آیا فروش هوای بسته بندی شده در چین واقعیت دارد؟

به گزارش مجله سفرنامه مالزی، هوای بسته بندی شده در چین

همواره برای انسان ها یک ترس مشترک وجود دارد. این ترس، به هوایی که ما تنفس می کنیم و به طور دقیق تر به هوای سالم بر می گردد. بعضی از مردم گمان می نمایند که بالاخره روزی اکسیژن زمین محدود می گردد و ما احتمالا باید هوا را بخریم. اما در این متن، شما متوجه می شوید که در حال حاضر یک شرکت کانادایی هوای بسته بندی شده فراوری نموده و آن را به کشور چین می فروشد. اما این بطری ها چه هستند و چه مزیتی نسبت به هوای چین دارند؟! با ما در خبرنگاران همراه باشید تا هدف فروختن هوای بسته بندی شده را کشف کنیم.

آیا فروش هوای بسته بندی شده در چین واقعیت دارد؟

با تور چین سفری خاطره انگیز را تجربه کنید.

هوای بسته بندی شده از سوی کانادا

شرکت Vitality Air گفته است که 500 بطری از هوای تازه کوه های راکی، برای اولین بار در چین در مدت 2 هفته به طول کامل فروش رفت. حتی بعد از آن، از سوی افراد زیادی درخواست شد که بطری های هوای بیشتر به آن جا بفرستند. در سال 2015، این بطری ها از 14 دلار تا 20 دلار به فروش می رفت.

جالب است بدانید که شمال چین در بیشتر مواقع با دود پوشیده می گردد؛ به خصوص در ماه های زمستان که خانه ها و نیروگاه ها زغال سنگ را به عنوان سوختی برای گرم شدن می سوزانند. حتی بسیاری از مدارس در این ماه ها تعطیل می شوند و محدودیت های ترافیکی هم افزایش می یابد.

مدیر عامل این شرکت به این ایده می رسد که کاری عجیب و شاید خنده دار انجام دهد و هوای تازه کوه ها را بسته بندی نموده و برای فروش به چین بفرستد. او در آن موقع گفته که دود و غبار بهترین تبلیغ برای ما بوده است و اگر چین غذا و آب به کشورش وارد می نماید، پس چرا نباید هوا هم جزو این دسته قرار گیرد.

البته می توان گفت که Vitality Air تنها شرکتی نیست که از هوای بسته بندی شده به صورت بطری، قوطی و یا حتی کیف هایی که هوا دارند، بهره می برد. در سال 1987 هم به کشور چین که یکی از مسائل همیشگی اش آلودگی هوا بود، هوای بسته بندی شده البته به صورت مختصر وارد می شده است.

به هر حال در سال 2015، به صورت اختصاصی این شرکت، هوای بسته بندی شده را به چین صادر کرد که آن را می توان پیشتاز این صنعت جدید دانست. متاسفانه مرگ و میر زیادی در چین به دلیل آلودگی هوا اتفاق می افتد که همچنان کارشناسان محیط زیست و دولت ها درگیر این موضوع هستند و روش های زیادی را امتحان نموده اند تا جلوی این اتفاق تلخ را بگیرند.

این را هم بدانید که بیشتر مشتریان این نوع هوای بسته بندی شده در کشور چین، خانم های باردار، دانش آموزان، دانشجویان و البته مدیران شرکت ها بوده اند. طریقه مصرف این بطری های هوا، به اینگونه بوده که توسط یک ماسک اکسیژن، باید تنفس می شده است. علاوه بر مدیران، خود شهروندان کشورهایی مانند چین و هند که آلودگی زیادی هم در حال آموزش دیدن در خصوص روش های کاهش آلودگی هوا هستند. در نمودار زیر شهرهایی از کشور چین و هند نشان داده شده است که آلودگی هوای آن ها بسیار زیاد بوده است.

با اینکه این بطری ها فروش زیادی داشته اند، اما کارشناسان همچنان عقیده دارند که این مسائل تنها با یک بطری هوای بسته بندی شده حل نخواهند شد و باید اقدامات بیشتری راجع به این موضوع در نظر گرفته گردد. آلودگی هوا که امروزه در کشورهای بیشتری شایع شده است، یکی از مسائل اصلی مرگ و میر و دغدغه افراد زیادی بوده است که از نگاه متخصصان، یکی از عواملی خواهد بود که مردم در آینده به اکسیژن و شاید فراوری هوای مصنوعی نیازمند شوند.

منبع: الی گشت
انتشار: 18 مهر 1398 بروزرسانی: 26 آبان 1399 گردآورنده: malayro.ir شناسه مطلب: 664

به "آیا فروش هوای بسته بندی شده در چین واقعیت دارد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آیا فروش هوای بسته بندی شده در چین واقعیت دارد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید