بهترین غذاهای بوکیت بینتانگ کوالالامپور مالزی

به گزارش مجله سفرنامه مالزی، از هر چه بگذریم از خوراکی های خوشمزه کوالالامپور نمیتوانیم بگذریم، منطقه مشهور بوکیت بینتانگ هم که برای گردشگران نام آشناست اما اگر دلتان میخواهد بدانید در کدام رستورانها و غذاخوری های خیابانی چه خوراکی های لذیذی انتظارتان را میکشد با ما همراه شوید.

بهترین غذاهای بوکیت بینتانگ کوالالامپور مالزی

خیابان آلور در بوکیت بینتانگ (Jalan Alor at Bukit Bintang)

خیابان آلور با تعداد زیادی رستوران‌ غذاهای دریایی و دستفروشان دوره‌گردی که دارد، یکی از مشهورترین خیابان‌های غذاخوری در تور کوالالامپور محسوب می‌شود. این خیابان که درست در قسمت پشتی خیابان بوکیت بینتانگ و در فاصله کمی از خیابان چانکات بوکیت بینتانگ (Changkat Bukit Bintang) واقع شده است، یکی از محبوب‌ترین مناطق غذاخوری در منطقه مثلث طلایی (Golden Triangle) به شمار می‌رود.

هرچند چشیدن طعم غذای دریایی در رستوران‌هایی مجهز به تهویه هوای مطبوع، تجربه بسیار خوب و ارزان قیمتی است، اما با این حال پیشنهاد ما آن است که حتماً از دستفروشان دوره‌گرد این منطقه، در تور مالزی غذا تهیه کنید. کوالالامپور، یک شهر مهاجر پذیر است و به همین دلیل تنوع غذایی فوق‌العاده‌ای در این منطقه وجود دارد؛ خوراک‌هایی که در خیابان آلور به فروش می‌رسد از جمله گوشت‌ کبابی، نودل و دسرها چند نمونه از بهترین (و ارزان قیمت‌ترین) غذاهای این شهر محسوب می‌شوند. اغلب این غذاها خاص این منطقه بوده و نمونه آن در رستوران‌های شیک و مدرن یافت نمی‌شود و حتی اگر هم بتوان چنین غذایی را پیدا کرد، به ندرت به خوشمزگی نمونه اصلی آن هستند، به همین دلیل خوراک‌های ارائه شده توسط دستفروشان دوره‌گرد، از گزینه‌های غذایی محبوب به شمار می‌روند.

گردشگران به ندرت به این منطقه که به آن اجاق فرهنگی غذاهای محلی شهر گفته می‌شود، مراجعه می‌کنند زیرا موقعیت مکانی این محله تقریباً پنهان و ناشناخته است. خیابان آلور، با ظاهر سنتی و جذابیت‌های خاصی که دارد، تضاد بسیار زیادی با خیابان مدرن بوکیت بینتانگ و چانکات بوکیت بینتانگ دارد که تمام این جذابیت‌های سنتی را مرهون رستوران‌های خاص غذاهای دریایی چینی، چراغ‌ها و علائم درخشان و رنگارنگ رستوران‌ها و فانوس‌های کوچک و قرمز رنگ چینی که در لا به لای شاخه‌های درختان آویزان شده است، می‌باشد. اما با این حال فضای این خیابان، با صف‌های به ظاهر بی‌انتهایی از غرفه‌های فروشندگان دوره‌گرد غذا که در یک پیاده‌رو به عرض پنج فوتی مستقر شده‌اند و میز و صندلی‌های پلاستیکی آن‌ها که بخشی از محدوده خیابان را نیز تصرف کرده است، کمی آشفته و نابسامان است.

مطمئناً، غذاهای خوش‌طعم این منطقه، از اصلی‌ترین جاذبه‌های آن محسوب می‌شود، اما در حقیقت، محیط و جو این خیابان به یک خاطره به یادماندنی برای افراد تبدیل خواهد شد. دستفروشان دوره‌گردی که دیوانه‌وار گوشت‌های کبابی و مرغ‌های روی آتش را باد می‌زنند و صدای دنگ دنگ ماهیتابه‌های چینی وک (wok) که روی حرارت گذاشته شده‌اند، فضای پر هیاهو و پر جنب و جوشی را در این خیابان ایجاد کرده و هوای این محدوده نیز تحت تأثیر دودهای ناشی از زغال منقل‌ها، غلیظ و آلوده است.

در دکه‌های غذایی مستقر در این خیابان، غذاهای مختلفی در حال پخته شدن هستند (و عطر و بوی مطبوعی از ماهیتابه‌ها و دیگ‌های غذا به مشام می‌رسد)، این غذاها در ظرف‌های پلاستیکی رنگارنگی سرو می‌شود. اکثر دکه‌های غذا فروشی به یک منوی غذایی تصویردار مجهز هستند که سفارش غذا را آسان‌تر می‌سازد.

پیشنهاد ما به شما این است که میزی را در مقابل رستوران اژدها (Restoran Dragon View) که در بالای این خیابان قرار دارد، برای خود اختصاص داده و سپس به دکه هر دستفروشی که مایل هستید، مراجعه کرده و غذای مورد نظر خود را سفارش دهید. پیشنهاد می‌کنیم که از رستوران وُنگ اه واه (Restoran Wong Ah Wah)، خوراک تخم مرغ و صدف سرخ شده (fried oyster egg) را سفارش بدهید: این خوراک خوشمزه در واقع یک املت سبک و برشته است که از صدف گوشتی و شور شده تهیه شده و با برگ گشنیز تازه و سس تند چیلی سرو می‌شود. پیشنهاد دیگر ما این است که از دکه ترمینال سِیت زول (Terminal Sate Zul)، یک خوراک ساتای دودی و طعم‌دار (که نوعی فیله مرغ طعم‌دار است) و یا بال مرغ کبابی و برنج دم شده با آب مرغ را از رستوران ماهی کبابی مِنگ کی (RestoranMeng Kee Grill Fish) سفارش دهید.

با استفاده از مونوریل، به سادگی می‌توان به این خیابان دسترسی یافت: فقط کافیست در ایستگاه بوکیت بینتانگ از مونوریل پیاده شده و در امتداد خیابان بوکیت بینتانگ به سمت شمال حرکت کنید: از آنجا تا خیابان آلور تنها یک دقیقه پیاده‌روی دارد.

مکان: کوالالامپور (پشت خیابان بوکیت بینتانگ)، خیابان آلور

انتشار: 25 فروردین 1398 بروزرسانی: 26 آبان 1399 گردآورنده: malayro.ir شناسه مطلب: 289

به "بهترین غذاهای بوکیت بینتانگ کوالالامپور مالزی" امتیاز دهید

1 کاربر به "بهترین غذاهای بوکیت بینتانگ کوالالامپور مالزی" امتیاز داده است | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بهترین غذاهای بوکیت بینتانگ کوالالامپور مالزی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید