فستیوال ها و جشنواره ها ی تایلند

به گزارش مجله سفرنامه مالزی، فستیوال ها و جشنواره ها ی تایلندی از بهترین جشنواره‌های کشور تایلند برای تجربه لحظاتی خوش و بسیار دیدنی است. در این مقاله شما را با شادترین جشنواره‌های کشور تایلند آشنا خواهیم کرد.

فستیوال ها و جشنواره ها ی تایلند

روز چولالونگ کرن (Chulalongkorn)

روز 23 اکتبر هر سال، روز گرامی داشت و پاسداشت پادشاه محبوب تایلند به نام چولالونگ کرن

مسابقه بوفالو ها در چنبوری

این جشن که اواخر اکتبر و اوایل نوامبر(آبان و آذر) و بعضی مواقع در آوریل (اردیبهشت) برگزار می‌شود، هرساله تعداد زیادی از گردشگران تور تایلند را به سوی خود جذب می‌کند.

گردهمایی هیجان انگیز فیل ها

همه‌ساله در سومین آخر هفتۀ ماه نوامبر (آبان و آذر) در منطقه سورین برگزار می‌شود. ماهوت‌ها (فیل‌سواران و تعلیم‌دهندۀ آن‌ها) و تماشای بازی‌های مختلف که توسط فیل ها و فیل بانان انجام می‌شود از قسمت های هیجان انگیز این گردهمایی است.

جشن آب (Songkran)

هر ‌ساله با شروع سال نو، جشن هیجان انگیز آب در تور تایلند برگزار می‌گردد. در این مراسم با مجسمه هایی که از معابد بیرون آورده میشود، رژه ای برای مجسمه‌های بودا برگزار می‌شود.

جشن بالون

در تایلند جشن بالون آرزوها یک جشن دینی- مذهبی است. و هرساله در ماه نوامبر (آذر ماه) با فانوس آسمانی (Sky Lantern)، فانوس کُنگ (Kongming Lantern) و فانوس چینی (Chinese Lantern) به نام فستیوال بالون آرزوهای تایلند برگزار می‌شود.

جشنواره گل ژیانگ مای

اوج این جشنواره در فوریه (ماه اسفند) است.

سال نو میلادی

سال نو تایلندی یا همان سونکِرَن Songkran در ماه آوریل برگزار میشود. و سال نو چینی هم در ژانویه برگزار میشود که به علت زیاد بودن چینی ها در تایلند ، سال نو چینی هم در بعضی نقاط تایلند جشن گرفته میشود. تایلندی ها در این روز لباس قرمز می پوشند و کیف پول قرمزی به نام ang pao در دست می گیرند. در تور تایلند به شما توصیه می‌کنیم به بازدید این جاذبه‌ها بروید.

ولنتاین

روز ولنتاین دربانکوک در مکانی به نام ترایموتی مقدس (Trimurti Shrine) که یکی از دیدنی ترین مناطق در تایلند در این روز است مردم برای عشق و موفقیت دعا می کنند و گل هایی به نشانه آرزو در این محل قرار می دهند.

روز ملی ماخا بوچا

یکی از تعطیلات مهم و رسمی کشور تایلند و روز مهم بودائی های تایلند به شمار میرود. بودائی‌ها در این روز فانوس روشن می‌کنند و به عبادت می‌پردازند.

انتشار: 20 فروردین 1398 بروزرسانی: 26 آبان 1399 گردآورنده: malayro.ir شناسه مطلب: 312

به "فستیوال ها و جشنواره ها ی تایلند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فستیوال ها و جشنواره ها ی تایلند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید