ایجاد بازارچه های صنایع دستی در کردستان جزو اولویت ها است

به گزارش مجله سفرنامه مالزی، به گزارش خبرنگاران، رسول اشتودان صبح سه شنبه در جلسه کمیته فنی صنایع دستی استان کردستان گفت: کردستان یکی از استانهای مستعد کشور در حوزه صنایع دستی است و به همین دلیل باید از ظرفیت های استان در حوزه صنایع دستی به شکل بهتری استفاده گردد.

ایجاد بازارچه های صنایع دستی در کردستان جزو اولویت ها است

جهت دریافت مشاوره خدمات قیمت چاپ بروشور سه لت از بهترین و مجربترین طراحان کشور همراه ما باشید. از طراحی تا چاپ بروشور های تبلیغاتی حرفه ای را با بهترین قیمت از ما بخواهید.

وی با اشاره به برنامه ریزی های اجرا شده در راستای توسعه صنایع دستی در استان کردستان و بهره برداری از ظرفیت های این بخش اعلام کرد: استان کردستان در بحث راه اندازی خانه صنایع دستی یکی از استانهای پیشگام در سطح کشور بوده است

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کردستان اضافه کرد: راه اندازی خانه صنایع دستی در دستور کار سازمان بوده که طی مکاتبات سازمان میراث فرهنگی به وسیله صندوق احیاء همچنین معاونت صنایع دستی با اداره کل استان کردستان انجام شد؛ منجر به افتتاح و راه اندازی خانه صنایع دستی شد.

وی اعلام کرد: برای ساماندهی صنعتگران و هنرمندان صنایع دستی ما اقدام به راه اندازی و استقرار آنها در خانه صنایع دستی کردیم که عملیاتی کردن این مهم موجب شد تا پتاسیل های صنایع دستی در این مکان ارائه گردد و هنرمندان بتوانند هنرهای خود را به صورت ورک شاپ و تولیدات مناسب در معرض دید مسافران و گردشگران قرار دهند.

اشتودان با اشاره به نتایج دیگر اجرایی کردن این طرح در کردستان اضافه کرد: این مکان جایگاهی است برای معرفی صنایع دستی و هنرمندان صنعتگران صنایع دستی استان کردستان است.

وی در مورد ایجاد بازارچه های صنایع دستی در سطح استان کردستان گفت: استان کردستان نیازمند ایجاد بازار چه های صنایع دستی است

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کردستان در مورد ایجاد بازارچه های صنایع دستی گفت: مکان هایی برای ایجاد بازارچه صنایع دستی شناسایی و به وسیله فراخوان در اختیار سرمایه گذار قرار گیرد چرا که با ایجاد بازارچه های صنایع دستی می توان رشته های مختلف صنایع دستی را احیاء کرد.

وی در ادامه خواهان آنالیز نحوه فعال نمودن کارگاهای فیض آباد و خانه صنایع دستی، خانه آبگینه و حمام عبدالخالق شد و گفت: چنانچه هنرمند یا صنعتگری فعالیت ندارد مکان اجاره داده شده از وی پس گرفته خواهد شد.

وی در انتها گفت: در مرز باشماق مریوان نیز با همکاری حمل و نقل و انتهاه های استان مکانی به عنوان فروشگاه صنایع دستی در نظر گرفته شده که با همکاری نیروها و صنعتگران این فروشگاه در آینده ای نزدیک افتتاح و راه اندازی خواهد شد و موجب معرفی صنایع دستی به گردشگران و مسافران خواهد شد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 24 اسفند 1398 بروزرسانی: 26 آبان 1399 گردآورنده: malayro.ir شناسه مطلب: 1050

به "ایجاد بازارچه های صنایع دستی در کردستان جزو اولویت ها است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ایجاد بازارچه های صنایع دستی در کردستان جزو اولویت ها است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید