورت عدم اعلام سرانجام آن از سوی هر یک از طرفین، اعتبار آن تمدید شده تلقی و به قوت خود باقی خواهد ماند.

4- این موافقتنامه در دو نسخه به سه زبان فارسی، چینی و انگلیسی با اعتبار یکسان تنظیم و در تاریخ هشتم اسفندماه 1392 هجری شمسی برابر با بیست و هفتم فوریه 2014 میلادی در شهر پکن به امضا رسید.

منبع: تسنیم
انتشار: 2 آبان 1398 بروزرسانی: 26 آبان 1399 گردآورنده: malayro.ir شناسه مطلب: 715

به "پیمان خواهرخواندگی تهران و پکن امضا شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پیمان خواهرخواندگی تهران و پکن امضا شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید