تخریب 2800 بنای غیرقانونی در شهریار، متخلفین حاشیه امن نخواهند داشت

به گزارش مجله سفرنامه مالزی، فرماندار شهرستان شهریار با تاکید بر عظم جدی فرمانداری شهریار برای مقابله با ساخت و سازهای غیرمجاز و نبود حاشیه امن برای متخلفین گفت: در مقابله با ساخت و ساز های غیر مجاز خط قرمزی جز قانون نداریم و در راستای مقابله با ساخت و سازهای غیرمجاز ظرف یک سال گذشته 2800 بنای غیرمجاز در سطح شهرستان تخریب شده است.

تخریب 2800 بنای غیرقانونی در شهریار، متخلفین حاشیه امن نخواهند داشت

از وبسایت ویکی پدیا دیدن نمایید.

نوراله طاهری در گفت وگو با خبرنگاران، در تشریح تخریب 2800 بنای غیرمجاز در شهرستان شهریار گفت: یکی از مشکلاتی که شهرستان شهریار از سال های قبل به علت مهاجرپذیر بودن با آن روبرو است، ساخت و سازهای غیرمجاز در حریم شهرهای آن است، لذا در راستای مقابله با ساخت و سازهای غیرقانونی و غیرمجاز ظرف یک سال گذشته 2800 بنا در این شهرستان تخریب شده است.

وی اضافه نمود: کار آزادسازی جهتهای رودخانه های شهرستان از شمال به جنوب با همکاری ارگان ها، شهرداری ها، نهادهای قضایی و انتظامی از سال 96 شروع و همچنان ادامه دارد و امروز شاهد آن هستیم که در جهت مسیل های شمال به جنوب شهرستان کمتر از 10 درصد از زمین ها آزاد نشده باقی مانده است.

به گفته وی، صورت برداری از ساخت و سازهای غیر مجاز با جدیت انجام پذیرفته و تا کنون حدود 3000 ساخت و ساز غیر مجاز در شهرستان پفراینده سازی و نسبت به برطرف خلاف آن اقداماتی اجرا شده است.

وی ادامه داد: سال گذشته ساخت و ساز غیر مجاز در حاشیه و حریم شهرهای این شهرستان وجود داشته و در راستای مقابله با این اقدامات خلاف قانون، ظرف یک سال گذشته با حکم مراجع قضایی، 2800 بنای غیر قانونی که به شکل باغ ویلا احداث شده بودند، تخریب شدند.

فرماندار شهریار ادامه داد: این شهرستان برای ساماندهی به این شرایط و جلوگیری از ادامه فرایند ساخت و سازهای غیر قانونی، در کوشش است تا کاربری تمامی زمین های اطراف شهرها را به طور دقیق تعیین کند.

وی تاکید نمود: باید با تعیین ساختن کاربری زمین های اطراف شهرها، نقاط مسکونی را گسترش و به دنبال آن اجازه ساخت و ساز قانونی به مردم و متقاضیان را داد. بی تردید در جهت مقابله با ساخت و سازهای غیرمجاز خط قرمزی جز قانون نداریم و متخلفین حاشیه امنی نخواهند داشت.

فرماندار شهرستان شهریار با اشاره به ضرورت نظارت بر فرایند پیش روی مهاجرت ها اضافه نمود: زمین های دارای کاربری مغایر ، تحت تاثیر این مشکل قرار گرفته اند و باید شهرستان های غرب استان تهران راه حل هایی را پیش بینی نمایند تا با تعریف پهنه های داخل و خارج از حریم و تعیین نمودن کاربری اراضی از تخریب و هدر رفت درآمدهای عمومی جلوگیری گردد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 14 آبان 1399 بروزرسانی: 26 آبان 1399 گردآورنده: malayro.ir شناسه مطلب: 1486

به "تخریب 2800 بنای غیرقانونی در شهریار، متخلفین حاشیه امن نخواهند داشت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تخریب 2800 بنای غیرقانونی در شهریار، متخلفین حاشیه امن نخواهند داشت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید