حقایقی جالب در مورد کشور تایلند

به گزارش مجله سفرنامه مالزی، کشور تایلند (thailand) در جنوب شرقی قاره  آسیا قرار گرفته و با داشتن مردمی مهمان‌نواز، مراکز خرید بزرگ، سواحل رویایی و معابدی با معماری باورنکردنی این کشور به بهشتی برای گردشگران تبدیل کرده است.

حقایقی جالب در مورد کشور تایلند

نام این کشور در زبان این کشور Prathet Thai می‌باشد که معنای آن سرزمین آزاد می‌باشد. نام سرزمین آزاد برای این کشور مناسب بوده، زیرا این کشور تنها کشور در جنوب شرقی آسیا می‌باشد که تا به حال مستعمره هیچ کشوری نبوده است.

تایلند بیش از 1400 جزیره در قلمروی خود داشته و بزرگترین جزیره آن می‌باشد. تایلند بزرگترین مجسمه طلایی بودا را در اختیار داشته و نام رسمی آن Phra Phuttha Maha Suwana Patimakon می‌باشد. این مجسمه 5.5 تن وزن داشته و در معبد وات ترامیت بانکوک قرار گرفته است.

در تور تایلند قیمت مراقب باشید که پای خود را بر روی پول این کشور نگذارید چون به جرم بی ‌احترامی به پادشاه دستگیر خواهید شد.

پیش از قرن بیستم، برای مدت زمانی کوتاه تمام مردم و حتی پادشاهان راهبه‌های بودایی بودند.

لمس کردن سر تایلندی‌ها در این کشور ممنوع بوده و نباید این کار را حتی با کودکان انجام بدهید. مردم تایلند اعتقاد دارند که سر محترم‌ترین بخش بدن می‌باشد و نباید آن را لمس کنید.

برنج علاوه یک غذای مرسوم و مقدس در کشور تایلند به شمار می‌رود و باقی گذاشتن برنج در بشقاب کاری ناپسند به شمار می‌رود.

تایلند سرزمین معابد می‌باشد. این کشور 35 هزار معبد داشته که اگر قصد دارید از آن ها بازدید نمایید، باید لباس پوشیده به تن کنید.

تایلند کالجی مخصوص میمون‌ها دارد. میمون‌ها در این مکان آموزش دیده و تمام ترفندها و کارهایی مانند جمع آوری نارگیل را به آن‌ها آموزش می‌دهند.

جزیره کوفنگان در خلیج تایلند قرار گرفته و به خاطر جشن سالانه ماه کامل که در ساحل هاد رین برگزار می‌گردد، شهرت زیادی پیدا کرده است.

انتشار: 20 فروردین 1398 بروزرسانی: 26 آبان 1399 گردآورنده: malayro.ir شناسه مطلب: 336

به "حقایقی جالب در مورد کشور تایلند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حقایقی جالب در مورد کشور تایلند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید