ساحل زیبای مکسر در بندر مقام، عکس

به گزارش مجله سفرنامه مالزی، بندر مقام از روستاهای بخش شیبکوه در 200 کیلومتری غرب بندر لنگه واقع شده است. بندر مقام یکی از بنادر اصلی منطقه گردشگری پارسیان است که ساحل زیبای مکسر در آن جا واقع شده است. مکسر به معنای شکسته و خرد شده است. شکستگی های فراوانی در صخره های ساحل مکسر دیده می گردد که قسمت های مختلف دیگری به نام ام کسر الفله دارد که که به معنای مادر صخره های شکسته می باشد. ساکنان این ناحیه عموما عرب زبان هستند، به همین دلیل فرهنگ ها و بعضی از نام های این مناطق برگرفته از اسامی عربی است.

ساحل زیبای مکسر در بندر مقام، عکس

مکسر به چه معناست؟

ام اکسر یا مکسر واژه ای عربی به معنی شکسته شده یا خردشده است. اگر می پرسید چرا نام این ساحل عربی است، باید بگویم به خاطر اینکه تعداد زیادی از ساکنان این ناحیه عرب زبانان ایرانی هستند و نام بعضی مناطق برگرفته از زبان عربی و گویش مردمان منطقه است.

جاذبه های اطراف ساحل مکسر

این ساحل در منطقه ای واقع شده است که در فاصله چندکیلومتری آن می توان جاذبه های طبیعی بسیاری را یافت.جاده زیبای مقام بستانو که راستا دسترسی به ساحل است، خود یکی از بی نظیرترین جاده های ساحلی ایران است. وقتی در این جاده به سمت بندر مقام حرکت کنید، می توانید در گردنه عشاق در ارتفاع صخره، دریا را به نظاره بنشینید.

بندر صیادی مقام دروازه ورودی جزیره لاوان و جزیره شیدور (مارو) است. جزایری بی نظیر و بکر با سواحلی زیبا و گونه های جانوری خاص. همچنین به سمت پارسیان که حرکت کنید، سواحل بی نظیر و تنگه ها و جاذبه های زیادی برای دیدن انتظارتان را می کشند.

راستا رفتن به ساحل

فرودگاه بندر لنگه از ساده ترین راستاهاست که از آن جا می توانید با خودرو به ساحل برسید. همچنین می توان با هواپیما، قطار و اتوبوس به وسیله بندرعباس اقدام کرد و پس از طی مسافت 180 کیلومتر به بندر لنگه رفت و از آن جا خود را به ساحل رسانید. فرودگاه عسلویه نیز 110 کیلومتر با ساحل مکسر بندر مقام فاصله دارد که با خودرو سواری در حدود 2 ساعت راه است. ساحل صخره ای مکسر در میانه راه جاده ساحلی مقام - بستانو واقع شده است که در 10 کیلومتری غرب بندر مقام و 52 کیلومتری شرق پارسیان قرار گرفته است. بندر لاوان نیز در جنوب ساحل واقع شده است که از آن جا با قایق ماهیگیری می توان به ساحل مقام رفت و یک تجربه منحصربه فرد را در ذهن ثبت کرد.

منبع: گردشبان
انتشار: 16 مرداد 1399 بروزرسانی: 2 اسفند 1399 گردآورنده: malayro.ir شناسه مطلب: 1303

به "ساحل زیبای مکسر در بندر مقام، عکس" امتیاز دهید

5 کاربر به "ساحل زیبای مکسر در بندر مقام، عکس" امتیاز داده اند | 4.8 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ساحل زیبای مکسر در بندر مقام، عکس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید