ادامه کابوس افغانستان؛ 54 سرباز کانادایی پس از بازگشت خودکشی کردند

به گزارش مجله سفرنامه مالزی، در حالی که نیروهای نظامی کانادا از افغانستان خارج شده اند، یک روزنامه کانادایی از ادامه کابوس جنگ افغانستان با خودکشی 54 سرباز و کهنه سرباز این کشور پس از بازگشت پرده برداشت.

ادامه کابوس افغانستان؛ 54 سرباز کانادایی پس از بازگشت خودکشی کردند

برای دریافت خدمات ویزای کانادا با مجربترین کارشناسان کشور همراه باشید.

به گزارش دفتر منطقه ای خبرنگاران، روزنامه کانادایی گلوب اَند مِیل در گزارشی فاش کرد که حداقل 54 سرباز و کهنه سرباز این کشور پس از بازگشت از جنگ افغانستان اقدام به خودکشی کردند.

این در حالی است که در حضور نظامی 13 ساله نیروهای ناتو در افغانستان که دسامبر سال گذشته میلادی خاتمه یافت، حدود 158 نظامی کانادایی، یک دیپلمات، یک خبرنگار و 2 پیمانکار در افغانستان کشته شدند. در میان تلفات سربازان کانادایی در افغانستان، دو سرباز در سال

تئاتر خودکشی کردند و گفته می گردد که 4 سرباز دیگر این کشور نیز دست به چنین اقدامی زدند.

اما روزنامه کانادایی از خودکشی 54 سرباز و کهنه سرباز کانادایی پس از بازگشت از جنگ افغانستان، مطلع شد و با ارسال ایمیل به وزارت دفاع کانادا این مسئله را پیگیری کرد اما این وزارت از انتشار تعداد خودکشی های سربازان این کشور خودداری کرد.

جزئیات این مسئله پس از 8 ماه، با استفاده از قانون دسترسی به اطلاعات در اختیار گلوب اَند مِیل نهاده شد. پس از چندی معین شد که درخواست این روزنامه به 30 نهاد نظامی و دولتی ارسال شده بود که براساس تصمیم اتخاذ شده، این مسئله به صورت راز حفظ شد.

نشریه کنونیوز کانادا نیز چندی قبل در گزارشی اعلام نموده بود که بیشترین آمار تلفات سربازان کانادایی در افغانستان بر اثر خودکشی ثبت شده است نه کشته شدن در میدان جنگ.

این نشریه در ادامه گزارش خود آورده بود که در 12 سال گذشته که نیروهای کانادایی در افغانستان حضور داشتند، 158 سرباز این کشور در جنگ کشته شدند، اما در همین مدت زمانی 178 سرباز کانادایی خودکشی نموده اند.

.

منبع: تسنیم
انتشار: 3 مهر 1398 بروزرسانی: 26 آبان 1399 گردآورنده: malayro.ir شناسه مطلب: 612

به "ادامه کابوس افغانستان؛ 54 سرباز کانادایی پس از بازگشت خودکشی کردند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ادامه کابوس افغانستان؛ 54 سرباز کانادایی پس از بازگشت خودکشی کردند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید