با فرودگاه بین المللی پوکت آشنا شوید

به گزارش مجله سفرنامه مالزی، فرودگاه بین المللی پوکت (phuket)، در جنوب تایلند قرار گرفته و این فرودگاه در شمال جزیره پوکت قرار گرفته است. این فرودگاه در فاصله 32 کیلومتری این شهر قرار گرفته است.

با فرودگاه بین المللی پوکت آشنا شوید

در این فرودگاه 7 ایستگاه تاکسی برای رفاه حال مسافران در نظر گرفته. هواپیمایی ماهان نخستین پرواز مستقیم به جزیره پوکت را راه‌اندازی کرده و سایر پروازهای ایران-پوکت به صورت کانکت و به شرح زیر انجام می‌گیرد. 

  • قطر ایرویز (Qatar Airways) تهران - دوحه - پوکت
  • بانکوک ایرویز (Bangkok Airways) تهران-بانکوک-پوکت
  • ایران ایر (Iran Air) تهران-دبی-پوکت
  • هواپیمایی امارات (Emirates) تهران-دبی-پوکت
  • هواپیمایی اتحاد (Etihad) تهران-ابوظبی-پوکت
  • ایر آسیا مالزی(Air Asia Airlines) تهران-کوالالامپور-پوکت و تهران-بانکوک-پوکت

این فرودگاه در سال 2013 میلادی با ثبت 3.11 میلیون ورود در حدود 8.18 درصد نسبت به سال 2012 رشد آمار سفر داشت. فرودگاه پوکت دارای دو پایانه مسافری می‌باشد، که پایانه شماره 1 به پروازهای بین‌المللی و پایانه 2 به پروازهای داخلی اختصاص پیدا کرده است. همچنین پایانه‌ فرعی که نام آن X است نیز از سال 2014 با هدف پروازهای چارتری راه‌اندازی شد. این فرودگاه موقعیت خوبی داشته و 25 متر از میانگین سطح دریا مرتفع‌تر می‌باشد و از این رو، جای نگرانی درباره امنیت فیزیکی سازه آن وجود ندارد. همچنین به دلیل افزایش پروازها، فرودگاه به صورت شبانه‌روزی فعال بوده و توانایی پذیرش30 پرواز را در ساعت دارد. طرح توسعه فرودگاه در سال جاری وارد حوزه عملیاتی شده و بر اساس آن پایانه بین‌المللی جدید با گنجایش 5 میلیون مسافر احداث خواهد شد. سفر به این جزایر زیبا و رویایی با تور ارزان پوکت همراه شوید.

انتشار: 6 مهر 1402 بروزرسانی: 6 مهر 1402 گردآورنده: malayro.ir شناسه مطلب: 4

به "با فرودگاه بین المللی پوکت آشنا شوید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "با فرودگاه بین المللی پوکت آشنا شوید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید