راهنمای سفر به کوبا

به گزارش مجله سفرنامه مالزی، کوبا کشوری است جزیره ای واقع در دریای کارائیب و اقیانوس آتلانتیک شمالی که پایتخت آن هاوانا است. این کشور در سال 1492 در دریای کارائیب و توسط کریستف کلمب کشف شد. این کشور 400 سال مستعمره اسپانیا بوده و تا سال 1898 یعنی خاتمه جنگ اسپانیا و آمریکا، مستعمره این کشور ماند. در نهایت در سال 1952 میلادی استقلال خود را گفت و نام جمهوری کوبا را به خود گرفت.

راهنمای سفر به کوبا

بیشتر مردم دنیا کشور کوبا را با مهم ترین شخصیت های سیاسی قرن 21 یعنی فیدل کاسترو و ارنستو چگوآرا می شناسند. از دیگر نقاط برجسته کشور کوبا، سیگار برگ، ماشین های کلاسیک و مناظر طبیعی فوق العاده است که تنها در جزایر کارائیب یافت می گردد.

موقعیت: میانه دریای کارائیب و اقیانوس آتلانتیک شمالی

پایتخت: هاوانا

زبان: اسپانیایی

ساعت محلی: 8.5 ساعت عقب تر از ایران

پول رایج: پزو

وسعت: 110.861 کیلومتر مربع

جمعیت: 13 میلیون نفر

کوبا از تنوع فرهنگی بالایی در منطقه کارائیب برخوردار است و از نظر آموزشی و پزشکی می توان گفت یکی از کشورهای پیشرو در سراسر دنیا است.

شهرهای مهم گردشگری: هاوانا، وارادرو، گوانتانامو، سانتا کلارا

شرایط آب و هوایی

آب و هوای غالب: نیمه گرمسیری

به طور کلی کوبا دارای آب و هوایی نیمه گرمسیری است. این کشور بادهایی دارد که برخی اوقات شدید هستند و برخی اوقات هم باعث کاهش دما می شوند.

بهترین زمان گردش در کشور کوبا در فصل زمستان و بهار می باشد.

هتل های کوبا

تعداد هتل در کشور کوبا کم بوده و اغلب در فاصله زیادی از هم قرار گرفته اند. به خاطر دسترسی نداشتن کشور کوبا به برخی موتورهای رزرو، امکان رزرو هتل نیز بسیار سخت است. بیشتر هتل ها نسبتاً گران قیمت بوده و از 70 تا 300 دلار متغیر می باشد.

دیدنی های معروف و برتر

هاوانای قدیم: محله ای تاریخی در کشور کوبا که بیش از 200 سال قدمت داشته و دیدنی های تاریخی بسیاری را در خود جای داده است.

وارادرو: یکی از زیباترین سواحل جزایر کارائیب است که ساحل نقره گون و دریای آبی و زلال آن، هرساله گردشگران زیادی را از سراسر دنیا به خود جذب می نماید.

غار ساتورنو: یکی از شگفت انگیزترین غارهای طبیعی می باشد که استالاکتیت های آویخته از سقف و استالاگمیت های سر برآورده از زمین آن همیشه باعث حیرت گردشگران می گردد.

پارک بوم شناختی واراهیکاکوس: پارک طبیعی حفاظت شده ای است که از ساحلی دلپذیر و آرام برخوردار بوده و انواع گونه های گیاهان، حشرات، مارمولک ها و پرندگان در آن زندگی می نمایند.

پارک زیرآبی کایو پیدرا: پارک زیبایی که همانند اعماق اقیانوس ها شبیه سازی شده و برای دوست داران غواصی بسیار مناسب می باشد.

پارک ملی ونیالس: دره ای سرسبز با چشم اندازی فوق العاده زیبا که در آن میوه و سبزیجات فراوانی رشد می نمایند. در این پارک مسیرهایی برای علاقه مندان به پیاده روی در نظر گرفته شده است.

دانستنی هایی در خصوص کوبا

* مردم کوبا تا سال 2008 حق استفاده از موبایل (تلفن همراه) را نداشتند.

* گونه هایی از آبزیان که متعلق به 300 الی 350 میلیون سال پیش هستند، در آب های کوبا زندگی می نمایند و امروزه تنها در آب های این کشور یافت می شوند.

* در طول تاریخ کوبا تنها یک بار برف باریده است، 12 مارچ 1875.

* به مدت 60 سال مصرف نوشابه کوکاکولا در کوبا ممنوع بوده است.

تمام خدمات بهداشتی کشور کوبا به صورت ملی بوده و هیچ بیمارستان و مرکز درمانی خصوصی در کوبا وجود ندارد. امید به زندگی در کشور کوبا 77.64 سال می باشد. این کشور رتبه بالاترین تعداد پزشک نسبت به جمعیت را دارا بوده و نسبت به هر هزار نفر از جمعیت آن، 6.7 پزشک وجود دارد.

جاذبه های گردشگری

وارادرو، گواردالاواکا، هاوانای قدیم، پارک ملی وینیالس، باراکوا، کایو کوکو

شکم گردی در کوبا

در کشور کوبا تا حد قابل توجهی می توان در هزینه خورد و خوراک صرفه جویی کرد. هزینه یک وعده غذای کامل در رستوران بین 15 تا 20 دلار متغیر می باشد.

از محبوب ترین و خوشمزه ترین غذاهای کوبا می توان به فریتا، الوته، پائیا، چورو، روپا ویجا و توستونس اشاره نمود.

چطور به کوبا برویم

آژانس مسافرتی ماهبان گشت آسمان با تجربه ای بسیار بالا در زمینه برگزاری تور کوبا، توانسته رضایت مشتریان خود را در سفر به این مقصد جذاب جذب کند. برای خرید تور کوبا می توانید با شماره 88482850 تماس گرفته و از اطلاعات کامل تور آگاه شوید.

منبع: همگردی
انتشار: 11 خرداد 1399 بروزرسانی: 26 آبان 1399 گردآورنده: malayro.ir شناسه مطلب: 1205

به "راهنمای سفر به کوبا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "راهنمای سفر به کوبا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید