دستگیری 99 کلاهبردار تلفنی به دست پلیس مالزی

به گزارش مجله سفرنامه مالزی، پلیس مالزی امروز (جمعه) اعلام نمود که 93 شهروند چینی و شش شهروند مالزیایی را به اتهام دست داشتن در کلاهبرداری های تلفنی که از مردم چین به عمل می آمده، دستگیر نموده است.

دستگیری 99 کلاهبردار تلفنی به دست پلیس مالزی

به گزارش خبرنگاران، این دستگیری ها که گسترده ترین عملیات پلیس مالزی در ماه های اخیر محسوب می گردد، روز چهارشنبه در جریان حمله ناگهانی ماموران به یک دفتر اداری در منطقه ای گرانقیمت در کوالالامپور اتفاق افتاده است. در میان متهمان دستگیر گردیده یک نوجوان 14 ساله مالزیایی نیز وجود دارد.

پلیس هم چنین 169 دستگاه تلفن همراه و 114 لپ تاپ را از این اتحادیه صنفی که تصور می گردد ماهانه میلیون ها رینگیت مالزی درآمد دارد، مصادره نموده است.

پلیس مالزی اعلام نموده که برای مشخص مقدار دقیق کلاهبرداری ها و نحوه برخورد با کلاهبردارانی که قربانیانشان شهروندان چینی بوده اند با پلیس چین در حال همکاری است.

چنین مراکز تلفنی در مالزی در حال ظهور بوده و پلیس مالزی هم چنین در هفته های اخیر دو اتحادیه صنفی مشابه دیگر را در ایالت جنوبی جوهور در این کشور تعطیل نموده است.

به گزارش آسوشیتدپرس، پلیس مالزی خاطرنشان کرد مقامات پلیس این کشور اخیراً به منظور محکوم کردن چنین جرایم سایبری با همتایان خود در سنگاپور و هنگ کنگ ملاقات نموده اند. مقامات هنگ کنگ تنها یک پرونده با کلاهبرداری 95 میلیون رینگیتی، معادل 23 میلیون دلار را که مربوط به کلاهبرداریِ متخلافانِ نیجریه ای از شهروندان مالزی بوده، گزارش نموده اند.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 20 فروردین 1398 بروزرسانی: 26 آبان 1399 گردآورنده: malayro.ir شناسه مطلب: 254

به "دستگیری 99 کلاهبردار تلفنی به دست پلیس مالزی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دستگیری 99 کلاهبردار تلفنی به دست پلیس مالزی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید