آخرین وضعیت عبور زوار از مرز خسروی

به گزارش مجله سفرنامه مالزی، دبیر ستاد اربعین استان کرمانشاه با بیان اینکه ظرفیت مرز خسروی هم اکنون تکمیل است، از زائران خواست سفر خود را به گونه ای مدیریت نمایند که از اردحام در این مرز کاسته گردد.

آخرین وضعیت عبور زوار از مرز خسروی

مسعود بهرام نژاد در گفت و گو با خبرنگار خبرنگاران، با اشاره به آخرین وضعیت مرز خسروی، اظهار کرد: محدودیت زمانی که طرف عراقی برای عبور زوار از مرز خسروی در نظر گرفته شده - از حدود ساعت 6.30 صبح تا حدود ساعت 15 عصر- و همچنین استقبال خوب زوار از این مرز، سبب شده هم اکنون شاهد ازدحام جمعیت در این مرز باشیم.

دبیر ستاد اربعین استان کرمانشاه گفت: اگرچه در حال حاضر ظرفیت مرز خسروی تکمیل است، اما روند تردد زوار به صورت روان در حال اجرا است و ارائه خدمات نیز در مرز به زائرین انجام می گردد.

بهرام نژاد یادآور شد: از صبح امروز(شنبه) که فعالیت مرز خسروی شروع شده، ابتدا کارهای تردد زواری که از روز قبل پشت مرز خسروی مانده اند صورت گرفته و سپس عبور زواری که امروز وارد مرز می شوند، صورت می گیرد.

وی تاکید نمود: بهتر است برای اینکه از ازدحام جمعیت در مرز خسروی کاسته گردد زوار سفر خود را مدیریت نمایند تا به این ازدحام برخورد ننمایند.

وی ادامه داد: زواری که به مرز خسروی می آیند باید بدانند ممکن است مدت 24 ساعت معطلی داشته باشند، البته ما در این مدت همه خدمات را به آنها ارائه می دهیم.

دبیر ستاد اربعین استان کرمانشاه با بیان اینکه طی چند شب اخیر هر شب از پنج تا 10 هزار نفر در خسروی و قصرشیرین اسکان داده شده اند، عنوان نمود: هیچ مسئله ای برای اسکان زوار نداریم و ظرفیت اسکان به میزان کافی در مرز فراهم است.

بهرام نژاد تاکید نمود: برای پارکینگ خودروها نیز ظرفیت کافی وجود دارد.

تردد روزانه 28 تا 30 هزار نفر از مرز خسروی

وی در ادامه در پاسخ به این پرسش که آیا برای افزایش ساعت تردد از مرز خسروی پیگیری صورت گرفته یا نه نیز اظهار کرد: در جلسه ای که روز گذشته (19 مهر) استاندار کرمانشاه با تعدادی از مسئولین عراقی داشت این موضوع مطرح شد، اما نمی توانیم بگوییم ساعت تردد افزایش می یابد، چون این مسئله به نظر طرف عراقی بستگی دارد.

بهرام نژاد گفت: اگر تردد در مرز خسروی به صورت 24 ساعته انجام می شد امکان تردد بیش از 100 هزار زائر در هر شبانه روز وجود داشت.

وی عنوان نمود: هم اکنون که ساعت فعالیت مرز محدود و روزانه حدود هشت ساعت است، روزانه تردد بین 28 تا 30 هزار نفر را از این مرز داریم.

دبیر ستاد اربعین استان کرمانشاه درباره مسائل تردد زوار و کمبود اتوبوس در سمت عراق نیز یادآور شد: به دلیل ازدحام جمعیتی که در سمت عراق وجود دارد در بعضی از ساعت ها که اتوبوس ها زوار را به سمت عتبات عالیات می برند تا زمانی که برگردند معطلی به وجود می آید.

به گفته بهرام نژاد، اگرچه از سمت ایران هم یاری هایی در این زمینه صورت گرفته، اما محدودیت های برای ارسال اتوبوس به عراق وجود دارد.

زوار سفر خود را مدیریت نمایند

دبیر ستاد اربعین استان کرمانشاه توصیه هایی هم به زوار اربعین داشت و اضافه نمود: مهمترین مسئله این است که خود زوار سفرشان را مدیریت نمایند تا به ازدحام جمعیت در مرز خسروی برخورد ننمایند.

بهرام نژاد با اشاره به اینکه بعضی زوار افراد کهنسال یا کودک به همراه دارند، یادآور شد: زوار باید شرایط را برای این افراد بگونه ای مدیریت نمایند که دچار مشکل نشوند.

وی از زوار خواست مواد غذایی فاسد نشدنی و آب نیز به همراه داشته باشند.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 30 آبان 1398 بروزرسانی: 26 آبان 1399 گردآورنده: malayro.ir شناسه مطلب: 793

به "آخرین وضعیت عبور زوار از مرز خسروی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آخرین وضعیت عبور زوار از مرز خسروی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید