چطور به مالزی ارزان سفر کنیم؟

به گزارش مجله سفرنامه مالزی، درست است که سفر بسیار جذاب است و ارزش هزینه کردن را دارد، اما چه بهتر که بتوان ارزانتر به سفر رفت، در ادامه نکاتی را برای کاهش هزینه های سفر به مالزی برایتان خواهیم گفت.

چطور به مالزی ارزان سفر کنیم؟

اگرچه مالزی یکی از مقصدهای زیبای آسیایی برای گردش و بازدید است، ولی به لحاظ اقتصادی چندان هم مقرون به صرفه نیست. آیا راهی برای تجربه این سفر با هزینه کمتر وجود ندارد؟ برای اطلاع از راهکارهای سفری ارزان ولی جذاب به تور مالزی همراه ما باشید.

مالزی به دلیل برخورداری از جاذبه‌های فراوان از جمله مقصدهای محبوب گردشگری است؛ با این وجود، هزینه‌های گران سفر ممکن است باعث تردید یا حتی مانع گردشگران برای سفر به این مقصد زیبا شود. ولی صرف نظر از تجملات چشمگیر با چند راهکار ساده و عملی می‌توان سفری ارزان به این کشور زیبا را تجربه کرد.

حمل و نقل مالزی

نخستین مورد مربوط به لحظه ورود به فرودگاه سنگاپور است. اغلب گردشگران به صورت هوایی و از طریق فرودگاه بین المللی کوالالامپور وارد این کشور می‌شوند و از طریق شبکه حمل و نقل به سمت محل اقامت خود حرکت می‌کنند. حتی جهانگردان نیز کورکورانه این مراحل را بی‌اطلاع و با اتلاف هزینه طی می‌کنند.

استفاده از قطار اکسپرس کوالالامپور (KLIA Express) نه تنها سریع‌ترین بلکه ارزان‌ترین وسیله برای رفت و آمد از فرودگاه تا مرکز شهر است. البته بلیط یکسره اتوبوس‌های شهری کولالامپور نیز گزینه مناسبی برای رفت و آمد به فرودگاه است، ولی امکان تاخیر در ترافیک سنگین کوالالامپور نیز وجود دارد.

اگر قصد گردش در اطراف کوالالامپور را داشتید، قطار و اتوبوس بهترین و ارزان‌ترین گزینه برای سفر به گوشه و کنار مالزی و بازدید از جاذبه‌های آن‌ها است.

غذا در مالزی

منطقه جالان آلور (Jalan Alor)، در نزدیکی چانگ کات، مرکز رستوران های غذای دریایی و دکه‌های فروش مواد غذایی در کوالالامپور است. در این منطقه می‌توان غذاهای خوشمزه‌ای از آشپزخانه‌های سراسر جهان را با قیمتی مناسب تهیه و صرف کرد.

جاذبه‌های گردشگری مالزی

اغلب جاذبه‌ها و امکانات تفریحی کوالالامپور باب طبع خانواده‌ها است، ولی اگر به دنبال هیجان و ماجراجویی در سفر هستید، پیشنهاد می‌کنیم تا حتما به مناطقی مانند پتالینگ جایا (Petaling Jaya) و سوبانگ (Subang) سر بزنید. این مناطق کاملا مطابق با ذائقه نسل جوان بوده و در آنجاحتی می‌توانید با افراد محلی رابطه دوستانه‌ای برقرار کنید. کیفیت مواد غذایی نیز قابل قبول و ارزان است و اغلب افراد بومی نیز در این مکان‌ها غذا صرف می‌کنند. البته بازارچه‌های محلی مانند پاسار مالام (Pasar Malam) نیز مکان‌های مناسبی برای گردش و خرید مواد غذایی و سوغات محسوب می‌شوند.

در پایان، اگر به دنبال شبی آرام هستید، پیشنهاد می‌کنیم تا سری به سینماهای کوالالامپور بزنید؛ عصر روزهای چهارشنبه بهترین و ارزان‌ترین فرصت برای رفتن به سینما در کوالالامپور هستند.

محل اقامت در مالزی

اگر به دنبال اقامتی ارزان و مقرون به صرفه هستید، دو مکان مناسب به نام‌های چانگ‌کات (Changkat) در محله بوکیت بینتانگ (Bukit Bintang) و محله چینی‌ها در نزدیکی ایستگاه پاسار سنی (Pasar Seni) گزینه‌های بسیار مناسبی هستند. درهر دوی این موارد اتاق‌ها یا خوابگاه‌های بسیار ارزانی برای اقامت جهانگردان وجود دارند. از جمله سایر مزایای این دو مرکز اقامتی می‌توان به نزدیکی مراکز تفریحی، برج‌های دو قلو و نیز دسترسی آسان به سیستم حمل و نقل شهری اشاره کرد.

طبیعت‌گردی در مالزی

اگر علاقه‌مند به طبیعت‌گردی هستند، آبشار چیلینگ (Chiling) و تپه بروگا (Broga) در فاصله بسیار نزدیکی از کوالالامپور قرار دارند. این دو محل از معروف‌ترین جاذبه‌های گردشگری مالزی به شمار می‌روند و نیازی به پرداخت هزینه ورودی ندارند. همچنین، رفت و آمد به آن‌ها با خودرو بسیار آسان است.

مالزی یکی از کشورهایی است که دارای حیات وحش زیبا و هیجان انگیزی است و در صورت سفر نباید فرصت بازدید از حیات وحش جزیره بورنئو را از دست داد. این جزیره سومین جزیره بزرگ جهان و در عین حال تنها جزیره جهان است که میان سه کشور تقسیم شده است.

در مجموع، مالزی کشوری جالب و شگفت انگیز برای بازدید، تفریح و ماجراجویی است و به راحتی می‌توان با صرف هزینه‌ای معقول سفری زیبا را تجربه کرد.

منبع: blog.tourism.gov.my
انتشار: 30 دی 1396 بروزرسانی: 26 آبان 1399 گردآورنده: malayro.ir شناسه مطلب: 62

به "چطور به مالزی ارزان سفر کنیم؟" امتیاز دهید

1 کاربر به "چطور به مالزی ارزان سفر کنیم؟" امتیاز داده است | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چطور به مالزی ارزان سفر کنیم؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید