گردشگری فصلی سود اقتصادی ندارد، لزوم تحقق زمستان بیدار

به گزارش مجله سفرنامه مالزی، مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل گفت: گردشگری فصلی برای این استان تاکنون سود اقتصادی نداشته و این رویه نیازمند تغییر است.

گردشگری فصلی سود اقتصادی ندارد، لزوم تحقق زمستان بیدار

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل، نادر فلاحی مدیرکل میراث فرهنگی استان شامگاه یکشنبه در نشست هم اندیشی با سازمان های مردم نهاد حوزه گردشگری استان اردبیل توضیح داد: گردشگری اردبیل در سه یا چهار ماه خلاصه شده و چنین وضعیتی نمی تواند برای اقتصاد استان ثمراتی به دنبال داشته باشد.

او اضافه نمود: در وضعیت فعلی گردشگری اردبیل در فصول سرد سال دچار تعطیلی و رکود می گردد؛ به همین دلیل لازم است نگاه سنتی به گردشگری تغییر یافته و برای خروج از رکود گردشگری برنامه ریزی گردد.

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری اردبیل اضافه نمود: مهمترین طرحی که برای رونق گردشگری اردبیل عنوان شده زمستان بیدار است که در واقع به دنبال فعال سازی تمامی پتانسیل های گردشگری استان و بهره گیری از امکانات و توانمندی ها است.

فلاحی با بیان اینکه زمستان بیدار طرحی برای رونق گردشگری زمستانی استان است، توضیح داد: در این راستا اداره کل میراث فرهنگی استان در چند حوزه از جمله تعریف رویدادهای متنوع برنامه های خود را شروع نموده است.

او اظهار کرد: همچنین زیرساخت های گردشگری نیز تقویت می گردد که از آنجمله می توان به احداث سه پیست اسکی در استان اشاره نمود؛ در عین حال راه اندازی مجتمع های آبدرمانی مطابق استانداردهای جهانی در دستور کار است و با دانشگاه استانبول در این خصوص مذاکراتی داشتیم.

فلاحی با تاکید بر ضرورت مشارکت تمامی حوزه ها به ویژه سازمان های مردم نهاد در امر گردشگری، اظهار کرد: سازمان های مردم نهاد به عنوان نخبگان جامعه لازم است در پیشبرد برنامه ها بازوی یاریگر اداره کل باشند.

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری اردبیل اضافه نمود: مشارکت سایر دستگاه های خدمات رسان و فرهنگی نیز لازم است و زمستان بیدار باید با عزم جدی تمامی حوزه های جامعه عملیاتی گردد.

میراث فرهنگی اردبیل دستگاه پیشرو در توانمندسازی مردم نهادها

مدیر کل امور اجتماعی استانداری اردبیل در این نشست گفت: میراث فرهنگی دستگاه پیشرو در حمایت و توانمندسازی مردم نهادها است.

شفیع شفیعی توضیح داد: مهمترین مسئولیت مردم نهادها توانمند سازی است.

او با تاکید بر اینکه رویکرد دولت، حمایت از تشکل های مردم نهاد است، اضافه نمود: لازم است در ابتدا خود توانمند شوند تا در بخش های مختلف ایفای نقش نمایند.

مدیر کل امور اجتماعی استانداری اردبیل اضافه نمود: به واسطه حمایت هادر دولت دوازدهم ما شاهد رشد 200 برابری سازمان های مردم نهاد استان هستیم.

شفیعی رشد کمی مردم نهادهای فعال حوزه گردشگری از دو مورد به 18 مورد را قابل تقدیر دانست و گفت: هویت تاریخی و فرهنگی استان اردبیل فرصت مطلوبی برای ارائه ایده و فعالیت تشکل های مردم نهاد است.

مدیر کل امور اجتماعی استانداری اردبیل در خصوص برنامه های زمستان بیدار نیز اضافه نمود: لازم است مردم نهادها بخش فرهنگی این برنامه را دیده و نسبت به ارائه ایده های جدید و خلاقانه اقدام نمایند.

منبع: میراث آریا
انتشار: 26 اردیبهشت 1398 بروزرسانی: 26 آبان 1399 گردآورنده: malayro.ir شناسه مطلب: 382

به "گردشگری فصلی سود اقتصادی ندارد، لزوم تحقق زمستان بیدار" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گردشگری فصلی سود اقتصادی ندارد، لزوم تحقق زمستان بیدار"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید