مقایسه وانت آریسان با رنو تندر پیکاپ و پراید 151

به گزارش مجله سفرنامه مالزی، وانت بارهای مالی متنوعی در خیابان های ایران موجود است و خطوط فراوری بعضی از آن ها همچنان فعال است و به همین علت می توان صفر کیلومتر آن ها را خرید. هرچند که بخشی از آن ها نیز به صورت کارکرده موجود و قابل خریدوفروش است. برای کسانی که می خواهند وانت آریسان را تهیه نمایند شاید این سؤال پیش بیاید که در مقایسه با دیگر پیکاپ های مالی و نسبتاً مالی بازار، شرایط این خودرو چه گونه است؟

مقایسه وانت آریسان با رنو تندر پیکاپ و پراید 151

به همین علت در این مطلب قصد داریم به مقایسه وانت آریسان با رنو تندر پیکاپ و پراید 151 بپردازیم تا ببینیم کدام یک از این وانت ها قدرت و ارزش بیشتری دارند.

مقایسه وانت آریسان با رنو تندر پیکاپ

اولین نمونه مورد آنالیز، مقایسه وانت آریسان با رنو تندر پیکاپ است که به وسیله ایران خودرو به بازار عرضه می گردد. بزرگ ترین تفاوت این دو را باید در قیمت آن ها دانست. نسخه های صفر رنو تندر پیکاپ 78 میلیون تومان و در بازار آزاد 98 میلیون تومان (در دهه اول اسفندماه 1397) قیمت گذاری شده است. درحالی که قیمت آریسان بسیار کم تر از این است. پس برای کسانی که دنبال یک پیکاپ مالی هستند، آریسان گزینه بهتری است.

با مقایسه وانت آریسان با رنو تندر پیکاپ از نظر دسترسی به خدمات و قطعات باید گفت که هر دو خودرو مشکل چندانی ندارند، چون هر دو محصول ایران خودرو هستند. حجم پیشرانه رنو تندر پیکاپ 1600 سی سی است که 100 سی سی کم تر از آریسان است، اما قدرت فراوریشده آن بالاتر از آریسان است و 105 اسب بخار قدرت فراوری می نماید. طول دو خودرو تفاوت چندانی باهم ندارد و به همین نسبت می توانند بار مشابه ای جابه جا نمایند، هرچند رنو تندر پیکاپ می تواند 50 کیلوگرم بار بیش تری را حمل کند.

با مقایسه وانت آریسان با رنو تندر پیکاپ از نظر آپشن ها نیز تفاوت معناداری بین دو خودرو مشاهده نمی گردد. البته رنو تندر پیکاپ ساده تر از آریسان به نظر می رسد، ولی پیکاپ تندر یک نیم کابین هم پشت کابین سرنشین خود دارد. در ارزیابی کلی، آریسان مالی تر به نظر می رسد، ولی رنو تندر پیکاپ، پرقدرت تر و باکیفیت تر است.

وانت آریسان از نمای کنار

مقایسه وانت آریسان با پراید 151

گزینه مالی بعدی که به سراغ آن می رویم مقایسه وانت آریسان با پراید 151 است. در بازار آزاد، از نظر قیمتی باید گفت که وانت 151 پراید به صرفه تر است، ولی با این احوال آریسان هم چندان گران تلقی نمی گردد.

پراید 151 یا همان وانت پراید روی پلتفرم 100x ساخته شده و همین باعث می گردد نسبت به آریسان، از نظر ظاهر و عمق و طول اتاق بار و… شرایط پایین تری داشته باشد. حجم پیشرانه وانت پراید 1323 سی سی در نظر گرفته شده است که کم تر از حجم پیشرانه آریسان است. به همین نسبت قدرت فراوریشده اش هم کم تر است.

با مقایسه وانت آریسان با پراید 151 باید گفت که سقف باری که پراید 151 می تواند جابه جا کند نیم تن است که 250 کیلوگرم کم تر از آریسان است. 3828 میلی متر هم طول خودروی پراید 151 است که در مقابل طول 4680 میلی متری آریسان، نشان می دهد که فضای کم تری برای بار خواهد داشت. اما از نظر مصرف سوخت به صرفه تر از آریسان به نظر می رسد.

با مقایسه وانت آریسان با پراید 151 از نظر آپشن ها هم تفاوت خاصی بین دو خودرو نمی توان مشاهده کرد. در یک ارزیابی کلی، باید حق را به آریسان بدهیم، چون قدرت و زیبایی و فضای بیش تر و کشش بالاتری را تقدیم کاربران خود خواهد نمود. البته هر دو خودرو از نظر قطعات و خدمات مشکل خاصی ندارند.

نکته آخر این که پلتفرمی که آریسان بر آن شکل گرفته شبیه تر به یک پیکاپ درآمده است تا وانت 151 سایپا. ضمن این که آریسان را باید خودرویی محکم تر و امن تر هم بدانیم.

جمع بندی

امیدواریم این مقایسه توانسته باشد اطلاعات مفیدی از وانت آریسان در اختیارتان قرار دهد. شما می توانید با مراجعه به سایت خبرنگاران از آخرین قیمت خرید و فروش وانت آریسان آگاه شوید.

نظر شما درباره مقایسه بالا چیست؟ به نظر شما کدام خودرو ارزش خرید بیشتری دارد؟ نظرات و تجربیات خودتان را با ما در میان بگذارید.

منبع: بلاگ دیوار
انتشار: 6 مرداد 1401 بروزرسانی: 6 مرداد 1401 گردآورنده: malayro.ir شناسه مطلب: 2363

به "مقایسه وانت آریسان با رنو تندر پیکاپ و پراید 151" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مقایسه وانت آریسان با رنو تندر پیکاپ و پراید 151"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید