باشگاه ها و تیم های معروف ورزشهای رزمی در کانادا

به گزارش مجله سفرنامه مالزی، ورزش های رزمی در کانادا روز به روز محبوب تر می شوند. با افزایش علاقه به ورزش های رزمی، تعداد باشگاه های مربوط به این رشته های ورزشی نیز در سراسر کانادا در حال افزایش است. برخی از این باشگاه ها دارای تیم های ملی و بین المللی هستند که در مسابقات جهانی شرکت می کنند. در این مقاله به معرفی برخی از معروف ترین و برترین باشگاه های ورزش های رزمی در کانادا خواهیم پرداخت.

باشگاه ها و تیم های معروف ورزشهای رزمی در کانادا

از سفر با تور کانادا لذت ببرید.

باشگاه های کاراته

کاراته یکی از محبوب ترین ورزش های رزمی در کانادا است و باشگاه های زیادی در سراسر کشور به آموزش این رشته می پردازند. از معروف ترین باشگاه های کاراته در کانادا می توان به موارد زیر اشاره کرد:

باشگاه کاراته شوتوکان، تورنتو

این باشگاه که در سال 1962 تأسیس شده، قدیمی ترین باشگاه کاراته در کانادا است. بنیانگذار این باشگاه، سنسی ماساتاکا تاکاشی، اولین کسی بود که کاراته را به کانادا معرفی کرد. این باشگاه دارای تیم ملی کاراته کانادا است که در مسابقات جهانی شرکت می کند.

باشگاه کاراته شوتوکان المپیک، مونترال

یکی دیگر از باشگاه‌های برتر و قدیمی کاراته در کانادا، باشگاه شوتوکان المپیک در مونترال است که در سال 1961 تأسیس شده‌ است. این باشگاه توسط سنسی هیروشی کانازاوا تأسیس گردید و هم‌اکنون زیر نظر فرزند او، سنسی کازوهیرو کانازاوا، اداره می‌شود. تیم ملی کانادا در این باشگاه تمرین می‌کند.

باشگاه کاراته شوتوکای کانادا، ادمونتون

این باشگاه در سال 1967 توسط سنسی تروی فوجیموتو تأسیس شد و یکی از قدیمی‌ترین و معتبرترین باشگاه‌های کاراته در غرب کانادا محسوب می‌شود. تیم ملی کانادا در رده‌های سنی مختلف در این باشگاه تمرین می‌کنند.

باشگاه کاراته شین، تورنتو

باشگاه شین که در سال 1992 تأسیس شده است، یکی دیگر از باشگاه‌های مطرح کاراته در تورنتو است. این باشگاه تحت نظر سنسی شیرو اوباتا اداره می‌شود و دارای تیم‌های رده‌های سنی مختلف است که در مسابقات ملی و بین‌المللی شرکت می‌کنند.

باشگاه‌های تکواندو

تکواندو هم یکی دیگر از ورزش‌های رزمی پرطرفدار در کاناداست و باشگاه‌های زیادی به آموزش آن می‌پردازند. از جمله باشگاه‌های تکواندوی برتر کانادا می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

باشگاه تکواندو چانگ، تورنتو

این باشگاه که در سال 1968 توسط سنسی هنگ چانگ تأسیس شده، از باشگاه‌های پیشگام و قدیمی تکواندو در کانادا است. آقای چانگ نقش مهمی در معرفی و گسترش تکواندو در کانادا داشته است. این باشگاه دارای تیم ملی تکواندوی کاناداست.

باشگاه تکواندو اوانگ، ادمونتون

باشگاه تکواندو اوانگ که در سال 1972 تأسیس شده، یکی از قدیمی‌ترین باشگاه‌های تکواندو در غرب کانادا است. این باشگاه توسط سنسی ایل اوانگ تأسیس گردید که از پیشگامان تکواندو در کانادا به شمار می‌رود.

باشگاه تکواندو کوکیوون، مونترال

باشگاه کوکیوون که در سال 1979 تأسیس شده است، از بزرگترین و معتبرترین باشگاه‌های تکواندو در استان کبک به شمار می‌رود. این باشگاه زیر نظر سنسی یانگ یانگ کیم اداره می‌شود و دارای تیم‌های رده‌های سنی مختلف ورزشکاران حرفه‌ای و آماتور است.

باشگاه تکواندو کان، ونکوور

باشگاه تکواندو کان یکی از مراکز اصلی تکواندو در استان بریتیش کلمبیا است که در سال 1986 تأسیس شد. این باشگاه تحت نظر سنسی جین پاک اداره می‌شود و ورزشکاران حرفه‌ای تکواندوی کانادا در آن تمرین می‌کنند.

باشگاه‌های کونگ فو

کونگ فو نیز از جمله هنرهای رزمی رایج در کانادا است که باشگاه‌ها و مدارس زیادی به آموزش آن مشغول هستند. برخی از باشگاه‌های برتر کونگ فو در کانادا عبارتند از:

انجمن ووشو شائولین کانادا، تورنتو

این انجمن در سال 1974 تأسیس شد و از مراکز اصلی آموزش کونگ فو سبک شائولین در کانادا است. انجمن زیر نظر استاد لئون وانگ اداره می‌شود. تیم ملی کانادا در این انجمن تمرین می‌کند.

انجمن کونگ فو کانادا، ونکوور

انجمن کونگ فو کانادا که در سال 1976 به وسیله استاد کریس چان تأسیس شد، یکی از مراکز ارائه دهنده آموزش‌های کونگ فو در سطح بالا در کانادا است.

مدرسه کونگ فو ووشو مونترال

این مدرسه معتبر کونگ فو در سال 1982 توسط استاد لویی مارتین تأسیس گردید و یکی از مراکز اصلی آموزش سبک ووشو در استان کبک محسوب می‌شود.

آکادمی کونگ فو وینگ چون، کالگری

آکادمی وینگ چون که در سال 1975 تأسیس شده است، از مدارس برتر سبک وینگ چون کونگ فو در کانادا به شمار می‌رود. این آکادمی زیر نظر شیفو رابرت چانگ اداره می‌شود.

باشگاه‌های جودو

جودو نیز یکی دیگر از ورزش‌های رزمی پرطرفدار در کانادا است و باشگاه‌ها و تیم‌های مطرحی در این رشته ورزشی دارد. برخی از باشگاه‌های حرفه‌ای و المپیک جودو در کانادا عبارتند از:

باشگاه جودو آریکا، مونترال

باشگاه آریکا که در سال 1977 تأسیس شده، یکی از باشگاه‌های حرفه‌ای جودو در کانادا است. این باشگاه تمرینگاه تیم ملی جودوی کانادا محسوب می‌شود.

باشگاه جودو شیدوکان که در سال 1968 تأسیس شده است، یکی از مراکز اصلی جودو در استان انتاریو محسوب می‌شود. این باشگاه زیر نظر سنسی اوکی ایچیرو اداره می‌شود و دارای تیم‌های حرفه‌ای و آماتور است.

باشگاه المپیک جودو اوتاوا

این باشگاه که در سال 1983 در اوتاوا تأسیس شده، محل تمرین تیم ملی المپیک جودوی کانادا است و ورزشکاران المپیک جودو در آن تمرین می‌کنند.

باشگاه جودو Shidokan، ونکوور

باشگاه جودو Shidokan ونکوور که در سال 1972 راه‌اندازی شده، یکی از مراکز آموزش جودو در سطح بالا در غرب کانادا محسوب می‌شود.

باشگاه‌های کیک‌بوکسینگ

کیک‌بوکسینگ هم یکی از ورزش‌های رزمی پرطرفدار در کانادا است که باشگاه‌های متعددی به آموزش آن مشغول هستند:

آکادمی کیک‌بوکسینگ چمپز، تورنتو

این آکادمی که در سال 1986 تأسیس شده، یکی از مدارس حرفه‌ای کیک‌بوکسینگ در کانادا است. بسیاری از قهرمانان کیک‌بوکسینگ کشور در این آکادمی تمرین کرده‌اند.

باشگاه کیک‌بوکسینگ WCK، مونترال

باشگاه WCK مونترال یکی دیگر از مراکز معتبر کیک‌بوکسینگ در کانادا است که در سال 1995 راه‌اندازی شده است.

آکادمی کیک‌بوکسینگ لایم‌لایت، ونکوور

آکادمی لایم‌لایت ونکوور نیز از جمله مراکز آموزش کیک‌بوکسینگ حرفه‌ای در غرب کانادا است که در سال 2000 تأسیس شده و ورزشکاران مطرحی را پرورش داده است.

نتیجه‌گیری

همان‌طور که مشاهده شد، کانادا دارای باشگاه‌ها و تیم‌های بسیار قوی و حرفه‌ای در ورزش‌های رزمی است. این باشگاه‌ها عمدتاً توسط پیشکسوتان و استادان ورزش‌های رزمی تأسیس شده‌اند و نقش مهمی در معرفی و گسترش این ورزش‌ها در کانادا داشته‌اند. باشگاه‌هایی مانند شوتوکان، کوکیوون، آریکا، چمپز و غیره از مراکز شناخته شده آموزش ورزش‌های رزمی در سطح ملی و بین‌المللی محسوب می‌شوند. حضور این باشگاه‌ها موجب شده تا کانادا ورزشکاران برتر بسیاری را در رشته‌های مختلف رزمی پرورش دهد و در عرصه جهانی مطرح باشد.

انتشار: 31 شهریور 1402 بروزرسانی: 2 مهر 1402 گردآورنده: malayro.ir شناسه مطلب: 506

به "باشگاه ها و تیم های معروف ورزشهای رزمی در کانادا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "باشگاه ها و تیم های معروف ورزشهای رزمی در کانادا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید