طمع فروش شمش های تقلبی طلا، کار دست فروشنده داد

به گزارش مجله سفرنامه مالزی، رئیس پلیس پیشگیری تهران عظیم از دستگیری یک نفربا کشف 100 فقره بدل اندازی اطلاع داد و گفت: متهم قصد فروش 36 قطعه شمس طلای بدلی به ارزش 24 میلیارد ریال داشت که شناسایی و دستگیر شد.

طمع فروش شمش های تقلبی طلا، کار دست فروشنده داد

به گزارش گروه اجتماعی خبرنگاران،سرهنگ جلیل موقوفه ای در تشریح این خبر گفت: نهم آذرماه مالک طلافروشی در محله قلهک به کلانتری 124 مراجعه و اظهار کرد، چندی قبل مردی حدوداً 45 ساله به مغازه طلافروشی وی مراجعه و 4 قطعه شمش طلا 24 عیار یک انسی را به وی فروخته است، ولی بعداً متوجه شده که طلا ها بدلی بوده و هیچ ارزشی ندارند، من هم دسترسی به فروشنده نداشتم و نتوانستم از وی شکایت کنم. اما فروشنده دوباره شب قبل با وی تماس گرفته و مدعی شده است که تعداد 36 قطعه شمش طلا دیگر دارد که می خواهد بفروشد.

وی توضیح داد: با دریافت شکایت و تشکیل پرونده در کلانتری قلهک تیمی از ماموران کلانتری برای آنالیز موضوع به محل طلا فروشی مراجعه و مراقبت های ویژه پلیسی را آغاز تا اینکه متهم وارد مغازه طلافروشی شاکی شد.

رئیس پلیس پیشگیری تهران عظیم ادامه داد: ماموران کلانتری پیروز شدند در یک عملیات پلیسی متهم بدل انداز را دستگیر و در آنالیز های بیشتر از وی 36 قطعه شمش طلا که قرار بود به طلافروش بفروشد را کشف کردند.

این مقام انتظامی ابراز داشت: متهم 45 ساله در بازپرسی ها پلیسی معترف شد، چندی پیش به وسیله یکی از اقوامش با یکی از اتباع کشور های آسیایی ساکن در آن کشور آشنا شده و بدین ترتیب با خرید طلا های بدلی از وی و انتقال آن به کشور ایران، آغاز به فروش آن ها نموده است.

سرهنگ موقوفه ای در ادامه گفت: متهم در بازپرسی های تکمیلی به 100 فقره بدل اندازی اقرار و کارشناسان ارزش ریالی کلاهبرداری اخیر وی را 24 میلیارد ریال برآورد نموده اند.

رئیس پلیس پیشگیری تهران در خاتمه با بیان اینکه متهم دستگیر شده برابر دستور قضائی روانه زندان شده است، گفت: تحقیقات پلیسی برای کشف جزئیات پرونده ادامه دارد.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 10 دی 1399 بروزرسانی: 10 دی 1399 گردآورنده: malayro.ir شناسه مطلب: 1606

به "طمع فروش شمش های تقلبی طلا، کار دست فروشنده داد" امتیاز دهید

2 کاربر به "طمع فروش شمش های تقلبی طلا، کار دست فروشنده داد" امتیاز داده اند | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طمع فروش شمش های تقلبی طلا، کار دست فروشنده داد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید