نکات کاربردی برای مسافران چین

به گزارش مجله سفرنامه مالزی، نکاتی که قبل از سفر به چین باید بدانید

شما اکنون آماده سفر به چین و لذت بردن از زیبایی طبیعی بکر، شهرهای پویا و سرزنده و تاریخ طبیعی هستید که انتظار مسافران خوش اقبالی چون شما را می کشد. البته قبل از اینکه چمدان خود را ببندید و راهی این کشور رمزآلود و عجیب و غریب شوید، چند نکته هست که باید برای داشتن تعطیلاتی آرام و لذت بخش بدانید. در این متن، 5 نکته را که قبل از سفر به چین باید بدانید، آورده ایم، پس با خبرنگاران همراه باشید.

نکات کاربردی برای مسافران چین

با تور چین سفری فراموش نشدنی را تجربه کنید.

ارز

ارز رایج چین، یوان رنمینبی (Renminbi) است که با علامت ¥ نشان داده شده و معمولاً به آن یوان می گویند. یک یوان، تقریباً معادل 0.16 دلار آمریکا (USD) یا برعکس، یک دلار آمریکا معادل 6.36 یوان است. شاید از افراد محلی لفظ کوای (kuai) را هم بشنوید که یک واژه مصطلح است و به دلار چینی اشاره دارد. وقتی این اصطلاحات مثل رنمینبی، یوان و کوای را می شنوید، بدانید که منظور از همه آن ها، همان دلار چینی است.

انعام دادن

یکی از سوالاتی که غالبا برای مسافران پیش می آید این است که چه موقع باید انعام داد. در پاسخ به این سؤال باید گفت که انعام به جایی که می روید، بستگی دارد. اگر در جایی مثل هتل مدل غربی، امکانات خوبی به شما ارائه شد، متداول است که برای تشکر از پیش خدمت ها، کارکنان خدمات اتاق، خدمتکاران و رانندگان یا راهنماهای تور، به آن ها انعام بدهید. از شما انتظار نمی رود که به راننده تاکسی های محلی یا کارکنان رستوران های مدل چینی انعام بدهید و گفتنی است که چون بیشتر اماکن هنگ کنگ و ماکائو، مدل غربی دارند، شیوه های انعام دهی در این کشورها از اماکن آمریکای شمالی پیروی می نماید.

تبدیل برق

پریزهای استاندارد در سراسر چین، مخصوص برق 220 ولت است. البته بعضی از هتل های چهار یا پنج ستاره، مثل بعضی کشورهای آمریکایی و یا اروپایی، پریز مخصوص برق 110 ولت هم دارد. به هرحال، بهتر است که برای وسایل الکترونیکی نظیر شارژر و وسایل شخصی مورد احتیاج حین تعطیلات، یک مبدل خریداری کنید تا برای شارژ آن به دردسر نیفتید.

مقررات مربوط به ویزا

اکثر مسافرانی که راهی چین هستند، به جز موارد استثنا، باید قبل از هر چیز، ویزا بگیرند. توصیه می گردد که مسافران، برای این که مطمئن باشند که کارهایشان سر وقت انجام می گردد، حداقل یک ماه قبل از تاریخ حرکت خود جهت اخذ ویزا اقدام نمایند. هزینه ویزا به چند عامل از جمله کشور افراد و زمان مورد احتیاج برای صدور ویزا بستگی دارد. بهترین کار این است که قبل از سفر، وظایف خود را در قبال اخذ ویزا انجام دهید تا در زمان سفر و یا به محض رسیدن به این کشور به دردسری برنخورید.

مالیات خروج

چین نیز همانند بسیاری از کشورها، برای خروج هوایی، مالیات خروج دریافت می کند. خوشبختانه هزینه این مالیات که 90 یوان یا در حدود 16 دلار آمریکا است، در کرایه شما منظور شده است و احتیاجی نیست که در هنگام خروج، پول نقد همراه خود داشته باشید یا پول اضافه تری در این باره به فردی یا سازمانی پرداخت کنید.

منبع: الی گشت
انتشار: 15 مهر 1398 بروزرسانی: 26 آبان 1399 گردآورنده: malayro.ir شناسه مطلب: 653

به "نکات کاربردی برای مسافران چین" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نکات کاربردی برای مسافران چین"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید