راهنمای مفصل سفر به تایلند

به گزارش مجله سفرنامه مالزی، تایلند یکی از زیباترین کشورهای قاره آسیا برای بازدید از جاذبه‌های متنوع است. تایلند در قلب جنوب شرق آسیا، بین کشورهای هند و چین و در شمال خلیج تایلند و شرق دریای آندامان قرار گرفته است.

راهنمای مفصل سفر به تایلند

تایلند با مالزی در جنوب، با میانمار در شمال غرب، بالائوس در شمال شرق و با کامبوج در جنوب شرق هم مرز است. شمال این کشور، کوهستانی با بلندترین قله تایلند به نام دوی اینتانون Doi Inthanon می‌باشد. مرکز آن دره هموار رودخانه چائوپرایا Chao Phraya است که به خلیج تایلند منتهی می شود، جنوب آن نیز منطقه ای کم عرض می‌باشد که به شبه جزیره مالزی خواهد رسید. در تور تایلند می‌توانید به بازدید جاذبه‌هایی بروید که بسیار زیبا و شناخته شده‌اند.

تایلند 65.068.149 نفر جمعیت دارد که ملیت و زبان آنها تایلندی و Thai است. از این تعداد، بیش از 10 میلیون نفر در بانکوک به زندگی می‌پردزاند. حدود 75 درصد از جمعیت این کشور تایلندی، 14 درصد چینی و 11 درصد از باقی قومیت ها هستند. بزرگترین گروه غیر تایلندی ها را چینی ها تشکیل می دهند که اکثرا در محله چینی های China Town بانکوک به زندگی می‌پردازند.

پادشاهی تایلند که از نیمه های قرن 14 به وجود آمده است، تا سال 1939 با نام سیام Siam در جهان شناخته می شد. حکومت این کشور در سال 1932 با وقوع تحولی انقلابی، به پادشاهی مشروطه تغییر پیدا کرد و پادشاه فعلی تایلند نیز از سال 1946 در راس حکومت این کشور قرار گرفته‌اند. در تور تایلند می‌توانید به بازدید جاذبه‌هایی بروید که بسیار زیبا و شناخته شده‌اند.

ریاست دولت در تایلند به دست نخست وزیر و شهر بانکوک، پایتخت این پادشاهی و مرکز فعالیت های سیاسی، تجاری و فرهنگی آن می‌باشد. شهر بانکوک همچنین محل سکونت خانواده سلطنتی تایلند نیز است. پادشاه فعلی تایلند، رامای نهم یا H.M Bhumibol Adulyadej نام دارد و بیش از نیم قرن است که بر تایلند حکومت می‌پردازد.

پرچم این کشور از 3 رنگ قرمز، سفید، آبی تشکیل شده که به ترتیب نشانگر ملت، مذهب و پادشاهی تایلند هستند. نماد ملی تایلند و خاندان سلطنتی، به شکل پرنده بزرگ افسانه ی در آیین بودایی است که گارودا Garuda خوانده می‌شود.

انتشار: 20 فروردین 1398 بروزرسانی: 26 آبان 1399 گردآورنده: malayro.ir شناسه مطلب: 315

به "راهنمای مفصل سفر به تایلند" امتیاز دهید

1 کاربر به "راهنمای مفصل سفر به تایلند" امتیاز داده است | 2 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "راهنمای مفصل سفر به تایلند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید