تور استانبول: هزینه سفر به کیش با نرخ سفر به استانبول برابری می نماید

به گزارش مجله سفرنامه مالزی، ایسنا/ براساس آخرین اخبار منتشر شده، هزینه سفر به کیش با نرخ سفر به استانبول برابری می نماید.

تور استانبول: هزینه سفر به کیش با نرخ سفر به استانبول برابری می نماید

بهترین تجربه سفر را با تور استانبول در خاطراتتان ثبت کنید. از استانبول زیبا دیدن کنید و لحظات زیبایی را در این شهر تاریخی و تفریحی بگذرانید.

درحال حاضر مقرون به صرفه ترین بلیت رفت و برگشت تهران ـ استانبول برای انتها هفته، حدود چهار میلیون تومان است. بلیت یک طرفه تهران ـ کیش در مقرون به صرفه ترین حالت 950هزار تومان است که هزینه دو طرف آن نزدیک به دو میلیون تومان می گردد که به گفته آژانسداران برای یک سفر داخلی، با توجه به حذف قانون تکمیل 60 درصد جایگاه ها، قیمت بالایی محسوب می گردد.

علاوه بر نرخ بلیت هواپیما، قیمت هتل نیز هزینه سفر به جزیره کیش را در رقابت با استانبول که یکی از پرسفرترین راستاهای خارجی ایرانی ها محسوب می گردد، قرار داده است.

قیمت یک شب اقامت در اتاق دوتخته هتل های پنج ستاره کیش از یک میلیون و 100 هزار تومان آغاز می گردد و این نرخ در هتل دریایی این جزیره برای اتاق های دونفره رو به غروب تا شبی پنج میلیون هم تومان می رسد.

نکته قابل تأمل، قیمت بعضی از هتل های دو و سه ستاره این جزیره است که در مواردی با نرخ هتل های پنج ستاره برابری می نماید، درحالی کیفیت خدمات آن ها قابل مقایسه نیست؛ مثلا یک هتل دوستاره که 30 سال از ساخت آن می گذرد و یک بار سال 1397 بازسازی شده، برای یک شب اقامت در اتاق دوتخته، یک میلیون تومان قیمت گذاشته است که با توجه به میانگین اقامت در جزیره کیش که حدودا چهار شب است، اقامت در یک هتل دوستاره برای دو نفر به مدت چهار شب همراه با صبحانه بدون احتساب ناهار و شام و ترددها و سرگرمی، فقط چهار میلیون تومان هزینه برمی دارد.

با این حال، آژانسداران می گویند راستا کیش در آستانه اجرای طرح هوشمندسازی سفر و آلودگی هوای مرکز شلوغ شده، بطوریکه در بسیاری از هتل ها جای خالی پیدا نمی گردد.

مهرسا سبزه ها، مدیر داخلی یکی از آژانس های گردشگری در تهران که از افزایش حجم تقاضا در راستا کیش ابراز تعجب می نماید، رشد قیمت در هتل های این جزیره را هم ناگهانی می داند و می گوید: یکی از گران ترین هتل های کیش تا 28 آبان، صددرصد پر شده است و در سایر هتل های سه، چهار و پنج ستاره به سختی اتاق خالی پیدا می گردد. شاید دلیل آن اجرای طرح جدیدی باشد که به مسافران بدون کارت واکسن و تست منفی کرونا، اجازه سفر و اقامت نمی دهد. البته آلودگی هوا هم مزید بر دلیل شده است.

او اظهار می نماید: تغییر قیمت ها در این راستا به نظرم ناگهانی بوده است. قیمت یک تور چهار شب و پنج روز با پرواز رفت و برگشت و اقامت در هتل پنج ستاره معمولی برای یک نفر، شش میلیون و 150 هزار تومان تمام می گردد. وقتی به مسافر این قیمت را اعلام کردم، تعجب کرد و گفت اگر قرار باشد شش میلیون تومان برای این هتل و آن پرواز بدهد، دو میلیون تومان اضافه می دهد که حداقل در برترین هتل کیش اقامت داشته باشد.

او اضافه می نماید: قیمت هتل ها و پرواز کیش، هزینه این سفر را به نرخ تور استانبول نزدیک نموده است؛ قیمت تور سه شب و چهار روز استانبول با اقامت در یک هتل سه ستاره از حدود چهار میلیون و 400 هزار تومان آغاز می گردد. همین خدمات با اقامت در هتلی پنج ستاره حدود شش میلیون و 800 هزار تومان تمام می گردد. اگرچه کیش به خاطر آب و هوا و محدودیت هایی که بزودی اجرا می گردد، برای الان مقصد جذابی است، ولی خیلی ها وقتی قیمت سفر ترکیه را متوجه می شوند، ترجیح می دهند آن را انتخاب نمایند.

منبع: همگردی
انتشار: 25 آذر 1400 بروزرسانی: 25 آذر 1400 گردآورنده: malayro.ir شناسه مطلب: 2152

به "تور استانبول: هزینه سفر به کیش با نرخ سفر به استانبول برابری می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور استانبول: هزینه سفر به کیش با نرخ سفر به استانبول برابری می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید