تشکیل 15 انجمن روستایی میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در چناران

به گزارش مجله سفرنامه مالزی، مدیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان چناران از تشکیل 15 انجمن روستایی میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در این شهرستان اطلاع داد.

تشکیل 15 انجمن روستایی میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در چناران

به گزارش میراث آریا به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان رضوی، محمد طاهریان مقدم مدیر میراث فرهنگی شهرستان چناران، امروز یکشنبه 22 مهر با اعلام این خبر اضافه نمود: این انجمن ها که با عضویت معتمدین محلی تشکیل شده است با هدف حفظ و حراست از آثار تاریخی و باستانی ،شناسایی آثار و محوطه های تاریخی، احیا و ترویج صنایع دستی و توسعه گردشگری در روستاها است.

او ادامه داد: از ابتدای سال جاری تاکنون 15 انجمن میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری روستایی در این شهرستان تشکیل شده است.

او اظهار کرد: شهرستان چناران دارای بیش از 120 اثر شناسایی شده است که تاکنون 22 اثر تاریخی در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده است.

طاهریان مقدم گفت: اطلاع رسانی به موقع درباره اماکن گردشگری و تاریخی ، حفظ و حراست از آثار تاریخی، احساس مسئولیت و پیگیری اتفاقات و زنده نگه داشتن رشته های صنایع دستی منسوخ شده و همچنین معرفی پتانسیلها و جاذبه های گردشگری روستاهها و همچنین معرفی جاذبه های بوم گردی از مهمترین اقدامات انجمن ها است.

منبع: میراث آریا
انتشار: 29 بهمن 1397 بروزرسانی: 26 آبان 1399 گردآورنده: malayro.ir شناسه مطلب: 154

به "تشکیل 15 انجمن روستایی میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در چناران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تشکیل 15 انجمن روستایی میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در چناران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید