کمالوندی: فناوری هسته ای می تواند اساسی برای همکاری باشد

به گزارش مجله سفرنامه مالزی، سخنگوی سازمان انرژی اتمی اعلام کرد که سمینارهای همکاری های ایران و اروپا به توسعه همکاری های هسته ای صلح آمیز منجر خواهد شد.

کمالوندی: فناوری هسته ای می تواند اساسی برای همکاری باشد

به گزارش خبرنگاران، بهروز کمالوندی با اشاره به سمینارهای همکاری های ایران و اروپا، اظهار کرد: من هیچ شکی ندارم که برگزاری این سمینارها با همکاری فعالانه طرفین برجام نمایانگر اهمیت اجرای پیوست سوم برجام است. نتیجه این گردهمایی ها چیزی جز توسعه همکاری های هسته ای صلح آمیز، شفافیت بیشتر و تبادل دانش و تجارب سازنده نخواهد بود.

وی، سرنوشت برنامه جامع اقدام مشترک را یکی از نگران کننده ترین مسائل حال حاضر دنیا خواند و اظهار کرد که برجام یک توافق مهم و چندجانبه ای است که همه طرفین پس از سال ها و پس از طی کردن مذاکراتی طولانی به آن دست یافته اند.

کمالوندی همچنین گفت که از زمان تصویب برجام در شروع سال 2016، ایران به تمامی تعهدات هسته ای خود پایبند بوده است.

وی با اشاره به تحریم های ضدایرانی آمریکا، گفت: پس از خروج آمریکا از برجام، دولت آمریکا تحریم های بی رحمانه، غیرقانونی و غیرانسانی خود را از سر گرفت. آمریکا با تحریم کردن شرکت ها، واردات دارو را هدف گرفت. بخش انرژی و بانکی ایران نیز به منظور قطع کردن صادرات نفت ایران مورد هدف نهاده شد.

سخنگوی سازمان انرژی اتمی در ادامه اعلام کرد: جامعه دنیای این اقدام آمریکا مبنی بر اعمال نامشروع تحریم ها علیه ایران و نقض قطعنامه 2231 شورای امنیت را محکوم نموده است. این اقدام آمریکا، سرنوشت {برجام} این دستاورد ناب دیپلماسی را به خطر انداخته است.

وی اضافه نمود: در این شرایط مسئولیت سایر طرفین برجام به عملی کردن حداقل تعهدات شان خلاصه نمی گردد.

بهروز کمالوندی در بخشی دیگری از سخنان خود گفت: حال زمان آن است که به دنیا نشان دهیم که فناوری هسته ای صلح آمیز باوجود ماهیت چالش برانگیزش، می تواند به عنوان اساسی برای همکاری به منظور سودرسانی به مردم تلقی گردد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 30 فروردین 1398 بروزرسانی: 26 آبان 1399 گردآورنده: malayro.ir شناسه مطلب: 358

به "کمالوندی: فناوری هسته ای می تواند اساسی برای همکاری باشد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کمالوندی: فناوری هسته ای می تواند اساسی برای همکاری باشد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید